Gå til innhold

Sliter med at jeg er i ferd med å bli skallet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mann, midten av 30-årene. Har vel merket de siste 10 årene at håret veldig sakte, men sikkert har tatt kvelden.

Blir så misunnelig på alle de som har kraftig hårmanke, til og med de fleste eldre har mer hår enn meg. Jeg er snart nødt til å barbere alt. Nå bruker jeg caps for å skjule det mest mulig og at folk ikke glor på meg. Jeg kjøpte også hårfiber, men det virker som at jeg har for lite hår til at det heller ser bra ut.

Jeg har ikke råd til hårtransplantasjon, og jeg merker at dette preger meg. Jeg har ikke anlegg for skjegg eller en muskuløs kropp, så jeg har liksom ingenting å kompensere med. Føler meg ekstremt lite mann. Kan det være noe galt med meg, rent fysisk? Jeg ser ut som en ungdom, rent fysisk, bortsett fra hårtapet.

Jeg er så klart singel (og ikke pga holdningene mine, som jeg ikke viser overfor noen). Hvordan klare å gå med (det blanke) hodet høyt hevet?

Anonymkode: 19953...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg kan råde deg til - Ei det!! Barber deg helt, du vil digge det, og det gjør mange damer også😉

Jeg begynte tidlig å miste hår, midt i 20 åra, og venta alt for lenge med å eie det og fjerne alt. I følge andre ser jeg mye yngre ut uten 😊

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barber deg helt! Mye bedre det enn å tviholde på det du har igjen.

Anonymkode: f4a52...09b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NISIM shampo er helt magisk mot hårtap. Jeg sluttet tvert å miste hår etter å ha brukt shampoen i 14 dager.

Anonymkode: 6bce3...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

NISIM shampo er helt magisk mot hårtap. Jeg sluttet tvert å miste hår etter å ha brukt shampoen i 14 dager.

Anonymkode: 6bce3...3ba

Mannlig hårtap?

Anonymkode: 19953...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannlig hårtap?

Anonymkode: 19953...141

Jeg er dame og mistet vanvittig mye hår i en periode. Så mye som halvparten av håret mitt var borte. NISIM shampo reddet meg, hårtapet stoppet og nå har håret vokst ut igjen.

Jeg kan ikke skjønne at denne shampoen ikke skal virke på mannlig hårtap også :)

Anonymkode: 6bce3...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skaffet deg dame før du mistet håret. Nå er det for sent.

Anonymkode: bb657...d7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mann, midten av 30-årene. Har vel merket de siste 10 årene at håret veldig sakte, men sikkert har tatt kvelden.

Blir så misunnelig på alle de som har kraftig hårmanke, til og med de fleste eldre har mer hår enn meg. Jeg er snart nødt til å barbere alt. Nå bruker jeg caps for å skjule det mest mulig og at folk ikke glor på meg. Jeg kjøpte også hårfiber, men det virker som at jeg har for lite hår til at det heller ser bra ut.

Jeg har ikke råd til hårtransplantasjon, og jeg merker at dette preger meg. Jeg har ikke anlegg for skjegg eller en muskuløs kropp, så jeg har liksom ingenting å kompensere med. Føler meg ekstremt lite mann. Kan det være noe galt med meg, rent fysisk? Jeg ser ut som en ungdom, rent fysisk, bortsett fra hårtapet.

Jeg er så klart singel (og ikke pga holdningene mine, som jeg ikke viser overfor noen). Hvordan klare å gå med (det blanke) hodet høyt hevet?

Anonymkode: 19953...141

Hårtap er da helt vanlig for menn. Det er da vel ingen krise.  Barber hodet og ha hodet hevet. De gjør alle andre med hårtap. 

Anonymkode: f6f4a...d2f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er dame og mistet vanvittig mye hår i en periode. Så mye som halvparten av håret mitt var borte. NISIM shampo reddet meg, hårtapet stoppet og nå har håret vokst ut igjen.

Jeg kan ikke skjønne at denne shampoen ikke skal virke på mannlig hårtap også :)

Anonymkode: 6bce3...3ba

Det er vel andre faktorer som styrer dette.

Anonymkode: 19953...141

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst

Det er mange menn som mister håret i den alderen. Noen mister håret enda tidligere. Jeg vet om flere i 20-årene som har mistet/begynt å miste håret. I mine øyne er det uproblematisk, men kan se for meg at det skaper usikkerhet. Vi mennesker vil merkelig nok ha alt de andre har, og setter ikke god nok pris på det vi allerede har. Siden du holder på å miste håret legger du bare merke til de med tykk hårmanke, og du tenker kanskje ikke over at det er mange andre som har begynt å bli tynne i håret, både de som er yngre og eldre enn deg. 

Ser ofte kjekke menn som er skallet eller er tynn i håret - uten muskuløs kropp eller skjeggvekst. Det har ingenting å si for meg, og jeg vet det er mange andre som deler samme syn. Om det er en bekymring for deg, at det gjør deg mindre fysisk attraktiv for andre, så er det en bekymring du kan legge fra deg. Hva du har på hodet har ikke noe å si for de fleste, og det sier ingenting om deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel andre faktorer som styrer dette.

