Gå til innhold

Deppa, fortvilet og redd….


bewe

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har et barn sammen. Jeg har også to barn fra et annet forhold og han ett. 
vi har vært sammen i 4 år og har det utrolig bra når vi først har det fint. 
kort oppsummert så flyttet han inn i huset mitt som jeg eier. Han bodde en time unna der som datteren hans bor. Men han lovet at han skulle flytte hit når vi ble gravide. Når babyen ble født så nektet datteren å flytte hot (han har henne 40%) så derfor leide han en leilighet som han er i to dager annen hver uke med henne. Ellers er han her. 
men, han betaler leie der og har økonomiske problemer og har lønnstrekk fra diverse instanser. Noe jeg har funnet ut av nå. 
 

derfor betaler jeg alt her. Vi deler på

mat men jwg føler jeg betaler mest. Han er sur på meg siden jeg ikke vil selge her og flytte der han bor. Men han leier bare og da må jeg kjøpe og han evt gi meg litt penger. Det vil jeg ikke siden skolen til barna er her osv 

I dag kranglet vi og han klikket helt. Skrek til meg og datteren vår på 3 år. Og sa at om ikke jeg slutter å være sur på han for ting så ser vi ikke noen av oss han mer noen gang igjen. Han skriker og smeller i dørene og kaster glass. Jeg blir livredd av skrekk og tør ikke å gjøre noe. 
han la seg på et annet rom men jeg ligger våken og er livredd han skal våkne opp og skade meg. 
Han snakker aldri om noe og klikker helt og holdent. 
 

er så redd om det blir slutt så kan han ta med seg datteren vår og flytte over 1 time med bil herfra. Der han bor. 
hun har adressen her og går i bhg her. 
 

vet noen åssen dette er?

 

Har noen tips eller råd?

vi er i begynnelsen av 40 årene. Han har en god jobb men alt av penger går til å dekke opp det han skylder som er ubetalt - tipper på ca 300.000. 
men det øker dersom han er dårlig med penger. 
ellers elsker mine barn og familie han. Han er snill, morsom og fantastisk på mange måter. Men også et temperament og kjører sitt eget løp på det meste når det passer han. 
 

føler meg lite tatt vare på av han. 
 

what to do?

hab mener jeg er problemet siden jeg er misfornøyd med han og er ofte sur og jeg skjerper meg aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy faen hiv jævelen ut. Skjønner du hvor skadd du er når din  reaksjon er frykt for at han skal skade dere? Han tar ikke med seg ungen, han drar alene. 

Anonymkode: 289a3...861

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen har adresse der du har. Om han tar ungen, så henter politiet/ bv ungen hjem til deg igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir redd han skal slå meg eller noe pga at han skriker til meg høyt. 
eksen min var voldelig et par ganger og det sitter i. 
 

hab kommer til å kreve å ha datteren vår 100% om det blir slutt. Det vet jeg så ikke noe å diskutere. Men lurer på om hva familievernkontoret og evt retten vil anbefale eller gjøre?

hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåleputa skrev (2 minutter siden):

Ungen har adresse der du har. Om han tar ungen, så henter politiet/ bv ungen hjem til deg igjen.

Åssen vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bewe skrev (4 minutter siden):

Jeg blir redd han skal slå meg eller noe pga at han skriker til meg høyt. 
eksen min var voldelig et par ganger og det sitter i. 
 

hab kommer til å kreve å ha datteren vår 100% om det blir slutt. Det vet jeg så ikke noe å diskutere. Men lurer på om hva familievernkontoret og evt retten vil anbefale eller gjøre?

hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Hvis du er redd så Ringer du til politiet. De tar slike ting svært seriøst ! Retten vil plassere barnet der de mener barnet har det best. Det er ikke hos han. Svært sjeldent en mor mister omsorgen til en far med mindre mor er svært ustabil. Tror ikke han har råd til å ta deg til retten heller. 

