Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig at en bil er "kul", hvorfor vil menn ikke ha minivan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unge nr. 3 er på vei og vi må ha større bil. Mannen min er i nordsjøen så jeg begynte å lete etter bil uten ham. Denne her likte jeg best. Teiteste navnet ever, men den er praktisk, behagelig og rimelig.

Så kom gubben hjem og han sier det er uaktuelt for han å kjøre minivan. Jeg ble helt paff - han pleier å være så rasjonell. Grunnen er bare stilen, så kom det noe svada om bakkeklaring og hestekrefter, men SUVene han foreslå er ikke nevneverdig bedre på dette. Og på disse andre bilene spiser langt panser, store hjul og ekstra drivlinje til bakhjula opp interiøret. Dyrere blir det også.

Så hjelp meg å forstå...kuken faller da ikke av bare man kjører litt minivan? Det er en fase i livet der vi trenger plass til vogn og tre unger. Han vil likevel beholde BMWen sin uansett...

Anonymkode: 9692b...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøreglede og komfort. Hadde aldri kjørt den, om alternativet var BMW SUV. 

Her er det faktisk mannen som ikke ser vitsen,  og jeg som måtte presse gjennom Audi e-tron😅

Noen er rett og slett bare interessert i bil. 

Du kan jo se slik på det at dersom dere havner i en ulykke sitter barna mye tryggere i X5 enn en enhver citroen. 

Anonymkode: 0f111...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den ser helt grei ut jeg TS, god plass ihvertfall og frnske biler er jo kjente for sin fantastiske komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan jo se slik på det at dersom dere havner i en ulykke sitter barna mye tryggere i X5 enn en enhver citroen. 

Anonymkode: 0f111...f44

Citroënen fikk jo fem stjerner i EuroNCAP, det skal være en trygg bil. Mannen har en BMW 300-og-noe stasjonsvogn som vi skal beholde uansett. Han har svidd av så mye penger på reparasjoner på den at vi umulig kan selge bilen. 😄

X5 er denne?:

20210727_104054.thumb.jpg.7e10c66f490dd4490a6152c0873e10db.jpg

Den koster jo dobbelt så mye som den jeg vil ha, har mindre plass, ingen skyvedører, ser ut som en traktor og forbruker garantert mer. Jeg kan ikke se én fordel?

Anonymkode: 9692b...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann med SUV her!.

Jeg likte heller ikke MPV'er og franske biler helt til min bedre halvdel kjøpte en eldre Citroen Xsara Picasso som bil nummer 2, picasso'n er veldig komfortabel og den har masse plass i forhold til størrelsen. Man sitter høyt og sittestillingen er mye bedre enn i min Land Cruiser, baksetene er individuelle og de er lette å ta de ut for å frakte store ting.
Den er også smidig, kjapp og mye bedre å bruke i byen.

Det eneste jeg ikke liker med den er A og B stolpene som gjør at man ikke har full oversikt på svingete veier, er også noen småproblemer med det elektriske men det er normalt på eldre franske biler.  

Anonymkode: 54a30...310

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Kona har hintet om muligheter for å øke antall arvinger med 1 så det blir totalt 3. Jeg kom med akkurat samme innvending. 

Helt uaktuelt å kjøpe minivan. Da kan vi like gjerne gå all in, få oss et fotballag, kjøpe VW Caravelle og gi opp livet her og nå. Enten får jeg BMW-en min, eller så får vi fortsette å bruke prevensjon.

Problemet med minivanene er stigmaet som medfølger. I tillegg er de praktiske. I likhet med alt annet som er praktisk, så går praktisk e egenskaper utover ytre skjønnhet. Praktiske biler/klær/andre ting er i 10 av 10 ganger dritstygge.

Anonymkode: e4a5a...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Unge nr. 3 er på vei og vi må ha større bil. Mannen min er i nordsjøen så jeg begynte å lete etter bil uten ham. Denne her likte jeg best. Teiteste navnet ever, men den er praktisk, behagelig og rimelig.

Så kom gubben hjem og han sier det er uaktuelt for han å kjøre minivan. Jeg ble helt paff - han pleier å være så rasjonell. Grunnen er bare stilen, så kom det noe svada om bakkeklaring og hestekrefter, men SUVene han foreslå er ikke nevneverdig bedre på dette. Og på disse andre bilene spiser langt panser, store hjul og ekstra drivlinje til bakhjula opp interiøret. Dyrere blir det også.

Så hjelp meg å forstå...kuken faller da ikke av bare man kjører litt minivan? Det er en fase i livet der vi trenger plass til vogn og tre unger. Han vil likevel beholde BMWen sin uansett...

Anonymkode: 9692b...091

Er faktisk enig med deg i valget du har gjort, som et forsøk i allefall. Og det er neppe så mye feil med disse bilene som det en gang var. En kollega har sin andre franske bil nå, og den første var ikke noe veien med den tida h*n hadde den. Det er nok høyere utgifter på service/slitedeler på BMW'n enn det noen gang vil bli på denne. Men innrømmer han dét? Neppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å ha en fin veske når en bærepose gjør samme nytten? Akkurat samme problemstilling. 

