Gå til innhold

Deppa, fortvilet og redd….


bewe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn med gjeld kan være farlige. De har fått en knekk i stoltheten og manndommen sin og er ofte korte i lunta. Menn har to lidenskaper sier dem, kvinner og karriere. Ofte er karrieren viktigst. Har de gjeld er de ofte etter eget hode en komplett taper, selv om omgivelsene sier noe annet. Han kommer ikke til å endre seg. Du må enten bli underdanig og "lydig", eller dra.

Anonymkode: b8888...7f6

Er de ofte korte i lunta?

hmm. Hva tenker du

mht lydig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bewe skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. 
det gjør noe med meg. En blanding av skuffelse, sinne, oppgitthet og irritasjon. 
jeg vil snakke Om det men han sitter ofte forran TV-en og blir ofte forbanna eller vrir seg unna når jeg tar det opp. 
 

datteren hans som er 13 år bruker han alt av pengene på siden han leier den leiligheten. Han mener at ellers ser han henne bare annen hver helg og det går ikke..

selv om vi blir økonomisk ruinert og han har gjeld så det holder. 
 

jeg eier et hus til 14 millioner og har 6 mill i gjeld. Så har jo verdier. Han har 0. 
 

Han sier ofte han hater dette deitt huset og trives ikke her. Siden han hater min eks som jeg kjøpte det med. Og jeg har kjøpt han ut her i fra

Altså... Du må gå til en tredjepart som kan fortelle deg hvor feil dette er. Sannsynligvis har du gradvis funnet deg i mer og mer ugrei oppførsel fra denne taperen og ser ikke hvor langt det har gått. Litt som en frosk som legges i vann som gradvis kokes opp, den hopper ikke ut. Men kast den rett i kokende vann og den får sjokk og vil kave for livet 

Du er blitt kokt gradvis. Og nærmer deg den høyeste temperaturen nå. Hopper du ut før det er for sent? 

Installer kamera i huset og film hans oppførsel. Finnes små mikro kameraer til ok pris nå. Dette kan du bruke i retten. Prøv å narre han til å røpe seg på meldinger. Og informer folk om hvordan han holder på. 

Anonymkode: b8888...7f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bewe skrev (2 minutter siden):

Er de ofte korte i lunta?

hmm. Hva tenker du

mht lydig?

Jepp. De er det 

Han vil jo tydeligvis ha ei dame som ikke gjør noe ut av seg, og bare løper rundt i huset som en skygge og sier ja, jaha til alt som behager han. Finnes nok av sånne drittsekker. De begynner ofte etter at det er barn i bildet. Da har de fanget offeret sitt godt. 

Anonymkode: b8888...7f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruktivt råd, siden du ber om det: si at han må flytte. Sørg for at han melder flytting til folkeregisteret. Ikke signer på flytting for barnet.

Da må han gå til retten. Retten vil se på status quo, og du må være svært uegnet for at han skal vinne og flytte barnet vekk fra dets vante miljø, hovedomsorgsperson og barnehage. De aller fleste oppegående advokater vil fraråde ham å i det hele tatt forsøke.

Anonymkode: 80de1...18c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bewe skrev (28 minutter siden):

Ingen av oss er ustabile og er gode foreldre. 
begge to. 
50/50 går ikke siden det er nesten 90 min reisevei en vei..

men da vil han nok st jeg har henne annen hver helg og resten hos han. Det er det som jeg er redd for skal kunne skje

Hvis han sier det så sier du nei. Barnet har det best av å slippe å flytte. Barnet har best av å få fortsette å bo og leve i sine vante omgivelser som da er hos deg i ditt hus der hun alltid har bodd. 

Det er viktig at du understreker at ditt fokus er barnets beste. Det er det retten vil se på. Hva som er barnets beste. 

Å flytte bort fra alt som er kjent og trygt i tillegg til at mamma og pappa skal skilles er ikke til det beste for en 3åring. 

Hvis du står på ditt er det INGEN som kan tvinge deg til å gi fra deg henne med mindre retten bestemmer det ved dom. Familievernkontoret og andre har ingen myndighet til å bestemme noe. 

Og for all del! Ikke skriv under på noe flyttemelding eller samværsavtale du ikke er enig i.

Tilby han annenhver helg og begrunn det med barnets beste. 

Ta gjerne opptak av hans rasing. Det er helt lovlig så lenge du også sier minst noen få ord.

