Gå til innhold

Trenger oppfølging/veiledning etter gjentatte aborter :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger råd! Kort fortalt. 23år gammel ble jeg gravid med min datter. perfekt svangerskap og barn. ingen komplikasjoner. 2014 blir jeg gravid med sønnen min (annen far), også et ukomplisert svangerskap og en sunn og fin gutt. Deretter hadde jeg en MA i uke 14 i 2016, en MA i uke 12 i 2017, en MA i 2018 med samme mann. Meg og samboer går fra hverandre og jeg møter en ny.. blir gravid og mister i uke 6. Denne gang SA. Hva gjør jeg?? Har jeg noen rettigheter.. Lurer sånn på hva som er galt med meg. Trodde kanskje at MA`ene kunne skyldes at meg og eksen var en dårlig match :( Men nei... tydeligvis ikke 

Anonymkode: 3e2ce...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SA og MA skyldes som oftest uflaks. Et svært sjeldent det skjer pga genfeil o.l.

Jeg og mannen opplevde de to første svangerskapene som helt uproblematisk, akkurat som deg. Men på prøving av nr.3 opplevde vi tre aborter. Og etter barn nr.3 opplevde jeg enda en abort før jeg nå er gravid med nr. 4. Samme mann hele veien, som jeg både har mange barn med, men også mange aborter. 

Vi rakk å begynne på utredning for habituell abort etter abort nr.3, for det har man rett til. Nå vet jeg ikke detaljene om det må være tre aborter med samme mann eller hva, men tror ikke det. Spør legen! Uansett veldig greit å bare ta de blodprøvene, så får man sjekket det med evnt genfeil. Men høyst antagelig er det bare uflaks. Fryktelig kjedelig å oppleve, jeg vet :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få utredning etter tre aborter på rad. Tror ikke man skal krysse av på en boks med f. Eks. "tre forskjellige fedre". 🤔 Men mulig det bør komme frem i en samtale under utredning. Så vet de hva de evt. kan utelukke. 

Anonymkode: 86ad3...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være med samme mann

Anonymkode: e6e35...0b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 3 spontanaborter og da ble jeg satt på progresteronstøtte (crinone) jeg skulle ta hver dag fra positiv EL til ut uke 12 og blodfortynnende som jeg skulle ta ut uke 37 i svangerskapet. Gullegget satt etter det og jeg har nå termin på onsdag ❤️ Jeg ble fulgt opp av en fertilitetsekspert/gyn hos volvat. Opplevde at de satt inn tiltak relativt raskt egentlig. 

Anonymkode: a93dd...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...