Gå til innhold

I går sendte Gud meg bort til en ung dame som forsøkte å ta livet sitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bare fordi du ikke har den mentale kapasiteten til å sette ting i sammenheng å forstå hvordan kosmos henger sammen betyr ikke at det ikke finnes en skaper av dette universet. Som en usikker liten tenåring som prøver å gjøre opprør mot foreldrene dine har du tre sekstall i brukernavnet ditt. Rett og slett så ufattelig infantilt at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte. Og innleggene du skriver er beklageligvis enda verre enn brukernavnet ditt.

Anonymkode: 361cf...c9d

Jeg håper du føler Guds godhet arbeide gjennom deg nå. 
Under His eye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gjør ikke Gud det samme når det gjelder andre situasjoner? Tre av mine nærmeste døde av selvmord og ingen ble sendt av Gud for å hjelp dem. Plukker Gud ut kun verdige favoritter ?

Anonymkode: b82b0...49e

Var de ateister? Isåfall: hvorfor skal Gud hjelpe dem som benekter og hater Han?

Anonymkode: 7bbad...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Bare fordi du ikke har den mentale kapasiteten til å sette ting i sammenheng å forstå hvordan kosmos henger sammen betyr ikke at det ikke finnes en skaper av dette universet. Som en usikker liten tenåring som prøver å gjøre opprør mot foreldrene dine har du tre sekstall i brukernavnet ditt. Rett og slett så ufattelig infantilt at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte. Og innleggene du skriver er beklageligvis enda verre enn brukernavnet ditt.

Anonymkode: 361cf...c9d

Fy flate for et  ufyselig og ondskapsfullt innlegg!

 Om DETTE  er din kristendom,  takk som byr, S..n er bedre.

Anonymkode: 1045d...3e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var de ateister? Isåfall: hvorfor skal Gud hjelpe dem som benekter og hater Han?

Anonymkode: 7bbad...c42

En ateist hverken fornekter eller hater gud. En ateist fastslår ganske enkelt at det ikke finnes empiri for at gud eksister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 time siden):

En ateist hverken fornekter eller hater gud. En ateist fastslår ganske enkelt at det ikke finnes empiri for at gud eksister.

De gjør det. Mange ateister sitter og sprer hat mot Han og mot troende, det har vi sett mye av her på KG.

Anonymkode: 7bbad...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Var de ateister? Isåfall: hvorfor skal Gud hjelpe dem som benekter og hater Han?

Anonymkode: 7bbad...c42

Nei, vi tilhørte samme menighet.

Men jeg ble ateist etter å ha mistet de 3 og vil ikke ha noe mer med religion å gjøre. Samme gjelder når jeg ser småbarn og uskyldige bli myrdet og misbrukt på daglig basis. Det finnes ingen Gud, og om det gjør det så er han grusom som bare sitter og ser på ( ja selv sine egne følgere ) bli slaktet ned på den måten. 

Anonymkode: 66c3a...f9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, vi tilhørte samme menighet.

Men jeg ble ateist etter å ha mistet de 3 og vil ikke ha noe mer med religion å gjøre. Samme gjelder når jeg ser småbarn og uskyldige bli myrdet og misbrukt på daglig basis. Det finnes ingen Gud, og om det gjør det så er han grusom som bare sitter og ser på ( ja selv sine egne følgere ) bli slaktet ned på den måten. Anonymkode: 66c3a...f9b

Mennesker skaper ondskap og lidelse, det er ikke Gud sin feil.

Anonymkode: 7bbad...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De gjør det. Mange ateister sitter og sprer hat mot Han og mot troende, det har vi sett mye av her på KG.

Anonymkode: 7bbad...c42

Jeg ser tidvis en viss nedlatenhet mot folk som baserer livet sitt på forhistoriske myter, men ikke noe hat.

At en ateist skal hate gud er ulogisk, da en ateist ikke anerkjenner guds eksistens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mennesker skaper ondskap og lidelse, det er ikke Gud sin feil.

Anonymkode: 7bbad...c42

Gud skapte mennesket i sitt bilde. Ham ga dem fri vilje. Er han ikke allmektig og allvitende? Hvordan kan det da ikke være hans feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guppy88 skrev (8 timer siden):

Gud skapte mennesket i sitt bilde. Ham ga dem fri vilje. Er han ikke allmektig og allvitende? Hvordan kan det da ikke være hans feil?

