Gå til innhold

Sliter med å gå over gangfelt og krysse veier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som synes dette er flaut og vanskelig? Spesielt ille er det hvis man må trykke på knapper og stoppe trafikk fra alle retninger. Føler at folk blir irriterte, og kjenner veldig på det at de sitter der å ser på meg og betrakter meg mens jeg går over. Har også ett par ganger opplevd at folk tuller ved å tute osv når jeg driver og går over, sånn at jeg skvetter og føler meg jævlig dum og at de sitter i bilene sine og ler. Hender seg jeg tar omveier for å slippe å krysse veien. Men det er veldig tungvint 😔

Anonymkode: 6c51a...ed9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke det problemet, men innlegget ditt får meg til å tenke på at dette sikkert har en sammenheng med hvordan du er som person og hvordan du har det. Kanskje du er en veldig forsiktig person og har litt dårlig selvtillit og ikke vil være til bry for andre? Tror du at du er mindre viktig enn andre mennesker? 

Du har like mye rett til å ferdes ute i trafikken og være fotgjenger som alle andre. Jeg tror nok det at du føler at alle er irritert når du går over veien ikke stemmer på ekte. De få som skulle være irritert på fotgjengere er idioter. Idioter møter du på overalt og de er ikke til å unngå. Det betyr ikke at du skal la være å gå over veien der det er et fotgjengerfelt likevel, for det er din rett. De som fløyter på fotgjengere er vel gjerne unge og umodne gutter som vil tulle, og er heller ikke noe å bry seg om. 

Anonymkode: 1b092...62f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg!!! Har akkurat samme problem. Om jeg må krysse et kjipt overgangsfelt kan jeg lett velge en omvei. Jeg har en angstfylt diagnose da, så skjønner hvorfor jeg er som jeg er. Alt som kan skape bry og irritasjon for andre er noe jeg helst unngår. 

Anonymkode: e5788...e34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg har ikke det problemet, men innlegget ditt får meg til å tenke på at dette sikkert har en sammenheng med hvordan du er som person og hvordan du har det. Kanskje du er en veldig forsiktig person og har litt dårlig selvtillit og ikke vil være til bry for andre? Tror du at du er mindre viktig enn andre mennesker? 

Du har like mye rett til å ferdes ute i trafikken og være fotgjenger som alle andre. Jeg tror nok det at du føler at alle er irritert når du går over veien ikke stemmer på ekte. De få som skulle være irritert på fotgjengere er idioter. Idioter møter du på overalt og de er ikke til å unngå. Det betyr ikke at du skal la være å gå over veien der det er et fotgjengerfelt likevel, for det er din rett. De som fløyter på fotgjengere er vel gjerne unge og umodne gutter som vil tulle, og er heller ikke noe å bry seg om. 

Anonymkode: 1b092...62f

Ja, er ganske engstelig av meg. Samtidig vet jeg at jeg har like mye rett til å ferdes der ute som andre, og gir meg selv gjerne en peptalk oppi hodet mitt før jeg skal gå over veien. Men jeg hater det like mye hver gang. Så ser jeg andre som både smiler og nikker/vinker til bilene når de går over og jeg på min side tør ikke engang se på bilene når de har stoppet og jeg går over. De sier at for å overvinne en redsel eller fobi så må man gjøre det man er redd for på nytt og på nytt, men hvor mange ganger og hvor mange år har jeg ikke gjort dette nå uten at det har bedret seg litt engang.....

Just now, AnonymBruker said:

Jeg!!! Har akkurat samme problem. Om jeg må krysse et kjipt overgangsfelt kan jeg lett velge en omvei. Jeg har en angstfylt diagnose da, så skjønner hvorfor jeg er som jeg er. Alt som kan skape bry og irritasjon for andre er noe jeg helst unngår. 

