Gå til innhold

Diskutere i facebookgruppe, uten å kverulere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er med i en facebookgruppe innenfor en interesse jeg har, og der er det en admin som forsåvidt er flink og kunnskapsrik, og engasjerer seg mye i gruppa. Jeg er utdannet innen noe nært beslektet med mye overlappende tema med det gruppa handler om, i tillegg til at jeg alltid har hatt dette som interesse/hobby. For å sammenligne meg og adminen, så vil jeg si at jeg er sterkest på det teoretiske, men har ikke fullt like mye direkte praktisk erfaring. Mens adminen har mye praktisk erfaring, uten at det er så mye basert på teori.

Til å begynne med så var denne adminen litt ute etter meg, og det virket som at vedkommende kanskje ikke var helt komfortabel med at jeg som også har sterk kunnskap innen temaet, begynte å delta i gruppa. Så hvis jeg f.eks. anbefalte noe som var annerledes enn den "veletablerte måten å gjøre det på" i gruppa, så ville vedkommende blande seg med "dette er sånn vi alltid har gjort det, og sånn vi alltid skal gjøre det, her er vi opptatt av at rådene er gode!". Litt fastgrodd og umottakelig for nye perspektiver fra en "utenforstående" som ikke kjenner gruppas historikk.

Men dette har jo på sett og vis gått seg til. Det har aldri vært noen store krangler, advarsler på PM og slikt, og det er ikke en admin som kaster folk ut i hytt og pine som andre steder. Det virker som at etterhvert som jeg har hengt der så har kanskje adminen sett at jeg ikke er en "hvem som helst", og at også mine råd er basert på god kunnskap om ting, at informasjon jeg gir er pålitelig. Så vi deltar side ved side i de samme diskusjonene, men det er heller ikke som at vi er "venner". Tror at Likes sitter langt inne, og gis kun når vedkommende "må" for å ikke virke overlegen. Hadde aldri forventet å bli invitert på en samling eller til admin teamet f.eks.

MEN, til det egentlige spørsmålet:

Av og til bommer vedkommende, eller kommer med generelle antagelser som ikke er riktig, eller baserer informasjon på magefølelse og litt manglende forståelse om hvordan ting egentlig skal gjøres. Av og til synes jeg kanskje at det ødelegger litt, og jeg føler for å bryte inn med sånn "forslaget ditt er bra, MEN .....". Det er ikke for å kverulere, men mer for å tilføre diskusjonen vesentlige detaljer som kanskje skippes over. Noen som er i samme situasjon, og hvordan håndterer dere det? Uten at noen skal bli fornærma eller føle at det kverulering.

Anonymkode: 03324...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kverulering er når man krangler om bagateller.

Men om du mener det er viktige detaljer så påpeker du det, og hvorfor.

Noe mer kan du strengt tatt ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...