Anonymkode: b5157...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bewe skrev (29 minutter siden):

Takk for svar. 
det gjør noe med meg. En blanding av skuffelse, sinne, oppgitthet og irritasjon. 
jeg vil snakke Om det men han sitter ofte forran TV-en og blir ofte forbanna eller vrir seg unna når jeg tar det opp. 
 

datteren hans som er 13 år bruker han alt av pengene på siden han leier den leiligheten. Han mener at ellers ser han henne bare annen hver helg og det går ikke..

selv om vi blir økonomisk ruinert og han har gjeld så det holder. 
 

jeg eier et hus til 14 millioner og har 6 mill i gjeld. Så har jo verdier. Han har 0. 
 

Han sier ofte han hater dette deitt huset og trives ikke her. Siden han hater min eks som jeg kjøpte det med. Og jeg har kjøpt han ut her i fra

Jeg er selv en person som har opplevd svært vanskelig svik i ekteskapet, og jobbet meg gjennom det. Så jeg er ikke en person som rask sier at noen skal komme seg unna, men etter å ha lest mer av det du sier så tror jeg det ikke er håp for dere, jeg tror som andre sier at du har mistet deg selv på veien.

At han hater huset ditt pga din ex er kun å manipulere deg, noe som det virker som han er flink til. Nå virker det kanskje som du er i ferd med å våkne.

Råd, kontakt advokat, siden du er redd for det som kommer. Du har ingenting å bekymre deg for, men dokumenter litt siden han er en manipulator. Og søk støtte, kan kreve mot å komme seg ut av disse type forhold. 

Anonymkode: 72242...7dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså... Du må gå til en tredjepart som kan fortelle deg hvor feil dette er. Sannsynligvis har du gradvis funnet deg i mer og mer ugrei oppførsel fra denne taperen og ser ikke hvor langt det har gått. Litt som en frosk som legges i vann som gradvis kokes opp, den hopper ikke ut. Men kast den rett i kokende vann og den får sjokk og vil kave for livet 

Du er blitt kokt gradvis. Og nærmer deg den høyeste temperaturen nå. Hopper du ut før det er for sent? 

Installer kamera i huset og film hans oppførsel. Finnes små mikro kameraer til ok pris nå. Dette kan du bruke i retten. Prøv å narre han til å røpe seg på meldinger. Og informer folk om hvordan han holder på. 

Anonymkode: b8888...7f6

Ja føler meg helt tom og ser bare de gode sidene her tror jeg. 
Tenker du da på at han ikke bidrar noe mht det økonomiske på hjemmebane og sinneutbruddene når han blir sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er selv en person som har opplevd svært vanskelig svik i ekteskapet, og jobbet meg gjennom det. Så jeg er ikke en person som rask sier at noen skal komme seg unna, men etter å ha lest mer av det du sier så tror jeg det ikke er håp for dere, jeg tror som andre sier at du har mistet deg selv på veien.

At han hater huset ditt pga din ex er kun å manipulere deg, noe som det virker som han er flink til. Nå virker det kanskje som du er i ferd med å våkne.

Råd, kontakt advokat, siden du er redd for det som kommer. Du har ingenting å bekymre deg for, men dokumenter litt siden han er en manipulator. Og søk støtte, kan kreve mot å komme seg ut av disse type forhold. 

Anonymkode: 72242...7dd

Huff ja. Takk for svar. 
Hvorfor tenker du at det ikke er håp?

det er sårende at han snakker dritt om huset mitt siden det er barndomshuset til alle tre barna. 
og et hus jwg har brukt alt av mine penger på og spart siden jeg var 4-5 år. 
har sagt det til han også. 
han har også bygget masse her selv som terrasse, lekestue til barna og fikset masse inni så han er jo en del av det han og. 
 

Når han er sint truer han med å flytte «hjem». Det er i leiligheten han leier med datteren. 
han sa mye før at han skulle hjem. Det er bare for å såre meg. I går skreik han det til datteren vår når hun spurte hvor han skulle. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis han sier det så sier du nei. Barnet har det best av å slippe å flytte. Barnet har best av å få fortsette å bo og leve i sine vante omgivelser som da er hos deg i ditt hus der hun alltid har bodd. 

Det er viktig at du understreker at ditt fokus er barnets beste. Det er det retten vil se på. Hva som er barnets beste. 

Å flytte bort fra alt som er kjent og trygt i tillegg til at mamma og pappa skal skilles er ikke til det beste for en 3åring. 

Hvis du står på ditt er det INGEN som kan tvinge deg til å gi fra deg henne med mindre retten bestemmer det ved dom. Familievernkontoret og andre har ingen myndighet til å bestemme noe. 

Og for all del! Ikke skriv under på noe flyttemelding eller samværsavtale du ikke er enig i.

Tilby han annenhver helg og begrunn det med barnets beste. 

Ta gjerne opptak av hans rasing. Det er helt lovlig så lenge du også sier minst noen få ord.