Endret av indigob
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bewe skrev (2 minutter siden):

Jeg blir redd han skal slå meg eller noe pga at han skriker til meg høyt. 
eksen min var voldelig et par ganger og det sitter i. 
 

hab kommer til å kreve å ha datteren vår 100% om det blir slutt. Det vet jeg så ikke noe å diskutere. Men lurer på om hva familievernkontoret og evt retten vil anbefale eller gjøre?

hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Familievernkontoret har ingen myndighet. Hva retten vil si har ingen her noen forutsetning for å vite. Men du må samtykke i adresseendring for barnet, så det lar du bare være. Hvis han flytter uten at du samtykker i at barnet flytter bor barnet hos deg til retten eventuelt sier noe annet. Det er ikke veldig sannsynlig at det skjer.

Anonymkode: 80de1...18c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i dine sko i mitt tidligere liv. 

-Om han bare tar barnet og flytter, så må du samtykke til ny adresse.
-Og det gjør du vel ikke? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bewe skrev (13 minutter siden):

Jeg og samboeren min har et barn sammen. Jeg har også to barn fra et annet forhold og han ett. 
vi har vært sammen i 4 år og har det utrolig bra når vi først har det fint. 
kort oppsummert så flyttet han inn i huset mitt som jeg eier. Han bodde en time unna der som datteren hans bor. Men han lovet at han skulle flytte hit når vi ble gravide. Når babyen ble født så nektet datteren å flytte hot (han har henne 40%) så derfor leide han en leilighet som han er i to dager annen hver uke med henne. Ellers er han her. 
men, han betaler leie der og har økonomiske problemer og har lønnstrekk fra diverse instanser. Noe jeg har funnet ut av nå. 
 

derfor betaler jeg alt her. Vi deler på

mat men jwg føler jeg betaler mest. Han er sur på meg siden jeg ikke vil selge her og flytte der han bor. Men han leier bare og da må jeg kjøpe og han evt gi meg litt penger. Det vil jeg ikke siden skolen til barna er her osv 

I dag kranglet vi og han klikket helt. Skrek til meg og datteren vår på 3 år. Og sa at om ikke jeg slutter å være sur på han for ting så ser vi ikke noen av oss han mer noen gang igjen. Han skriker og smeller i dørene og kaster glass. Jeg blir livredd av skrekk og tør ikke å gjøre noe. 
han la seg på et annet rom men jeg ligger våken og er livredd han skal våkne opp og skade meg. 
Han snakker aldri om noe og klikker helt og holdent. 
 

er så redd om det blir slutt så kan han ta med seg datteren vår og flytte over 1 time med bil herfra. Der han bor. 
hun har adressen her og går i bhg her. 
 

vet noen åssen dette er?

 

Har noen tips eller råd?

vi er i begynnelsen av 40 årene. Han har en god jobb men alt av penger går til å dekke opp det han skylder som er ubetalt - tipper på ca 300.000. 
men det øker dersom han er dårlig med penger. 
ellers elsker mine barn og familie han. Han er snill, morsom og fantastisk på mange måter. Men også et temperament og kjører sitt eget løp på det meste når det passer han. 
 

føler meg lite tatt vare på av han. 
 

what to do?

hab mener jeg er problemet siden jeg er misfornøyd med han og er ofte sur og jeg skjerper meg aldri. 

Er dere i begynnelsen av 40-årene? Kan du vær så snill og be BV om hjelp? For det er nok det rette her. De "tar ikke bare" ungene. De trenger hjelp. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så klart ikke det. Vil ikke st hun skal flytte. 
retten dømmer jo etter hvem barnet har det best hos om ikke det er rus eller psykisk ustabilitet inne i bildet. Det er det ikke. 
han kan ta meg til retten for det betaler man ikke for før etterpå. Og det er sånn han har fått mye gjeld. 
 

men, vet ikke hva jeg skal gjøre her. 
hva skal jeg gjøre i morgen?

