Gå til innhold

Vet dere om konspirasjoner som har vist seg å bli sanne?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha seriøse svar, og ikke fanatikere fra noen sider. Jeg syns det er påfallende at så få vaksinerte aksepterer de uvaksinerte sitt ståsted. At de blir latterligjort. Jeg syns vi skal være litt forsiktige med å le. 

For dere. Sannheten er at man vet ikke om alle bivirkninger fra denne vaksinen. Det er bla derfor folk blir bedt om å melde inn bivirkninger. Jeg bruker å tenke logisk, jeg er ikke dum, og jeg liker ikke null refleksjoner, men jeg har søren meg hatt dårlig følelse på denne vaksinen veldig lenge. Jeg vet om en gruppe med konspirasjonsteoretikere og de vil jeg skal joine dem. Men det er ikke snakk om. De er alt for ekstreme og ureflekterte.

Men nå tenker jeg mest på konspirasjoner fra tidligere som har vist seg å være sanne. Har noen peiling på sånt her? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666

Verden er proppfull av små og store konspirasjoner. 
Problemet er at jo større konspirasjonene er, jo større er sannsynligheten for at de blir avslørt.

https://www.bygg.no/byggesaksbehandler-i-drammen-domt-til-fem-og-et-halvt-ars-fengsel-for-grov-korrupsjon/1398072!/
 

https://philosophia.uncg.edu/phi361-matteson/module-1-why-does-business-need-ethics/case-the-ford-pinto/
 

Dette gjør sannsynligheten for globale konspirasjoner som fører hele menneskeheten bak lyset forsvinnende liten. Det er statistisk sett umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en konspirasjonsteori, om at det faktisk ikke er vaksiner nok til alle, så samfunnet "tjener på" at en del er veldige skeptiske og ikke tør ta den. Disse uvaksinerte kaller alle andre sauer og prøvekaniner, men skjønner ikke selv at de mest sannsynlig blir ofret til covid. 

Anonymkode: 396c0...374

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes et stort pedofil, sex trafficking nettverk blant eliten. 

Bare å søke opp Geoffrey Epstein. 

Og også sexkulten nxivm. 

At myndighetene spionerer på oss var jo også i 'gamle dager' en konspirasjonsteori. 

Bare å søke opp edward snowden. 

At usa har gjort krigsforbrytelser. Bare å søke opp de lekkede epostene som wikileaks la ut, så finner du bevis.

Her er også noen flere:

https://bestlifeonline.com/true-conspiracy-theories/

Anonymkode: ec52c...e75

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At det finnes et stort pedofil, sex trafficking nettverk blant eliten. 

Bare å søke opp Geoffrey Epstein. 

Og også sexkulten nxivm. 

At myndighetene spionerer på oss var jo også i 'gamle dager' en konspirasjonsteori. 

Bare å søke opp edward snowden. 

At usa har gjort krigsforbrytelser. Bare å søke opp de lekkede epostene som wikileaks la ut, så finner du bevis.

Her er også noen flere:

https://bestlifeonline.com/true-conspiracy-theories/

Anonymkode: ec52c...e75

Hvorfor skal myndighetene spionere på oss? 

Jeg vet at Google gjør. Og Facebook og sikkert you tube. Men det skjønner jeg iom at det handler om økonomi. Men myndighetene? Av hvilken grunn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det finnes en konspirasjonsteori, om at det faktisk ikke er vaksiner nok til alle, så samfunnet "tjener på" at en del er veldige skeptiske og ikke tør ta den. Disse uvaksinerte kaller alle andre sauer og prøvekaniner, men skjønner ikke selv at de mest sannsynlig blir ofret til covid. 

Anonymkode: 396c0...374

Hva tenker du grunnen til at det ikke skulle være vaksiner nok?  Folk blir jo påtvunget dem enkelte steder nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal myndighetene spionere på oss? 

Jeg vet at Google gjør. Og Facebook og sikkert you tube. Men det skjønner jeg iom at det handler om økonomi. Men myndighetene? Av hvilken grunn? 

Som sagt. Søk opp Edward snowden. 

Anonymkode: ec52c...e75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt. Søk opp Edward snowden. 

Anonymkode: ec52c...e75

Kan du bare kort skrive hvorfor han mener det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Kan du bare kort skrive hvorfor han mener det? 

Du kan faktisk søke opp selv. Edward Snowden jobbet innen NSA (National security agency), sjekk gjerne ut dokumentaren om han eller filmen som er laget om han. 

Anonymkode: ec52c...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
SoWhat? skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skal myndighetene spionere på oss? 

Jeg vet at Google gjør. Og Facebook og sikkert you tube. Men det skjønner jeg iom at det handler om økonomi. Men myndighetene? Av hvilken grunn? 

PST følger opp personer som kommer opp med rødt flagg. Hva som er røde flagg er avgjort ved politiske beslutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (Akkurat nå):

PST følger opp personer som kommer opp med rødt flagg. Hva som er røde flagg er avgjort ved politiske beslutninger.