Anonymkode: b5157...617

Jeg skal prøve å ta han opp. 
 

er så redd at retten vil si noe annet. Han var i retten med den andre eksen pga barnefordeling. 
da ble det 60/40 til moren. Da ba han om 100%. Da sa advokaten at datteren hadde detti ned trappa hos moren og at hun var uegnet til å ha henne. 
hun datt ned ved et uhell. Men det kan jo skje hvem som helst. Det gikk jo fint. 
 

her vil han sikkert finne på noe lignende eller lyve? Pluss si at eksen min som er far ril de to eldste barna driver med narkotika. Det gjør han og jeg har de 100% pga det. Så han er ikke i livet deres eller kommer til å skade datteren vår. Men han har truet med å si dette før. Og derfor har datteren vår det best hos han..

 

og ja. Jeg har vært uheldige med far til mine barn. Jeg vet. Har verdens beste pappa og mamma selv. Og de andre elsene har vært snille og normale. Men de to siste her har det vært mye greier med :(

 

føler meg så skamfull og lei meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Konstruktivt råd, siden du ber om det: si at han må flytte. Sørg for at han melder flytting til folkeregisteret. Ikke signer på flytting for barnet.

Da må han gå til retten. Retten vil se på status quo, og du må være svært uegnet for at han skal vinne og flytte barnet vekk fra dets vante miljø, hovedomsorgsperson og barnehage. De aller fleste oppegående advokater vil fraråde ham å i det hele tatt forsøke.

Anonymkode: 80de1...18c

Han kommer nok til å

lyve om ting. Blir jo ord mot Ord. Alt for at hun skal få være der tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp. De er det 

Han vil jo tydeligvis ha ei dame som ikke gjør noe ut av seg, og bare løper rundt i huset som en skygge og sier ja, jaha til alt som behager han. Finnes nok av sånne drittsekker. De begynner ofte etter at det er barn i bildet. Da har de fanget offeret sitt godt. 

Anonymkode: b8888...7f6

Jeg blir sur på han pga 4 ting:

1. når datteren hans er her gjør han alt for henne og hun slipper å løfte en finger mht rydding etc. hun er 13 år og gjør at vår familie blir splittet. 
2. det økonomiske  vi snakker aldri om det og han fir ingen status på gjelden  osv  må snoke selv for å finne ut  og åpner aldri posten sin nesten  er dette normalt?

3. Ofte sier han ikke hei, hadet osv. eller kysser meg på

morgenen når vi sees. Ser en annen vei eller snakker om noe annet. Urolig sårende og har sagt i fra hundre tusen ganger. 
 

4. gir sjelden komplimenter

 

disse tingene plager meg. Derfor blir jeg ofte irritert og sur på han. Ikke vil han snakke med 

meg og når han først blir sur så er han langsint og sur i mange dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåleputa skrev (4 timer siden):

Ungen har adresse der du har. Om han tar ungen, så henter politiet/ bv ungen hjem til deg igjen.

Nei ikke nødvendigvis men retten vil dømme Far til å flytte barnet tilbake til mor. 

Heisenberg skrev (4 timer siden):

Gode foreldre skriker ikke foran barna sine! De kaster ikke glass i veggene og smeller med dører. Du har mistet gangsynet totalt om du mener dette er innafor for foreldre å gjøre.  

Riktig.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Konstruktivt råd, siden du ber om det: si at han må flytte. Sørg for at han melder flytting til folkeregisteret. Ikke signer på flytting for barnet.

Da må han gå til retten. Retten vil se på status quo, og du må være svært uegnet for at han skal vinne og flytte barnet vekk fra dets vante miljø, hovedomsorgsperson og barnehage. De aller fleste oppegående advokater vil fraråde ham å i det hele tatt forsøke.

Anonymkode: 80de1...18c

Dette har en venn av meg vert gjennom. Far tok barnet uten samtykke fra mor. Mor nektet å godta adresseendring. Far gikk til retten og tapte. Kampen var vond og lang og mor ble en periode innlagt på psyk fordi hun ble så knekt av hele saken. Retten så ikke på det psyk oppholdet som negativt, de mente mor var mere egnet til å ha barnet enn Far. Mor vant alt, ikke fordi hun var mor men fordi de så klart at Far hadde brukt psykisk vold for å ta barnet. 

bewe skrev (5 minutter siden):

Jeg blir sur på han pga 4 ting:

1. når datteren hans er her gjør han alt for henne og hun slipper å løfte en finger mht rydding etc. hun er 13 år og gjør at vår familie blir splittet. 
2. det økonomiske  vi snakker aldri om det og han fir ingen status på gjelden  osv  må snoke selv for å finne ut  og åpner aldri posten sin nesten  er dette normalt?

