Gå til innhold

Ferie med sær mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ny kjæreste på 46 år som har vært ungkar hele livet .Vi har vår første ferie sammen . Han kan ikke reise bort for han er helt avhengig av senga si . Dvs ukjent seng og ukjente lyder går ikke .. jeg ligger på en campingplass i en hytte , men han må hjem til kvelds som er 2  timer unna ellers får han panikk . spiser bare junk food når han kan velge selv og det blir alltid et gatekjøkken  eller bensinstasjon .Han trives ikke på restaurant . I dag ville jeg innom en koselig fjellstue . Atmosfæren var så hyggelig og jeg ville gjerne sitte der lenge . Utvalget av mat var dårlig , men de hadde dagens som var gryterett . Jeg sa vi tok det , nå får han spise det som blir servert .Han mistrivdes fælt , sa ikke et ord og måtte gå ut i bilen fordi han likte ikke at det var andre folk rundt oss ..ble så skuffet . Moren sendte mld i dag da vi var på biltur om at det var middag hos foreldrene i kveld . Han ble stresset og ville tydelig hjem . Han spiser middag der 300dager i året ellers liksom ...når mamma lager mat kan han spise alt liksom .. men ellers bare junk !! Så vi må alltid på et gatekjøkken. Han er bare så sær .... og tror ikke vi er match ?! Han gjør ingenting for å endre seg . Sitter og ser på alle lykkelige par på campen og blir sjalu . Ønsker meg en sporty mann som vil ligge i telt .... sukk .

Anonymkode: 947f9...9ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Telt er noe dritt for sære folk.

Skjønner godt han foretrekker komforten i sitt eget hjem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ny kjæreste på 46 år som har vært ungkar hele livet .Vi har vår første ferie sammen . Han kan ikke reise bort for han er helt avhengig av senga si . Dvs ukjent seng og ukjente lyder går ikke .. jeg ligger på en campingplass i en hytte , men han må hjem til kvelds som er 2  timer unna ellers får han panikk . spiser bare junk food når han kan velge selv og det blir alltid et gatekjøkken  eller bensinstasjon .Han trives ikke på restaurant . I dag ville jeg innom en koselig fjellstue . Atmosfæren var så hyggelig og jeg ville gjerne sitte der lenge . Utvalget av mat var dårlig , men de hadde dagens som var gryterett . Jeg sa vi tok det , nå får han spise det som blir servert .Han mistrivdes fælt , sa ikke et ord og måtte gå ut i bilen fordi han likte ikke at det var andre folk rundt oss ..ble så skuffet . Moren sendte mld i dag da vi var på biltur om at det var middag hos foreldrene i kveld . Han ble stresset og ville tydelig hjem . Han spiser middag der 300dager i året ellers liksom ...når mamma lager mat kan han spise alt liksom .. men ellers bare junk !! Så vi må alltid på et gatekjøkken. Han er bare så sær .... og tror ikke vi er match ?! Han gjør ingenting for å endre seg . Sitter og ser på alle lykkelige par på campen og blir sjalu . Ønsker meg en sporty mann som vil ligge i telt .... sukk .

Anonymkode: 947f9...9ae

Men at du orker… 

Anonymkode: 72584...109

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ny kjæreste på 46 år som har vært ungkar hele livet .Vi har vår første ferie sammen . Han kan ikke reise bort for han er helt avhengig av senga si . Dvs ukjent seng og ukjente lyder går ikke .. jeg ligger på en campingplass i en hytte , men han må hjem til kvelds som er 2  timer unna ellers får han panikk . spiser bare junk food når han kan velge selv og det blir alltid et gatekjøkken  eller bensinstasjon .Han trives ikke på restaurant . I dag ville jeg innom en koselig fjellstue . Atmosfæren var så hyggelig og jeg ville gjerne sitte der lenge . Utvalget av mat var dårlig , men de hadde dagens som var gryterett . Jeg sa vi tok det , nå får han spise det som blir servert .Han mistrivdes fælt , sa ikke et ord og måtte gå ut i bilen fordi han likte ikke at det var andre folk rundt oss ..ble så skuffet . Moren sendte mld i dag da vi var på biltur om at det var middag hos foreldrene i kveld . Han ble stresset og ville tydelig hjem . Han spiser middag der 300dager i året ellers liksom ...når mamma lager mat kan han spise alt liksom .. men ellers bare junk !! Så vi må alltid på et gatekjøkken. Han er bare så sær .... og tror ikke vi er match ?! Han gjør ingenting for å endre seg . Sitter og ser på alle lykkelige par på campen og blir sjalu . Ønsker meg en sporty mann som vil ligge i telt .... sukk .

Anonymkode: 947f9...9ae

Det er gode og dårlige sider ved alle. Hvis romantiske ferier er viktig for deg så passer nok ikke han inn i det konseptet. Spørsmålet er om dere har mange nok arenaer dere trives sammen på.  Jeg får ikke gjort alt med min kjære, men heldigvis er det jeg ikke får gjort med henne ting som ikke har med romantikk å gjøre, som jeg kan gjøre alene eller med andre venner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at han ikke er interessert i camping. Det andre du skriver hadde vært absolutt dealbreaker for meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gidder det der? 