Anonymkode: 4dd38...709

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet med minivanene er stigmaet som medfølger. I tillegg er de praktiske. I likhet med alt annet som er praktisk, så går praktisk e egenskaper utover ytre skjønnhet. Praktiske biler/klær/andre ting er i 10 av 10 ganger dritstygge.

- Om folk har problemer med minivan o.l. får da være deres problem.
- At de er praktiske er ikke et problem, snarere et pluss.
- Det siste du rablet ned stemmer heller ikke. Men det kan jo være unntak.

Anonymkode: cd121...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor skal man ha en konebil og en manne bil. 

Du er i vært fall fornuftig nok til å finne en ny bil. Her prøvde kona seg på en bil til 30.000,- som hadde gått typ 250.000 + over 10år gammel. 

Og selv om de fleste biler scorer maks på sikkerhet. Er det ingen hemmelighet at noen bilmerker er tryggere enn andre i en alvorlig kollisjon/påkjørsel. 

Her endte det med 2 nye biler. En SUV (Værste jeg vet er SUV) og en stasjonsvogn (jeg digger stasjonsvogn)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil ha firehjulstrekk. Ikke mange av de som har det. Mannen foreslo faktisk VW sharan🤷‍♀️

Anonymkode: 1d11f...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig å ha en fin veske når en bærepose gjør samme nytten? Akkurat samme problemstilling. 

Anonymkode: 4dd38...709

Nja, ikke helt enig i den sammenligningen da, en veske er ofte mer holdbar og tåler mer vekt enn en bærepose, så den er mer praktisk i det lange løp. Jeg synes heller ikke minivan er blant kuleste bilene, men jeg foretrekker noe som er praktisk fremfor kult. Mannen til TS får jo uansett beholde en BMW, så når de allikevel skal ha to biler ser jeg ikke problemet med at de får plukke ut en hver. 

Anonymkode: ae166...391

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (1 minutt siden):

Derfor skal man ha en konebil og en manne bil. 

Du er i vært fall fornuftig nok til å finne en ny bil. Her prøvde kona seg på en bil til 30.000,- som hadde gått typ 250.000 + over 10år gammel. 

Og selv om de fleste biler scorer maks på sikkerhet. Er det ingen hemmelighet at noen bilmerker er tryggere enn andre i en alvorlig kollisjon/påkjørsel. 

Her endte det med 2 nye biler. En SUV (Værste jeg vet er SUV) og en stasjonsvogn (jeg digger stasjonsvogn)

Alle konene jeg kjenner kjører familiebilen. Så skjønner ikke hvorfor konebil er uttrykket på de minste bilene😂

Anonymkode: 1d11f...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle konene jeg kjenner kjører familiebilen. Så skjønner ikke hvorfor konebil er uttrykket på de minste bilene😂

Anonymkode: 1d11f...83b

Ikke jeg heller, her er det jeg som har pickup, fordi da får jeg med meg alt jeg trenger og kommer frem der jeg vil, mens mannen har en rotte, fordi den går fort og er morsom å kjøre. Han låner min oftere enn jeg låner hans. 

Anonymkode: ae166...391

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og foreslo Mustang Mach-e, så den er bestilt. Ville forøvrig mye heller hatt en VW caravelle enn den minivanen😄

Anonymkode: 845a7...a7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle konene jeg kjenner kjører familiebilen. Så skjønner ikke hvorfor konebil er uttrykket på de minste bilene😂

Anonymkode: 1d11f...83b

Det har forandret seg. De kjører de største mest dølle bilene, så kjører han far en litt mindre bil med masse hester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om man trenger plass så trenger man jo ikke kjøpe de kjipeste bilene som finnes. Finnes mange kule 6 og 7-setere. Men den i HI er ikke en av dem🤣

Anonymkode: eeb2a...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Selv om man trenger plass så trenger man jo ikke kjøpe de kjipeste bilene som finnes. Finnes mange kule 6 og 7-setere. Men den i HI er ikke en av dem🤣

Anonymkode: eeb2a...132

Jeg tar gjerne imot råd. Dumpet bare ungene hos mormor en ukedag og reiste rundt til alle bilforhandlere vi har her. 🤷🏼‍♀️ Skuffet over utvalget egentlig.

Anonymkode: 9692b...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar gjerne imot råd. Dumpet bare ungene hos mormor en ukedag og reiste rundt til alle bilforhandlere vi har her. 🤷🏼‍♀️ Skuffet over utvalget egentlig.

Anonymkode: 9692b...091

Skal du ha ny eller brukt?

Mercedes GLB

Mercedes EQB

Tesla X

Tesla S

Tesla Y 

Volvo XC90

Audi Q7

Finnes jo en del flere også, men dette var disse vi så på

Anonymkode: eeb2a...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal du ha ny eller brukt?

Mercedes GLB

Mercedes EQB

Tesla X

Tesla S

Tesla Y 

Volvo XC90

Audi Q7

Finnes jo en del flere også, men dette var disse vi så på

Anonymkode: eeb2a...132

Må jeg...virkelig si det? Ditt budsjett er minimum det dobbelte av den bilen jeg startet tråden med. 🤪😘

Anonymkode: 9692b...091

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...