Ok. Sånn Men er ikke det greit da? Er det forresten en konspirati? 

Jeg hadde faktisk en venn som ble nektet å kontakte politikere og kongehus. Han ble nok passet på ja, men han klikket jo og ble truende. Tilmed med å drepe en person. Han var verdens snilleste når psykosen var under kontroll. Og veldig intelligent med masse kunnskap. Jeg skjønte at de måtte følge med på han. Han hadde paranoid schizofren diagnose, og det er mange veldig smarte som har det. Og det er vel helst de som er til fare for samfunnet som blir overvåket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjoner finnes jo i tusentalls gjennom historien, jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte.. Jeg vil anbefale deg å bare google temaet og så kan du lese til øyene faller ut. 

Skjønner ikke helt logikken din, ,da.

Når noen ikke aksepterer en konspirasjonsteori, så gjør de det jo ikke basert på en antakelse om at det ikke finnes konspirasjoner og at alle konspirasjonsteorier som har vært noensinne har vært falske. De mener bare at akkurat den konspirasjonsteorien de kritiserer ikke er troverdig av den ene eller andre grunn.

Selv om Watergate skjedde, den amerikanske regjering har gjort alt slags umenneskelige eksperimenter og tobakkindustrien løy og skjulte fakta om at man fikk kreft av det, så betyr ikke det at jorda er flat og den britiske kongefamilien er reptiler likevel. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du kan faktisk søke opp selv. Edward Snowden jobbet innen NSA (National security agency), sjekk gjerne ut dokumentaren om han eller filmen som er laget om han. 

Anonymkode: ec52c...e75

Ja, jeg kan det. Men det går an å vise såpass respekt at du sier en setning eller to om hva jeg skal bruke tid på å Google opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuntzilla skrev (2 minutter siden):

Konspirasjoner finnes jo i tusentalls gjennom historien, jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte.. Jeg vil anbefale deg å bare google temaet og så kan du lese til øyene faller ut. 

Skjønner ikke helt logikken din, ,da.

Når noen ikke aksepterer en konspirasjonsteori, så gjør de det jo ikke basert på en antakelse om at det ikke finnes konspirasjoner og at alle konspirasjonsteorier som har vært noensinne har vært falske. De mener bare at akkurat den konspirasjonsteorien de kritiserer ikke er troverdig av den ene eller andre grunn.

Selv om Watergate skjedde, den amerikanske regjering har gjort alt slags umenneskelige eksperimenter og tobakkindustrien løy og skjulte fakta om at man fikk kreft av det, så betyr ikke det at jorda er flat og den britiske kongefamilien er reptiler likevel. 

Nei. Men "konspirasjonsteoretiker" har blitt et skjellsord, og jeg har enda ikke møtt de som ikke himler med øynene når noen liker å lese om slikt. Så det var av erfaring jeg skrev det 

Ja, jeg kan Google opp. Men jeg lurte jo på om noen her visste om noen som viste seg å være sanne. Det er lettere og mer interessant når noe vekker interessen min. Og det er det jeg tenker at innlegg her kan da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Alterego666 skrev (11 minutter siden):

PST følger opp personer som kommer opp med rødt flagg. Hva som er røde flagg er avgjort ved politiske beslutninger.

Men det er vel ikke en konspirasjonsteori? Dette er vel godt kjent.

Og heldigvis er det noen som følger med, selv om man ikke kan forhindre all terror o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (5 minutter siden):

Men det er vel ikke en konspirasjonsteori? Dette er vel godt kjent.

Og heldigvis er det noen som følger med, selv om man ikke kan forhindre all terror o.l.

https://www.moss-avis.no/kultur/kultur/jon-michelet-skriver-bok-om-overvakingen/s/2-2.2643-1.5988787

Overvåkningen av feks akp-ML er kjent nå, men disse folka ble ansett for å være konspiratoriske tullinger da de mistenkte overvåkningen i samtiden. En del av disse har til og med fått erstatning for ulovlig overvåking. 

Ellers finnes det plenty av eksempler, selv konsentrasjonsleirene i nazi-Tyskland ble ansett for å være en konspirasjon til langt ut i krigen, fordi hele greia var utenfor noe verden hadde sett til da, og fordi nyhetskontrollen var sterk. 

Anonymkode: b779a...6e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (16 minutter siden):

Hvorfor skal myndighetene spionere på oss? 

Jeg vet at Google gjør. Og Facebook og sikkert you tube. Men det skjønner jeg iom at det handler om økonomi. Men myndighetene? Av hvilken grunn? 

For å slå ned på dissidenter og slikt?

For øvrig litt relevant:

Pegasus scandal: Are we all becoming unknowing spies? - BBC News

Pegasus spyware: French President Macron changes phone after hack reports - BBC News

Ikke så mye om hvorfor men en ny avsløring der de har "tatt over" telefonen til journalister etc. Det er en omfattende liste med kjente folk, og så politiske dissidenter (blant annet var han som ble kuttet opp i biter overvåket, Jamal Khasoggi?)

