Gå til innhold

I går sendte Gud meg bort til en ung dame som forsøkte å ta livet sitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skruttveig skrev (24 minutter siden):

Her var det mye overtro ute og gikk. Faller ikke helt for den der "jeg er ydmyk og vil ikke ha skryt, gir gud credit for dette" heller, han laget jo et innlegg her på KG om hvor fantastisk han var som reddet livet hennes, hvordan han senere reiste innom henne med blomster og satt i sofaen hennes og pratet lenge... rart når han har kjæreste synes jeg. :) 

Nei, det er ikke rart. Blomstene trenger ikke være symbol å kjærlighet eller forelskelse, men noe positivt og fint noe generelt. Ikke alle tørr snakke med andre om tunge ting, men nå var TS der da hun skulle avslutte livet og han så den sårbare og ødelagte siden av henne så for henne er da naturlig lettere åpne seg å snakke med TS som kom for å høre hvordan hun har det. 

Anonymkode: 40b04...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke Hans feil at mennesker bruker vår frie vilje til ondt. Det er det kun den som gjør ondt som har ansvaret for.

Anonymkode: 7bbad...c42

Hvorfor hjelper ikke Gud de uskyldige som blir utsatt for ondskap da? 

Anonymkode: f12e1...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (10 minutter siden):

Dette er akkurat hva jeg hevder. 
Det var ikke gud som intervenerte, det var TS som handlet som et godt medmenneske.

Enig i at sub-tråden om gudstro har gått for langt og tatt for mye plass. Jeg legger den død for min del.

Men det overordnede poenget mitt var altså å peke på at TS er et godt menneske i kraft av seg selv.

Jeg forsto det men du amputerte setningen min og fanget kanskje ikke mitt poenget. 
 

TS er et godt menneske, med eller uten gudstro.

Det betyr at det er ikke «enten eller» ; enten er TS et godt menneske eller det er Guds verk.  
 

Så man kan fint si «Du er et godt menneske» og la vedkommende beholde sin gudstro uten å legge til at «det er ikke Gud, det er du som er et godt menneske»

(Fra mitt perspektiv er det en litt nedlatende kommentar, som om man skal løfte vedkommende til å forstå at de er et godt menneske uavhengig av Gud, men i samme slengen tråkke på troa deres). 

Men ja, skal gi meg jeg også i avsporinga. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (12 timer siden):

Det er jo stikk motsatt, så de hatefulle utsagnene du ser eller møter kommer ikke fra ateister.

For å ta tråden tilbake til utgangspunktet: TS grep inn fordi h*n er et godt menneske, ikke fordi en gud intervenerte.

Begge deler er helt feil. Ateismen er bygd på en ulogisk tanke om at universet plutselig ble til gjennom big bang ut av ingenting.

Gud skapte verden og intervenerte gjennom et godt menneske.

Anonymkode: 7bbad...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor hjelper ikke Gud de uskyldige som blir utsatt for ondskap da? 

Anonymkode: f12e1...499

Hvorfor skal Gud hjelpe mennesker som benekter og hater Han? Det gir ingen mening. Han har også en plan for å fjerne alt det onde på dommedag.

Anonymkode: 7bbad...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 7 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 19.58):

Hvorfor skal Gud hjelpe mennesker som benekter og hater Han? Det gir ingen mening. Han har også en plan for å fjerne alt det onde på dommedag.

Anonymkode: 7bbad...c42

Hvordan kan de hate noe de ikke tror på? Tror ikke de hater jule nissen f.eks

Anonymkode: c65e2...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...