Når han er sur snakker han ikke til meg på 4-5 dager. Utrolig slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke bare ta ungen 100%? Hvor får han det fra? Og du må da ikke tro på det han sier. Det skjer kun om du er svært ustabil uten omsorgsevne. Dette vet jeg sikkert. Dere må gjennom familievernkontoret, der må dere bli enige om samvær. Om han nekter å og kjører på med at han skal ha 100% kommer det i retten, og det har han ikke råd til. Det stopper før man kommer dit! Og om man havner i retten og du er en god mor så er vel det værste som skjer 50/50, som ikke er heldig pga reisevei til barnehage. De fokuserer veldig på at barn skal bli boende fast der de går i barnehage osv, med mindre du som sagt er ustabil. 

Anonymkode: c42df...b75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss er ustabile og er gode foreldre. 
begge to. 
50/50 går ikke siden det er nesten 90 min reisevei en vei..

men da vil han nok st jeg har henne annen hver helg og resten hos han. Det er det som jeg er redd for skal kunne skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bewe skrev (1 minutt siden):

Ingen av oss er ustabile og er gode foreldre. 
begge to. 
50/50 går ikke siden det er nesten 90 min reisevei en vei..

men da vil han nok st jeg har henne annen hver helg og resten hos han. Det er det som jeg er redd for skal kunne skje

Gode foreldre skriker ikke foran barna sine! De kaster ikke glass i veggene og smeller med dører. Du har mistet gangsynet totalt om du mener dette er innafor for foreldre å gjøre.  

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skjønner du sliter. Det er sikkert ikke så lett for han heller, men datteren hans kan faktisk ikke bestemme hvor han skal bo. Hadde dere hatt flust av penger så hadde det kanskje gått, men det er ikke situasjonen. 

Er du villig til å fortsette denne ordningen? Synes han er litt respektløs hvis han mener du skal flytte, det må du virkelig ikke gjøre. Høres ut som han ikke kan ha ansvaret for egen økonomi, gjør det ikke noe med følelsene dine at han ikke bidrar når han egentlig har mulighet hvis han ikke hadde 'surret ' med pengene? Klem

Anonymkode: 72242...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt blind. Derfor skriver jeg her.

men det blir jo ord mot ord i en rett uansett. 
han skriker forran datteren vår og truer med at hun ikke får se han igjen. Dette er sårende å høre. 
selv om hun er 3 år så er det ikke ok. 
 

trenger råd som er konstruksive

er så lei meg og føler st det EE min skyld også siden jeg klager mye og er sur. Mest siden jeg er irritert over bo situasjonen og at jeg barker alt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bewe skrev (8 minutter siden):

Ingen av oss er ustabile og er gode foreldre. 
begge to. 
50/50 går ikke siden det er nesten 90 min reisevei en vei..

men da vil han nok st jeg har henne annen hver helg og resten hos han. Det er det som jeg er redd for skal kunne skje

Virker som du lever i et psykisk voldelig forhold og ikke helt forstår det selv! Du er redd for at han kan skade deg og samtidig sier du han ikke er ustabil? Dette skurrer, ellers er du totalt manipulert. 

Anonymkode: c42df...b75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bewe skrev (29 minutter siden):

Jeg og samboeren min har et barn sammen. Jeg har også to barn fra et annet forhold og han ett. 
vi har vært sammen i 4 år og har det utrolig bra når vi først har det fint. 
kort oppsummert så flyttet han inn i huset mitt som jeg eier. Han bodde en time unna der som datteren hans bor. Men han lovet at han skulle flytte hit når vi ble gravide. Når babyen ble født så nektet datteren å flytte hot (han har henne 40%) så derfor leide han en leilighet som han er i to dager annen hver uke med henne. Ellers er han her. 
men, han betaler leie der og har økonomiske problemer og har lønnstrekk fra diverse instanser. Noe jeg har funnet ut av nå. 
 

