Gå til innhold

Kan jeg ta med barnet på første møte med oppdretter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan jo se det på en annen måte: oppdretter kan få inntrykk av at datteren ikke gidda å bli med for å hilse på valpene fordi hun ikke er interessert.

Ta henne med. Det er bare fint for oppdretter å møte hele familien. 

Anonymkode: 3f995...b18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 22.32):

Har lest et par innlegg her, og andre steder, om oppdrettere som avviser valpekjøper på grunn av inntrykket de får av barna. Snakket nettopp med datteren min;

Hun er redd for at hun kanskje svarer på noen spørsmål litt ivrig eller for utfyllende, og dermed gir utrykk for at hun kan mest om hund av oss to, som igjen gir utrykk for at hun egentlig ønsket valp og ikke jeg, fra oppdretterens ståsted.

Jeg er ikke helt enig, men ville høre hva andre tenker.

Anonymkode: 7cb5f...df5

Når din datter er 15år og hun selv ikke vil være med på første møtet pga redsel for at dere bli kuttet fra ventelisten så synes jeg hun må få lov til å bli hjemme.

Om hun ville blitt med så er jeg sikker på at oppdrettet ville sett på det som positivt, da du har fortalt om henne og det at hun ønsker å trene med hunden. Det ville jo også vært en fordel for oppdretter for å se hvilken hvalp dere begge matchet best sammen med. Men hun kan jo bli med på neste møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 23.03):

Vi passet en hund i 10 måneder sammen, og da var hun veldig aktiv med den; trente, gikk turer og koste mye. Mange netter havnet hunden på rommet hennes av egen vilje :P Så jeg tror vi har den delen dekt!

Anonymkode: 7cb5f...df5

Dette er en opplysning jeg ville vært veldig interessert i om jeg var oppdretter. Dere har prøvd å ha hund over en lengre periode, og begge har måtte lære seg å leve med det ansvaret det er. En 15åring som vet det, kan bidra mye til et godt liv for hunden. 

Hadde jeg vært deg, så ville jeg kontaktet oppdretter, og spurt hva de tenkte. Si at du skal ha hunden sammen med din datter på 15, som skal være en involvert part, men ikke ha hovedansvaret - og spør om de ønsker å hilse på dere begge, eller om det er best at du kommer alene. Fortell gjerne her, om du ikke allerede har gjort det, at dere har hatt hund over lengre tid tidligere, og om hvordan dere tenker å bygge opp hundeholdet deres. 

Endret av NordNord
feilskrevet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...