Anonymkode: 19953...141

Det er verdt et forsøk. Har sett tilbakemeldinger på FB, menn som lovpriser shampoen :)

Husker ikke helt om det var på FB eller på hjemmesiden til NISIM jeg leste det.

Anonymkode: 6bce3...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle skaffet deg dame før du mistet håret. Nå er det for sent.

Anonymkode: bb657...d7e

Tull. Det har veldig lite å si. 

Anonymkode: f6f4a...d2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er verdt et forsøk. Har sett tilbakemeldinger på FB, menn som lovpriser shampoen :)

Husker ikke helt om det var på FB eller på hjemmesiden til NISIM jeg leste det.

Anonymkode: 6bce3...3ba

Om den sjampoen faktisk fungerte, så ville alle menn med hårtap bruke den - og alle hadde hatt hår. Det er så klart verdt et forsøk, men det er ikke så bra å gi trådstarter urealistiske forventninger. Det er sannsynligvis genetiske årsaker til at han mister håret tidlig, og en sjampo vil nok ikke gi han den tykke hårmanken han drømmer om.

Hårtransplantasjon er nok det eneste mulige, og det koster såpass mye at det strengt talt ikke er verdt det. Men om dette ender opp med å bli et kompleks som trådstarter sliter å leve med, så er det kanskje lurt å ta seg råd til noe som kan lette bekymringene betraktelig. Tenker at en holdningsendring er det beste og det som er mest lønnsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle skaffet deg dame før du mistet håret. Nå er det for sent.

Anonymkode: bb657...d7e

Hva skal han med ei så overfladisk dame? Det er drøssevis av bra damer der ute som regner hårtap som en bagatell.

Anonymkode: 6a67e...59e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min bror begynte å miste håret når han var 16 år… men han er muskuløs og masse skjegg da, har aldri tenkt over det egentlig at det er noe negativt. Mannen min har mista mesteparten av håret, når vi møttes «sparte han på restene» det var ikke fint, har barbert bort restene og ser meget bra ut uten hår, han er verken skjegget eller spesielt muskuløs men er kjekk og har den beste og har en bra personlighet. Tror ikke noen tenker så mye på sånt bortsett fra den det gjelder egentlig. Magen min er full av strekkmerker, det er nok ingen andre enn meg som bryr seg så mye om det som meg…

Anonymkode: ad84f...195

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst skrev (2 minutter siden):

Om den sjampoen faktisk fungerte, så ville alle menn med hårtap bruke den - og alle hadde hatt hår. Det er så klart verdt et forsøk, men det er ikke så bra å gi trådstarter urealistiske forventninger. Det er sannsynligvis genetiske årsaker til at han mister håret tidlig, og en sjampo vil nok ikke gi han den tykke hårmanken han drømmer om.

Hårtransplantasjon er nok det eneste mulige, og det koster såpass mye at det strengt talt ikke er verdt det. Men om dette ender opp med å bli et kompleks som trådstarter sliter å leve med, så er det kanskje lurt å ta seg råd til noe som kan lette bekymringene betraktelig. Tenker at en holdningsendring er det beste og det som er mest lønnsomt. 

Rart at den stoppet hårtapet mitt etter 14 dager da...

Anonymkode: 6bce3...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Mann, midten av 30-årene. Har vel merket de siste 10 årene at håret veldig sakte, men sikkert har tatt kvelden.

Blir så misunnelig på alle de som har kraftig hårmanke, til og med de fleste eldre har mer hår enn meg. Jeg er snart nødt til å barbere alt. Nå bruker jeg caps for å skjule det mest mulig og at folk ikke glor på meg. Jeg kjøpte også hårfiber, men det virker som at jeg har for lite hår til at det heller ser bra ut.

Jeg har ikke råd til hårtransplantasjon, og jeg merker at dette preger meg. Jeg har ikke anlegg for skjegg eller en muskuløs kropp, så jeg har liksom ingenting å kompensere med. Føler meg ekstremt lite mann. Kan det være noe galt med meg, rent fysisk? Jeg ser ut som en ungdom, rent fysisk, bortsett fra hårtapet.

Jeg er så klart singel (og ikke pga holdningene mine, som jeg ikke viser overfor noen). Hvordan klare å gå med (det blanke) hodet høyt hevet?

Anonymkode: 19953...141

Det er faktisk ikke utseendet ditt der er noe i veien med. Du må jobbe med personligheten. Jeg syns menn med lite hår ser eldre ut. Akkurat som menn med skjegg ( det misliker jeg hardt) 

Kan du ikke jobbe litt med selvtilliten? Være happy og sånn easy going. Det hjelper mye. Og du

 Klær skaper folk. Lykke til:-) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rart at den stoppet hårtapet mitt etter 14 dager da...

Anonymkode: 6bce3...3ba

Da har den tydeligvis fungert for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...