derfor betaler jeg alt her. Vi deler på

mat men jwg føler jeg betaler mest. Han er sur på meg siden jeg ikke vil selge her og flytte der han bor. Men han leier bare og da må jeg kjøpe og han evt gi meg litt penger. Det vil jeg ikke siden skolen til barna er her osv 

I dag kranglet vi og han klikket helt. Skrek til meg og datteren vår på 3 år. Og sa at om ikke jeg slutter å være sur på han for ting så ser vi ikke noen av oss han mer noen gang igjen. Han skriker og smeller i dørene og kaster glass. Jeg blir livredd av skrekk og tør ikke å gjøre noe. 
han la seg på et annet rom men jeg ligger våken og er livredd han skal våkne opp og skade meg. 
Han snakker aldri om noe og klikker helt og holdent. 
 

er så redd om det blir slutt så kan han ta med seg datteren vår og flytte over 1 time med bil herfra. Der han bor. 
hun har adressen her og går i bhg her. 
 

vet noen åssen dette er?

 

Har noen tips eller råd?

vi er i begynnelsen av 40 årene. Han har en god jobb men alt av penger går til å dekke opp det han skylder som er ubetalt - tipper på ca 300.000. 
men det øker dersom han er dårlig med penger. 
ellers elsker mine barn og familie han. Han er snill, morsom og fantastisk på mange måter. Men også et temperament og kjører sitt eget løp på det meste når det passer han. 
 

føler meg lite tatt vare på av han. 
 

what to do?

hab mener jeg er problemet siden jeg er misfornøyd med han og er ofte sur og jeg skjerper meg aldri. 

Menn med gjeld kan være farlige. De har fått en knekk i stoltheten og manndommen sin og er ofte korte i lunta. Menn har to lidenskaper sier dem, kvinner og karriere. Ofte er karrieren viktigst. Har de gjeld er de ofte etter eget hode en komplett taper, selv om omgivelsene sier noe annet. Han kommer ikke til å endre seg. Du må enten bli underdanig og "lydig", eller dra.

Anonymkode: b8888...7f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, skjønner du sliter. Det er sikkert ikke så lett for han heller, men datteren hans kan faktisk ikke bestemme hvor han skal bo. Hadde dere hatt flust av penger så hadde det kanskje gått, men det er ikke situasjonen. 

Er du villig til å fortsette denne ordningen? Synes han er litt respektløs hvis han mener du skal flytte, det må du virkelig ikke gjøre. Høres ut som han ikke kan ha ansvaret for egen økonomi, gjør det ikke noe med følelsene dine at han ikke bidrar når han egentlig har mulighet hvis han ikke hadde 'surret ' med pengene? Klem

Anonymkode: 72242...7dd

Takk for svar. 
det gjør noe med meg. En blanding av skuffelse, sinne, oppgitthet og irritasjon. 
jeg vil snakke Om det men han sitter ofte forran TV-en og blir ofte forbanna eller vrir seg unna når jeg tar det opp. 
 

datteren hans som er 13 år bruker han alt av pengene på siden han leier den leiligheten. Han mener at ellers ser han henne bare annen hver helg og det går ikke..

selv om vi blir økonomisk ruinert og han har gjeld så det holder. 
 

jeg eier et hus til 14 millioner og har 6 mill i gjeld. Så har jo verdier. Han har 0. 
 

Han sier ofte han hater dette deitt huset og trives ikke her. Siden han hater min eks som jeg kjøpte det med. Og jeg har kjøpt han ut her i fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Virker som du lever i et psykisk voldelig forhold og ikke helt forstår det selv! Du er redd for at han kan skade deg og samtidig sier du han ikke er ustabil? Dette skurrer, ellers er du totalt manipulert. 

Anonymkode: c42df...b75

Du kan så si. 
mente at han ikke er ustabil mht å være en god pappa sånn som

retten ser på det. 
men ja. Det er nok et psykisk voldelig forhold og det er skambelagt og vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...