Gå til innhold

Sliter med at jeg er i ferd med å bli skallet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Omfavn det sier jeg bare! Jeg barberte det av da jeg var 23 hovedsakelig fordi jeg hadde krøller jeg hatet, men har aldri sett meg tilbake! Også sparer du tjukt med penger :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var bar på toppen i nesten 10 år før jeg traff ham, da var jeg 28 og han 41. 

Hår er ikke noen nødvendighet for de fleste kvinner, og de som synes det er nødvendig har ikke møtt en god match som tilfeldigvis har hårtap. 

Mannen min har hatt hauger av damer etter at håret var borte. 

Anonymkode: b4823...8f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan snaue det ned til 4 eller 8 mm. Om du har lyst hår så kan det se ok ut. 

Hvis ikke må vel alt av.

Snakk med frisøren din. Hun kan gi deg gode råd om hvor veien går videre.

Kvinner bryr seg om hår ja. De elsker menn med hår. De elsker ungdommelige, maskuline mannfolk som kan løfte dem på ei hånd og betale alle regningene deres og romantisk ferie med den andre hånda.

Som folk flest må nok fruentimmerne ta til takke med noe annet enn øverste hylle. Så du kan trøste deg med at det er haugevis av kvinnfolk som vil måtte ta til takke med en halvstygg type som deg. Når det er sagt, er det ikke så ille å være skallet nå som før. 

I USA bruker mange menn caps innendørs til og med, for å dekke hårtap. Det får vel bare håret til å dette av tidligere. 

Du sier du ikke er muskuløs, men du kan jo begynne å trene. Spise sunt og litt proteintilskudd. Trene kroppen. Pleie deg selv. Ta sol. Kanskje litt bol, det bygger seslvtillit i alle fall. Slik som du høres ut, høres du mest ut som en pusling mentalt sett. Bygg opp litt selvbilde da, for faen.  Du vet du er i mål når damer prøver å arrestere deg fordi du liker deg selv, kaller deg selv kjekk eller på andre måter stikke kjepper i hjulet for selvbildet ditt. Da vil dem ha deg ned på sitt nivå. Da sier du bare, sorry ass Linda, men det er et par brunetter ute i Stavern som må pløyes opp i kveld. Kanskje jeg får tid til deg en annen gang. 

Da erre ikke så nøye med hårtapet ditt vettu. Da vil dem ha deg da, damene. 

Just saying. Snakker av erfaring. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Blir så misunnelig på alle de som har kraftig hårmanke, til og med de fleste eldre har mer hår enn meg

Jaja... Jeg har veeeeeldig tykt hår og/eller "kraftig manke"....  Lar jeg vokse langt så får jeg bare skikkelig flÆssen, tørr, kjip, og kløende hodebunn... Klipper meg (stort sett) kort så fort jeg får stort mer enn 3-4 cm...  Hadde jeg vært helt Skalle-Pær, så hadde det vært helt allright for meg egentlig - så lenge jeg slapp å klippe meg.

Tror ikke du lider noen dame-nød pga. hårtap heller. Imbrace your baldness - sier nå jeg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner en som hadde skikkelig måne før han var 20. Han hadde absolutt ikke annlegg for skjegg.

Ts, rak det av. Damer over 25 er ikke like kresne på hår som de under (generelt). 

Å tviholde på håret ser ikke bra ut. Og siden du ikke kan gjøre noe med det, så aksepter at det er slik. Kompenser med styrketrening. Har du muskler slipper du lettere unna med "skavanker".

Anonymkode: d1838...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Rart at den stoppet hårtapet mitt etter 14 dager da...

Anonymkode: 6bce3...3ba

Du tuller nå eller.....?du mistet håret av andre grunner enn menn som gjør pga arv og gener. 

Tilstanden oppfattes som et normalfenomen og skyldes en arvelig bestemt økt følsomhet overfor mannlige kjønnshormoner (androgener).

https://nhi.no/sykdommer/hud/har-og-hodebunn/skallethet-hos-menn/

 

 

Anonymkode: 8c8ba...a82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her står det at NISIM funker på menn :vetikke:

https://www.barbershop.no/pages/hvordan-stoppe-hartap

Anonymkode: 6a67e...59e

Det meste som står der er basert på en liten studie gjort på 148 menn. Noen av deltakerne falt også av under studiet fordi de ikke møtte opp til å ta bilder, brukte produktene uregelmessig osv. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, ser nå at det nøytraliserer DHT i hodebunnen, og er jo det som er problemet med mannlig hårtap.