3. Ofte sier han ikke hei, hadet osv. eller kysser meg på

morgenen når vi sees. Ser en annen vei eller snakker om noe annet. Urolig sårende og har sagt i fra hundre tusen ganger. 
 

4. gir sjelden komplimenter

 

disse tingene plager meg. Derfor blir jeg ofte irritert og sur på han. Ikke vil han snakke med 

meg og når han først blir sur så er han langsint og sur i mange dager. 

Samme hva du blir sur for, det han gjør er uakseptabelt. 

Anonymkode: c7be1...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei ikke nødvendigvis men retten vil dømme Far til å flytte barnet tilbake til mor. 

Riktig.

Dette har en venn av meg vert gjennom. Far tok barnet uten samtykke fra mor. Mor nektet å godta adresseendring. Far gikk til retten og tapte. Kampen var vond og lang og mor ble en periode innlagt på psyk fordi hun ble så knekt av hele saken. Retten så ikke på det psyk oppholdet som negativt, de mente mor var mere egnet til å ha barnet enn Far. Mor vant alt, ikke fordi hun var mor men fordi de så klart at Far hadde brukt psykisk vold for å ta barnet. 

Samme hva du blir sur for, det han gjør er uakseptabelt. 

Anonymkode: c7be1...4f2

Hva tenker du er uakseptabelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer også å holde ut til hun begynner på skolen. Da vet jeg det er vanskelig å flytte på barn og lettere i retten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker konstruktive svar. @Trolltungehar laget en fin tråd du bør lese gjennom. Håper du får gode råd derfra og ikke minst;  mot til å gå fra denne mannen.❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bewe skrev (3 timer siden):

Han kommer nok til å

lyve om ting. Blir jo ord mot Ord. Alt for at hun skal få være der tenker jeg

Det han påstår må jo bevises. Det som kan bevises er at barnet i dag bor hos deg og har barnehage og venner der. Jeg støtter rådet om advokat.

Anonymkode: 80de1...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med krisesenter eller familievernkontor. Du trenger først og fremst støtte i å se at dette er et voldelig og skadelig forhold. 

Hvis du tør, så bør du ringe politiet når han skriker. Ikke ta han opp, bare ring 112. Dette vil også telle med i barnefordeling, selvsagt, og vise at han er uskikket og ustabil. 

Tør du be han flytte? 

Truslene hans er også vold. Advokat er lurt, men start der jeg sa. De tar en voldskartlegging og du får hjelp til hva du skal gjøre. 

Anonymkode: 98468...bfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bewe skrev (6 timer siden):

Jeg skal prøve å ta han opp. 
 

er så redd at retten vil si noe annet. Han var i retten med den andre eksen pga barnefordeling. 
da ble det 60/40 til moren. Da ba han om 100%. Da sa advokaten at datteren hadde detti ned trappa hos moren og at hun var uegnet til å ha henne. 
hun datt ned ved et uhell. Men det kan jo skje hvem som helst. Det gikk jo fint. 
 

her vil han sikkert finne på noe lignende eller lyve? Pluss si at eksen min som er far ril de to eldste barna driver med narkotika. Det gjør han og jeg har de 100% pga det. Så han er ikke i livet deres eller kommer til å skade datteren vår. Men han har truet med å si dette før. Og derfor har datteren vår det best hos han..

 

og ja. Jeg har vært uheldige med far til mine barn. Jeg vet. Har verdens beste pappa og mamma selv. Og de andre elsene har vært snille og normale. Men de to siste her har det vært mye greier med :(

 

føler meg så skamfull og lei meg

Du har ingen grunn til å skamme deg. Mannen din dytter deg ned, får deg til å føle deg sånn. Bestem deg for å bygge deg opp og bli sterk, så vil du skjønne at det er ingenting i truslene hans. At du har barna 100 prosent viser at du tar ansvar og er en god mor, hvis du hadde sendt barna dine til ex som er rusavhengig så hadde det vært problematisk. Bestem deg for å åpne deg opp for foreldre eller god venn, bruk litt tid på å bli sterk, kontakt advokat kanskje psykolog. Gjør meningsfulle ting for deg i fritiden, gå tur i skog. Når du er sterkere blir det lettere, når du har folk i ryggen vil du ikke være så redd. 

Anonymkode: 72242...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at DU ikke skal skamme deg! Det er HAN som burde skamme seg.
Det er naturlig å reagere når man blir oppgitt, slik du gjør. Det er forståelig. selv om vi bør prøve å la være. Og, ja, han vil prøve å bruke det mot deg. Prøv så godt du kan å ikke reagere på det han gjør. Både for din egen del, og
også fordi det trolig gir han tilfredsstillelse at du reagerer!

Anonymkode: 08cd9...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...