Gå til innhold

Sliter med at jeg er i ferd med å bli skallet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som mann med kraftfull hårmanke vil jeg si at det har sine utfordringer. Må børste håret for å se noenlunde sivilisert ut. Og skallede menn ser kule ut. Man får et litt mer no nonsense preg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til en frisør for å barbere en lengde som passer deg.

Har til gode å se en mann jeg tenker ikke passer det.

Måne derimot synes jeg ikke er pent. Og heller ikke helt glatt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 9.24):

Er mann, og NISIM fungerte ikke på meg i det hele tatt. Mistet faktisk merkbart mer hår i perioden jeg brukte den, så måtte stoppe. Betyr ikke at den ikke fungerer på alle da.

Anonymkode: d938b...9e7

Finasterid eller minox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst skrev (På 26.7.2021 den 23.49):

Om den sjampoen faktisk fungerte, så ville alle menn med hårtap bruke den - og alle hadde hatt hår. Det er så klart verdt et forsøk, men det er ikke så bra å gi trådstarter urealistiske forventninger. Det er sannsynligvis genetiske årsaker til at han mister håret tidlig, og en sjampo vil nok ikke gi han den tykke hårmanken han drømmer om.

Hårtransplantasjon er nok det eneste mulige, og det koster såpass mye at det strengt talt ikke er verdt det. Men om dette ender opp med å bli et kompleks som trådstarter sliter å leve med, så er det kanskje lurt å ta seg råd til noe som kan lette bekymringene betraktelig. Tenker at en holdningsendring er det beste og det som er mest lønnsomt. 

Problemet er om en tar hårtansplatasjon og mister mer hår i årene som kommer. En hårtransplantasjon tar ikke honnom testosteronet og DHT som angriper hårsekkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
Henry02 skrev (4 timer siden):

Problemet er om en tar hårtansplatasjon og mister mer hår i årene som kommer. En hårtransplantasjon tar ikke honnom testosteronet og DHT som angriper hårsekkene

Med andre ord er ikke hårtransplantasjon nødvendig. Rak av håret og vær skallet med stolthet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-7-26 den 23.30):

NISIM shampo er helt magisk mot hårtap. Jeg sluttet tvert å miste hår etter å ha brukt shampoen i 14 dager.

Anonymkode: 6bce3...3ba

Vel, vel

Anonymkode: 19953...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-26 den 23.30):

NISIM shampo er helt magisk mot hårtap. Jeg sluttet tvert å miste hår etter å ha brukt shampoen i 14 dager.

Anonymkode: 6bce3...3ba

Postet litt for raskt i den forrige!😆

Vel, vel. Jeg gikk til innkjøp av den for to dager siden, og kjøpte også NISIM ekstrakt som man skal påføre to ganger daglig. Begynte med den i går.

Greia er at jeg i dag har fått masse prikker i huden over hele panna og innover på tinningen hvor jeg ikke har hår. Små prikker som bare syns når jeg ser meg i speilet, men når jeg tar på huden merker jeg den ikke er like glatt som før.

Kan det være noe annet enn en reaksjon på shampoen/ekstrakten?

Anonymkode: 19953...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst skrev (4 timer siden):

Med andre ord er ikke hårtransplantasjon nødvendig. Rak av håret og vær skallet med stolthet! 

Ja, det var det da. Kanskje man bare må innse det..

Prøvde jo denne shampoen, men jeg har begynt å få prikker i panna og det klør etter to dagers bruk. Lurer på om det kan gå over, eller om jeg vil reagere slik hver gang jeg bruker den..

Det står jo at det ikke skal være bivirkninger og at alt er naturlig og urtebasert osv.

Anonymkode: 19953...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra "spørsmål og svar" på hjemmesiden deres:

Er NISIM - produktene sikre å bruke?

Ja. NISIM produktene er sikre å bruke.  Alle aktive ingredienser er urtebaserte. Det er ingen uønskede bieffekter forbundet ved bruk av NISIM-produktene.

 

Kan jeg bruke NISIM hvis jeg har sensibel hud?

NISIM er så mild mot hår og hodebunn at den kan brukes av hele familien.

Anonymkode: 19953...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt, men vil bare si at de fleste damer gir blaffen i om du har hår på hodet eller ikke. Det er det som spiller minst rolle ❤️ finnes masse kjekke skalla menn. Klipp resten til 2-3 mm. 

Anonymkode: a642d...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2021 at 11:05 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ikke råd til hårtransplantasjon, og jeg merker at dette preger meg. Jeg har ikke anlegg for skjegg eller en muskuløs kropp, så jeg har liksom ingenting å kompensere med.

Anonymkode: 19953...141

Alle har anlegg for å bygge muskler om de gjør en innsats

Anonymkode: 2eb20...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste midlene som gir deg hårvekst, som fungerer, (DHT blokkere tror jeg det var) er kun for damer, for menn vil det påvirke potensen

Anonymkode: a543d...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trøst
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det var det da. Kanskje man bare må innse det..

Prøvde jo denne shampoen, men jeg har begynt å få prikker i panna og det klør etter to dagers bruk. Lurer på om det kan gå over, eller om jeg vil reagere slik hver gang jeg bruker den..

Det står jo at det ikke skal være bivirkninger og at alt er naturlig og urtebasert osv.

Anonymkode: 19953...141

Naturlig og urtebasert betyr ikke nødvendigvis at det er bra. Du burde kutte den ut om du klør og får utslett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst skrev (52 minutter siden):

Naturlig og urtebasert betyr ikke nødvendigvis at det er bra. Du burde kutte den ut om du klør og får utslett. 

Jeg ser solbrent ut i trynet og svir når jeg smurte meg med lotion. Man kan vel kalle det utslett. Masse små prikker som bare syns når jeg er helt nære speilet. Både i panna, kinna under øynene og bakpå nakken.

Burde kanskje ikke bruke den i dusjen slik at den renner nedover kroppen. Merkelig nok klør jeg ikke eller har utslett på hodet hvor det er hår.

Anonymkode: 19953...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...