Gå til innhold

Radiovert gjorde narr av koronavaksinar – nå er han dødssyk med covid-19


von Dünkel

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/urix/radiovert-gjorde-narr-av-koronavaksinar-_-no-er-han-dodssjuk-med-covid-19-1.15587028

Med et program som blir sendt på radio over hele USA er Phil Valentine flere ganger blitt kåret til en av de viktigste radiovertene i landet. Under pandemien har han flere ganger sagt at han ikke vil vaksinere seg, og også gjort narr av vaksinasjonsprogrammet.

Men, 12. juli kunngjorde Valentine på sin Facebookside at han hadde fått covid-19.

Sist fredag kom nyheten om at han var lagt inn på sykehus og søndag ble det kjent at tilstanden var kritisk. Han ligger i respirator om natten og får oksygen om dagen.

Nå har han sendt ut en pressemelding der han nekter for å ha vært vaksinemotstander, samtidig beklager han at han ikke har oppfordret sterkt nok til å ta vaksine.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld, jeg snakket om en annen radiovert

Endret av Llewellyn
Feil navn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In before  "lurer på hvor mye han fikk betalt for den kunngjøringen"-gjengen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

von Dünkel skrev (15 timer siden):

Nå har han sendt ut en pressemelding der han nekter for å ha vært vaksinemotstander, samtidig beklager han at han ikke har oppfordret sterkt nok til å ta vaksine.

 

Dette hørtes rart ut! Det naturlige ville vært om han hadde sagt at han hadde tatt feil, ikke nektet for at han var motstander. 

Uansett har "begge sider" hundre sånne saker som dette, noen angrer seg for at de ikke tok vaksinen og andre angrer seg for at de tok den. 

Vi får bare ta en valg å håpe at vi velger riktig, det er et sjansespill uansett. Men som oftest går det heldigvis bra med de fleste uansett hva de velger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en del tilfeller med folk som har lagt ut stolt bilde på facebook med nytt plaster på vaksinearmen og kaller alle som er skeptiske for idioter også, og så er de døde noen dager etter.

Jeg synes ikke noe om å bruke slike enkelttilfeller for å fremme agendaen sin fra noen av sidene egentlig. Ikke for å skremme fra vaksine, og ikke for å henge ut de som er skeptiske.

Det er også mange som har tatt vaksinen som har fått covid og dør.

Ville NRK kjørt sak med "Demokrat lovpriste vaksinen og advarte mot å ikke ta den, nå er hun dødssyk på sykehuset med alvorlig COVID"?

Tror ikke det...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, NorthernLight said:

Kan du ikke heller skrive om alle millionene av mennesker som har fått Moderna/Pfizer hvor det har gått helt fint? og hvor mange som har blitt reddet pga av at de har tatt vaksiner?? 
 

Enig. Folk bør danne seg en mening fra statistikk og ikke anektotiske enkeltpersonhistorier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (28 minutter siden):

Ville NRK kjørt sak med "Demokrat lovpriste vaksinen og advarte mot å ikke ta den, nå er hun dødssyk på sykehuset med alvorlig COVID"?

Tror ikke det...

 

NRK ville selvsagt aldri ha skrevet en slik historie, men de gjør jo akkurat det motsatte.

 

https://www.nrk.no/urix/radiovert-gjorde-narr-av-koronavaksinar-_-no-er-han-dodssjuk-med-covid-19-1.15587028

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (28 minutter siden):

Enig. Folk bør danne seg en mening fra statistikk og ikke anektotiske enkeltpersonhistorier.

Forsåvidt enig, men når NRK bruker enkelteksempler for å fremme sin agenda, bør det jo også være tillatt å komme med moteksempler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så dere dramatiserer. Jeg har tatt en dose AstraZeneca og en dose Pfizer. Lever enda flere mnd senere.

Jobber også på sykehjem og ingen beboere har blitt dårlige av vaksinene. 

Heller ingen av de mangfoldige ringevikarene, helgevikarene, ufaglærte, faglærte deltidsansatte, faglærte heltidsansatte, lederne, sjefen, legen, vaskepersonellet, kjøkkenpersonellet, eller sykepleiererne.

Alle lever helt fint og for alle pasientene, legen og sykepleierene av disse så er det 6mnd siden siste dose. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Det er trist :( Håper det går bra med han. Vaksinen er til for en grunn. Unngå alvorlig sykdom og død på grunn av koronaviruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (2 timer siden):

Jeg sier ikke at de har feid dødsfall under teppet, men du ser vel forskjellen på de to artiklene? Den ene handler om en som har sagt "jeg er skeptisk til vaksine" og så "ironisk nok og selvfølgelig" blir han alvorlig syk, haha, karma. Den andre er skrevet som en vanlig "trist sak".