Anonymkode: e5788...e34

Jeg er helt lik. Det er så frustrerende og ikke minst tidkrevende 🤦‍♀️

Anonymkode: 6c51a...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å krysse gata så langsomt som mulig for å skape irritasjon :hoho:

Anonymkode: eacbf...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg pleier å krysse gata så langsomt som mulig for å skape irritasjon :hoho:

Anonymkode: eacbf...df9

Mann i slutten av 20 åra? 😂

Anonymkode: 68b07...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har også sånn. Har sosial angst og unnvikende personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: b99c9...255

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn og når jeg tok lappen overførte jeg angsten til kjøringen i stedet🙈 Kjører heller litt ekstra for å kunne snu i en rundkjøring enn å måtte stoppe "masse" trafikk for å ta av til venstre😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er slett ikke normalt og tyder oå psykiske problemer.

Anonymkode: 33352...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brimi skrev (2 minutter siden):

Jeg har det også sånn og når jeg tok lappen overførte jeg angsten til kjøringen i stedet🙈 Kjører heller litt ekstra for å kunne snu i en rundkjøring enn å måtte stoppe "masse" trafikk for å ta av til venstre😂

Da burde du kanskje ikke hatt lappen.

Anonymkode: 33352...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt🙈 Noen ganger går jeg av bussen tidligere enn jeg trenger for å kunne bruke en undergang istedenfor å måtte gå over bilveien😅 Synes det er så ubehagelig å gå over, selv der det er automatisk lysovergang, som skifter til rød uansett om det går noen over eller ikke.

Anonymkode: 4c7b3...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da burde du kanskje ikke hatt lappen.

Anonymkode: 33352...efd

Fordi jeg ikke liker/får angst av å ta av til venstre?🤦‍♀️ Uansett så kan man spare både tid, penger og miljø ved å kjøre til nærmeste rundkjøring i stedet for at flere biler blir stående på tomgang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger å gå over fotgjengerfelt. Tenk at lille jeg får stoppet alle bilene, for meg er det en liten følelse av makt😅 Kan og gå sakte over dersom de egentlig ikke har lyst til å stoppe.

Anonymkode: 31f67...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg digger å gå over fotgjengerfelt. Tenk at lille jeg får stoppet alle bilene, for meg er det en liten følelse av makt😅 Kan og gå sakte over dersom de egentlig ikke har lyst til å stoppe.

Anonymkode: 31f67...5b8

Lurer på hvilken personlighetsforstyrrelse du har 🙄

Anonymkode: b99c9...255

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat slik siden jeg var liten jente. siden jeg begynte å gå til skolen alene

Anonymkode: 51ebd...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 17.21):

Mann i slutten av 20 åra? 😂

Anonymkode: 68b07...e97

Jeg vil heller si mørkhudet. De går like sakte som en 🐢 over gangfeltet 😂

Anonymkode: c86b9...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke det beste jeg gjør, nei. Har blitt bedre med årene og er lettere hvis det er flere som skal over. Husker en gang når det var på sitt værste, ved et felt så jeg at det var biler i mot men de var et stykke unna, så da begynte jeg og gå over. Den ene bilen stoppet omtrent ikke før den var borti meg, det var en eldre mann som var sjåfør. Fikk jo bare forsterket tanken om at jeg var uvesentlig å stoppe for:(

Anonymkode: 14dd6...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg later jeg som jeg ikke skal over sånn at noen skal slippe å stanse. Hvis det kommer én bil og jeg likevel har god tid.

Men det hender også at jeg krysser veien på pur faen for å hindre de forbaska råkjørerne her jeg bor. Elsker å sette en fot ut på gangfeltet når det kommer en dust i altfor høy fart, sånn at han må stå på bremsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den tanken har jeg aldri hatt.

Men jeg har angstdiagnose på annet område, så kan forstå deg.

Har ikke noe annet råd enn å si at når jeg er sjåfør så ville det aldri falt meg inn å bli irritert på fotgjengere som går over veien, så lenge de går normalt (eller går sakte pga fysisk handikap, alder osv) og ikke oppfører seg som tullinger. Det er liksom bare noe som er en del av det å kjøre bil. :)

Anonymkode: f87d1...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å gå over gangfelt og veier på grunn av at jeg har blitt påkjørt tidligere på et gangfelt, ikke fordi jeg føler meg til bry. 

Tenker det blir litt det samme som å kjøre bil, kan ikke unngå kryss hvor andre får vikeplikt for deg bare fordi du ikke ønsker at andre skal bli irriterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...