Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen etter faste utgifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg regner dem inn i de faste kostnadene. Bruker også 4-5000 her.

Anonymkode: 1b80c...522

Da har du en annen definisjon enn det som står i HI. Du sammenligner epler og pærer.

Anonymkode: 15d85...2fe

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg regner dem inn i de faste kostnadene. Bruker også 4-5000 her.

Anonymkode: 1b80c...522

MAT er en variabel utgift. Altså ikke en fast utgift. Da sammenligner du din situasjon med en helt annen målestokk enn det som er spørsmålet her. 

Til spørsmålet, 20 000 har vi i faste utgifter. 40 000 har vi igjen. Vi sparer 20 000 av de, så har vi igjen 20 000 til variable utgifter som klær, mat, underholdning, ferie, lege/med, husholdning, drivstoff,  osv. 

Anonymkode: 2ebaf...3f9

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

10 000 etter faste utgifter er betalt. Det skal blant annet dekke mat, bensin, tannlege, klær, ferie, sparing osv. Har 20 000 i faste utgifter. Er en voksen og en tenåring i husholdningen. 

Anonymkode: d31a2...087

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

Er ufør.  Har fortsatt 3000 å leve for. Da er alle faste utgifter betalt. Lån, strøm forsikringer. Tlf. Alt er betalt. Du blir ikke rik av å være ufør. Men det gir stabilitet. Det er ikke drømmesituasjon. Men jeg har stabilitet. Jeg lever fint på den «lønnen» jeg har. Forutsigbarhet. Jeg kjøper litt mat. Betaler alle faste utgifter. Jeg går ikke på byen. Jeg shopper ikke. Jeg har ikke kredittkort. Eller jeg har, men bruker der ikke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

MAT er en variabel utgift. Altså ikke en fast utgift. Da sammenligner du din situasjon med en helt annen målestokk enn det som er spørsmålet her. 

Til spørsmålet, 20 000 har vi i faste utgifter. 40 000 har vi igjen. Vi sparer 20 000 av de, så har vi igjen 20 000 til variable utgifter som klær, mat, underholdning, ferie, lege/med, husholdning, drivstoff,  osv. 

Anonymkode: 2ebaf...3f9

Hvor mange er dere i husholdningen? Og hva sparer dere til? Er det langsiktig sparing, pensjon?

Anonymkode: 43fcd...0af

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene

Jeg sparer og. Jeg er ikke rik. Men eier egen bolig. Jeg har egenkapital. Jeg har sparekonto. Velkommen til de fattiges verden. Uføre. Jeg greier meg godt. Jeg er heldig. Kjenner andre mennesker som er uføre. De får ikke lån. De betaler mere i husleie enn det jeg betaler i lån. Så jeg er heldig. Betaler til meg selv. 

Da jeg ble samboer, trodde jeg at ting skulle bli bedre. Han tjener  mye mere enn meg. Men jeg betaler fortsatt halvparten av alt. Jeg hadde egenkapital. Han 0. Men jeg betaler med god samvittighet. Det gir meg god samvittighet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ca 47 000 etter alle faste utgifter. Vi er et ektepar i 40 årene med et barn som har flyttet ut for å studere. Sparer en del av dette og betaler ned ekstra på huslånet vi har. Vi er glad å reise  så vi bruker en del på reising også. 

Anonymkode: f777b...71e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 8.54):

Vi er 2 voksne og 2 meget aktive tenåringsgutter. De spiser (og trenger) mer enn mannen min så nei, 12.000 for mat er ikke sinnsykt.

Anonymkode: 01fd6...7ec

Enig med deg. Helt normalt etter min mening. Er man glad i mat så er dette en prioritering også å bruke penger på gode råvarer. Merkelig at folk bruker så lite penger på mat tenker jeg noen ganger. 

Anonymkode: f777b...71e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...