Man trenger ikke å gjøre noe aktivt selv for at de skal kunne bruke din mikrofon og kamera og lese meldingene dine uten at du vet det...

 

En "lokal" konspirasjon kan være Stay Behind, som ble benektet i alle år. Det er den norske versjonen av Gladio og en "stat i staten", en hemmelig hær som ble opprettet samtidig med NATO.

Norsk okkupasjonsberedskap i etterkrigstiden – Wikipedia

James Bond, den mystiske skipsrederen og Norges hemmelige hær – Dokumentar (nrk.no)

Sitat

I rommet er det enorme mengder våpen. Rekke på rekke med alt fra rifler til tunge maskingevær, granater og raketter. På gulvet står kasser med flere hundre kilo sprengstoff og ammunisjon. Mye er uten serienummer og helt umulig å spore. Nok til å utruste over hundre mann, viser en rask opptelling, før alt kjøres til Kriminalpolitiets lager på Victoria terrasse.

Det høres kanskje ikke sjokkerende ut om man kun leser kortversjonen men det er mye mer enn det kan høres ut som og de har eller hadde nære bånd til tidlige versjoner av Mossad, britisk MI5 etc. Det jeg har skrevet er virkelig bare skraping i det øverste laget.

E 14 (Norway) - Wikipedia

 

Anonymkode: 4765a...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Nei. Men "konspirasjonsteoretiker" har blitt et skjellsord, og jeg har enda ikke møtt de som ikke himler med øynene når noen liker å lese om slikt. Så det var av erfaring jeg skrev det 

Ja, jeg kan Google opp. Men jeg lurte jo på om noen her visste om noen som viste seg å være sanne. Det er lettere og mer interessant når noe vekker interessen min. Og det er det jeg tenker at innlegg her kan da. 

Som sagt vet jeg om veldig mange, vet ikke hva du er interessert i jeg.

Jeg elsker konspirasjonteorier! Det er da helt kosher å lese om det, det er jo fullt av dokumentarer om det på alle strømmetjenester og ikke minst YouTube, Konspirasjonspodden er jo stor til podcast å være, det står jo om Qanon  i avisene hver dag. 

Folk himler ikke med øynene når jeg snakker om det, folk flest synes det er kjempeinteresseant. Mennesker elsker en god konspirasjonsteori. Og en dårlig, for så vidt.

Der folk himler med øynene er vel når noen faktisk tror på en teori som de synes er helt på jordet.

Men jeg har et spørsmål til deg: Hva er konspirasjonsteorien bak vaksinene, siden det var det du innledet innlegget med? Er det 5G-chip som er problemet, eller brukes de til å utrydde oss eller hva er teorien? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (56 minutter siden):

Ja, jeg kan det. Men det går an å vise såpass respekt at du sier en setning eller to om hva jeg skal bruke tid på å Google opp. 

Du velger helt selv hva du bruker tiden på. Du kan vise såpass respekt selv at du tar et par søk istedenfor å forvente at andre gjør jobben for deg. 

Anonymkode: ec52c...e75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (1 time siden):

Som sagt vet jeg om veldig mange, vet ikke hva du er interessert i jeg.

Jeg elsker konspirasjonteorier! Det er da helt kosher å lese om det, det er jo fullt av dokumentarer om det på alle strømmetjenester og ikke minst YouTube, Konspirasjonspodden er jo stor til podcast å være, det står jo om Qanon  i avisene hver dag. 

Folk himler ikke med øynene når jeg snakker om det, folk flest synes det er kjempeinteresseant. Mennesker elsker en god konspirasjonsteori. Og en dårlig, for så vidt.

Der folk himler med øynene er vel når noen faktisk tror på en teori som de synes er helt på jordet.

Men jeg har et spørsmål til deg: Hva er konspirasjonsteorien bak vaksinene, siden det var det du innledet innlegget med? Er det 5G-chip som er problemet, eller brukes de til å utrydde oss eller hva er teorien? 

Jeg prøvde å høre på den podcasten, men de fenget meg ikke. Jeg syns de var kjedelige å høre på. Men jeg syns egentlig få nordmenn fenger på podcast. Det er sååå treeegt 🙂 men jeg skal ikke være vrang. Jeg kan gi den en sjanse til! 

Som jeg har forstått så handler det om at kun 20% vil overleve. At det er både chips og annet i vaksinen som gjør oss lette å kontrollere. Og at det er økonomi som står bak. Det er de teoriene jeg har fått med meg. Jeg har ikke satt meg ordentlig inn i det, for jeg kjenner ingen tilregnelige konspirasjonsteoretikere nå. Jeg er skeptisk selv fordi ingen VET bivirkninger, og jeg syns det er merkelige bivirkninger. Jeg diskuterer det ikke med noen irl. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...