Hvis artikkelen i dagbladet hadde vært noe som "Vaksine-promotør hyllet vaksine, nå er hun død av vaksinen" så hadde du selvfølgelig hatt et poeng. Det er en vesentlig forskjell i måten det formidles på.

Ville NRK skrevet en artikkel om en random alvorlig syk mann med covid nå? Nei, det er selvfølgelig en sak fordi han var vaksineskeptiker, og det er forskjellen. Den andre saken hadde blitt skrevet uavhengig av hennes meninger og politiske standpunkt og har ingen fokus på det i artikkelen.

For ordens skyld, jeg er ikke vaksineskeptiker i det hele tatt generelt, så jeg hadde skrevet det samme med motsatt fortegn om noen hadde delt et innlegg fra reddit med et enkelttilfelle av en "dum vaksinepromotør" som ble syk og døde av vaksinen.

Hvis du ikke ser forskjellen på de to sakene så kan jeg nok ikke overbevise deg...

Nå var vel premisset for diskusjonen om media i Norge underrapporterte dødsfall knyttet til vaksiner. Det er ikke inntrykket mitt.

Og ja, når mennesker som går hardt ut mot vaksinene, og sannsynligvis overbevist mange til å ikke ta dem, blir syke, da er det en sak. Det er vanskelig å si hvor mange liv de mest innflytelsesrike bidrar til å ta, men det er mange. Det er absolutt en karma i det, og kanskje noe positivt i det, om det bidrar til at flere snur og faktisk tar vaksine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (På 27.7.2021 den 11.41):

Det har vært en del tilfeller med folk som har lagt ut stolt bilde på facebook med nytt plaster på vaksinearmen og kaller alle som er skeptiske for idioter også, og så er de døde noen dager etter.

Jeg synes ikke noe om å bruke slike enkelttilfeller for å fremme agendaen sin fra noen av sidene egentlig. Ikke for å skremme fra vaksine, og ikke for å henge ut de som er skeptiske.

Det er også mange som har tatt vaksinen som har fått covid og dør.

Ville NRK kjørt sak med "Demokrat lovpriste vaksinen og advarte mot å ikke ta den, nå er hun dødssyk på sykehuset med alvorlig COVID"?

Tror ikke det...

Jaha?

I USA der vaksineskepsisen er stor, så er 99,5% av alle som dør nå uvaksinerte. Denne argumentasjonen må du dra lenger ut på landet med.

Og det er ikke få som dør og blir lagt inn på sykehus i USA nå, i går ble det registrert 488 nye døde i USA, og innlagte øker nå med 3000 - 4000 tusen i døgnet. Majoriteten av alvorlig syke er uvaksinerte. Ikke noe å diskutere. Mange av de er unge også, fordi de blindt har trodd på alle vaksineskepsisen, og tatt så grundig feil når det gjelder risikoen med å ta vaksine versus å få korona.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det minner meg litt om sterkt religiøse mennesker som mister sin gudstro i det man selv blir rammet av en tragedie. Som om man er blind for all lidelsen i verden og lever i sin egen, ugjennomtrengelige boble av usårbarhet. Jeg kunne tenkt meg en sånn boble. Virker ganske digg. Iallfall inntil realiteten viser sitt grimme ansikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (På 27.7.2021 den 11.41):

Det har vært en del tilfeller med folk som har lagt ut stolt bilde på facebook med nytt plaster på vaksinearmen og kaller alle som er skeptiske for idioter også, og så er de døde noen dager etter.

Jeg synes ikke noe om å bruke slike enkelttilfeller for å fremme agendaen sin fra noen av sidene egentlig. Ikke for å skremme fra vaksine, og ikke for å henge ut de som er skeptiske.

Det er også mange som har tatt vaksinen som har fått covid og dør.

Ville NRK kjørt sak med "Demokrat lovpriste vaksinen og advarte mot å ikke ta den, nå er hun dødssyk på sykehuset med alvorlig COVID"?

Tror ikke det...

Helt enig. Det er veldig rart at aviser har slike overskrifter. Det blir oppfattet som enten "Det ser dere!" eller som skadefro. 

Hele samfunnet er på vei av hektene. Jeg bare sier det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...