Anonymkode: 19953...141

Men det fungerer ikke nok til å forhindre hårtap hos alle menn. Da hadde jo alle menn brukt denne sjampoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Hvordan klare å gå med (det blanke) hodet høyt hevet?

Anonymkode: 19953...141

Ja dette har jeg førstehåndskunskap om😊 

Da jeg var 18 hadde jeg tykt hår og kunne slett ikke forestille meg at jeg skulle kunne miste håret. Faren min hadde hår og mannlige slektninger ellers. Mot min formodning skulle jeg bli en håravfallets foregangsmann i familien.

Jeg prøvde en og annen vidunderkur, men de virket best på å minske trykket lommeboka hadde mot baken (jeg har ikke prøvd denne shampoen så du må gjerne prøve den).

Jeg kler hodeplagg og brukte sixpence i denne perioden og en og annen caps.

En forferdelig tid da en var tynn i håret og ikke hadde et hår å miste.

Omsider var jeg ordentlig skallet i en alder av 35 og jeg drev med nettdating og syntes jeg måtte opplyse om at jeg var skallet før første møte. Det var aldri et problem, det ble møter hver gang tross dette.

Naboen hadde tupe og av og til brukte han ikke denne, og da så han mye kulere ut.

Da tenkte jeg på dette utsagnet fra Knutsen og Ludvigsen "De fleste ser ut som en sild når de mister håret, men noen ser riktig kule ut"

Så så jeg meg i speilet og fant ut at jeg i likhet med naboen ser riktig kul ut uten hår😊

En annen nabo som mistet håret før 40 ble enkemann etter fylte 90,  kom på pleihjem etter noen år og presterte å dra damer der. 

Så bare hold hodet høyt, du har livet foran deg.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle skaffet deg dame før du mistet håret. Nå er det for sent.

Anonymkode: bb657...d7e

I alle dager. Det er da vitterlig ikke for sent? Det er jo mange uten hår som har kjærester, samboere og ektefeller? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

NISIM shampo er helt magisk mot hårtap. Jeg sluttet tvert å miste hår etter å ha brukt shampoen i 14 dager.

Anonymkode: 6bce3...3ba

BS!!! 😄 

Anonymkode: 275b8...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring

Ta stereioder, bruke finansteride piller (les åå nett) dermaroller 1,5 mm pluss recrea forte... Nisim Shampo mot håravfall... Det er det eneste jeg kan hjelpe deg med av svar. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barber deg og bare hopp i det! Første gangen er verst, andre gang er allerede mye lettere. :) Ett tips, du kan jo sole hodet litt før du går ut i offentligheten hvis du har veldig stor fargeforskjell på huden (bruk solkrem).

Anonymkode: 6bcd7...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

NISIM shampo er helt magisk mot hårtap. Jeg sluttet tvert å miste hår etter å ha brukt shampoen i 14 dager.

Anonymkode: 6bce3...3ba

Er mann, og NISIM fungerte ikke på meg i det hele tatt. Mistet faktisk merkbart mer hår i perioden jeg brukte den, så måtte stoppe. Betyr ikke at den ikke fungerer på alle da.

Anonymkode: d938b...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare hår. Vi kvinner forventer nesten at menn mister håret. Svært mange begynner å bli tynn på toppen tidlig. Om du er usikker på maskulinitet så ville jeg heller lagt penger og energi på treningssenter og proteiner. Kanskje du treffer ei dame der også :)

også bør du ikke kle deg som en gutt om du ikke er maskulin. Det er pent med kort hår. 

Anonymkode: 83021...c3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva skal han med ei så overfladisk dame? Det er drøssevis av bra damer der ute som regner hårtap som en bagatell.

Anonymkode: 6a67e...59e

Ville du kalt en mann som ikke ønsket en skallet dame for overfladisk?

Anonymkode: 52b27...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rart at den stoppet hårtapet mitt etter 14 dager da...

Anonymkode: 6bce3...3ba

Placebo er fantastiske greier.

Anonymkode: 11d06...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...