Anonymkode: 4d14b...0a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eR HAN VED SINE FULLE FEM? 

Anonymkode: 4fb7b...d2d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

eR HAN VED SINE FULLE FEM? 

Anonymkode: 4fb7b...d2d

Beklager. Capslock tok overhånd. 

Anonymkode: 4fb7b...d2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg forstår godt at du blir frustert og ensom i dette forholdet. Det første jeg tenkte når jeg leste innlegget ditt er at jeg tror han har angst.  Det høres ut som sosial angst blandet med angst for det ukjente, og at derfor får han den uroen du beskrev inne på fjellstuen, og kjente gatekjøkken/ takeaway går fint. Er dette noe dere kan snakke om? Vet han at særhetene hans kan være angst? Er han villig til å utfordre seg selv litt og litt for å endre på livet sitt, eller er egen seng og middag hos mamma det livet han ønsker seg? Er dere en god match, og er han bra på alle andre områder slik at det kompenserer for det som er vanskelig for dere?

Anonymkode: 5f399...625

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager TS, han der er ikke en mann, men en forvokst guttunge.

Nei, det er ikke alle som synes campingferier er så stas - men da drar de ikke på dem heller. Alt du forteller får ham til å framstå som et lite barn som bare vil være hjemme hele tiden og bli tatt vare på av andre, helt ute av stand til å ta vare på seg selv. At han er 46 år og alltid har levd slik, gir ikke akkurat noe håp om endring.

Jeg hadde aldri orket et slikt forhold.

Anonymkode: 307df...54e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også angst, selv om man skal være forsiktig med diagnoser. Ekssamboeren min (yes, samboer) var også sånn. Vi var aldri ute og spiste, den eneste plassen han ville dra bortsett fra familien var hytten til familien. Han hadde sosial angst sammen med andre angsttyper. Når vi en sjelden gang var på butikk e.l var han ganske medisinert for å kunne klare seg, men selv da hadde han alltid øynene på utgangen og ble stresset av andre folk og spesielt kø. 

Anonymkode: 2309b...8a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har ny kjæreste på 46 år som har vært ungkar hele livet .Vi har vår første ferie sammen . Han kan ikke reise bort for han er helt avhengig av senga si . Dvs ukjent seng og ukjente lyder går ikke .. jeg ligger på en campingplass i en hytte , men han må hjem til kvelds som er 2  timer unna ellers får han panikk . spiser bare junk food når han kan velge selv og det blir alltid et gatekjøkken  eller bensinstasjon .Han trives ikke på restaurant . I dag ville jeg innom en koselig fjellstue . Atmosfæren var så hyggelig og jeg ville gjerne sitte der lenge . Utvalget av mat var dårlig , men de hadde dagens som var gryterett . Jeg sa vi tok det , nå får han spise det som blir servert .Han mistrivdes fælt , sa ikke et ord og måtte gå ut i bilen fordi han likte ikke at det var andre folk rundt oss ..ble så skuffet . Moren sendte mld i dag da vi var på biltur om at det var middag hos foreldrene i kveld . Han ble stresset og ville tydelig hjem . Han spiser middag der 300dager i året ellers liksom ...når mamma lager mat kan han spise alt liksom .. men ellers bare junk !! Så vi må alltid på et gatekjøkken. Han er bare så sær .... og tror ikke vi er match ?! Han gjør ingenting for å endre seg . Sitter og ser på alle lykkelige par på campen og blir sjalu . Ønsker meg en sporty mann som vil ligge i telt .... sukk .

Anonymkode: 947f9...9ae

Bytt han ut. Enkelte henger i mors skjørt til de når pensjonsalder. Denne fyren går jo glipp av all verdens opplevelser og eventyr ved å låse seg til huset sitt, og helsen hat han heller aldri tenkt på. Tilpasse seg kan han ikke og mennesker liker han ikke. Du skrev 46, men det er kanskje bare fysisk. 12 passer mentalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo selv valgt å være sammen med han, alt det der kom vel ikke over natta? Omg! 

Anonymkode: 4e9a6...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyren har åpenbart en angstlidelse. Det blir meningsløst at folk kaller ham barnslig og umoden i denne tråden. Dette er en sykdom.

Anonymkode: 4967c...d27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan han ikke spise noe annet enn junk ? Bortsett fra når mamma lager maten ....

Anonymkode: 947f9...9ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at han alltid har vært ungkar... 

Anonymkode: dc181...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det angst, må han utfordre seg selv rett og slett. Nytter ikke å gjemme seg bak diagnose. Denne fyren matcher du ikke med, og han er ikke villig til å søke/få hjelp, bør du ikke gå videre med dette forholdet.

Anonymkode: 2d913...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det angst, må han utfordre seg selv rett og slett. Nytter ikke å gjemme seg bak diagnose. Denne fyren matcher du ikke med, og han er ikke villig til å søke/få hjelp, bør du ikke gå videre med dette forholdet.

Anonymkode: 2d913...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare innse at du ikke kan reise på ferie og spise på restaurant sammen med han. Det får du gjøre alene eller sammen med andre. Er det noe du kan leve med? Kan forholdet fungere slik?

Anonymkode: a9689...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...