Nei, det er ikke Hans feil at mennesker bruker vår frie vilje til ondt. Det er det kun den som gjør ondt som har ansvaret for.

Anonymkode: 7bbad...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (9 timer siden):

Jeg ser tidvis en viss nedlatenhet mot folk som baserer livet sitt på forhistoriske myter, men ikke noe hat.

At en ateist skal hate gud er ulogisk, da en ateist ikke anerkjenner guds eksistens.

Nei, det mange andre ateister kommer med er hatefulle utsagn, og det mot Gud som de benekter. Ateisme er jo bygd på manglende logikk og fornuft, så det er ikke spesielt overraskende.

Anonymkode: 7bbad...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke Hans feil at mennesker bruker vår frie vilje til ondt. Det er det kun den som gjør ondt som har ansvaret for.

Anonymkode: 7bbad...c42

Ehm...jo.

Han er allvitende, så han visste at det var det som ville skje hvis han ga oss fri vilje. Likevel gjorde han det. Han kan stoppe ondskapen, hsn velger å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det mange andre ateister kommer med er hatefulle utsagn, og det mot Gud som de benekter. Ateisme er jo bygd på manglende logikk og fornuft, så det er ikke spesielt overraskende.

Anonymkode: 7bbad...c42

Det er jo stikk motsatt, så de hatefulle utsagnene du ser eller møter kommer ikke fra ateister.

For å ta tråden tilbake til utgangspunktet: TS grep inn fordi h*n er et godt menneske, ikke fordi en gud intervenerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 123 eller noe

Her var det mye overtro ute og gikk. Faller ikke helt for den der "jeg er ydmyk og vil ikke ha skryt, gir gud credit for dette" heller, han laget jo et innlegg her på KG om hvor fantastisk han var som reddet livet hennes, hvordan han senere reiste innom henne med blomster og satt i sofaen hennes og pratet lenge... rart når han har kjæreste synes jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (5 minutter siden):

Her var det mye overtro ute og gikk. Faller ikke helt for den der "jeg er ydmyk og vil ikke ha skryt, gir gud credit for dette" heller, han laget jo et innlegg her på KG om hvor fantastisk han var som reddet livet hennes, hvordan han senere reiste innom henne med blomster og satt i sofaen hennes og pratet lenge... rart når han har kjæreste synes jeg. :) 

😳 seriøst..?

Alterego666 skrev (12 minutter siden):

Det er jo stikk motsatt, så de hatefulle utsagnene du ser eller møter kommer ikke fra ateister.

For å ta tråden tilbake til utgangspunktet: TS grep inn fordi h*n er et godt menneske, ikke fordi en gud intervenerte.

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan respektere TS sitt utgangspunkt og møte vedkommende ut ifra der hvor han er. Hvorfor kuppe hele tråden til å handle om Gud eksisterer eller ei, og avfeie (overkjøre) TS sin egen oppfatning/verdensbilde.

TS er et godt menneske, med eller uten gudstro. Av respekt for personen trenger man ikke dampveivalse over deres livssyn. 
 

Til TS; Du har vært gjennom noe særdeles få mennesker har. I noen sekund hadde du valget om å høre gråt og gå videre, det ville nok særdeles mange dessverre gjort. Kanskje av frykt? Du valgte det motsatte, du gikk inn i det ukjente med varme, omsorg og selvtillit. Du nølte aldri og du fulgte ditt moralske kompass som ledet vegen for deg.

Med det sagt skal du huske å ta vare på deg selv også. Snakk med de rundt deg, jo mer du snakker om det jo mindre plass tar det i tankene dine. Du har møtt noen som sliter i livet, og du har ikke bare valgt å gå dem i møte i et særdeles sårbart øyeblikk, du har også valgt å følge opp videre for å høre hvordan det går.
 

Bare husk i det hele at du kan være en ressurs for andre fortsatt at du ikke selv blir svekket av det. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden):

TS er et godt menneske, med eller uten gudstro.

Dette er akkurat hva jeg hevder. 
Det var ikke gud som intervenerte, det var TS som handlet som et godt medmenneske.

Enig i at sub-tråden om gudstro har gått for langt og tatt for mye plass. Jeg legger den død for min del.

Men det overordnede poenget mitt var altså å peke på at TS er et godt menneske i kraft av seg selv.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 21.29):

Hvorfor gjør ikke Gud det samme når det gjelder andre situasjoner? Tre av mine nærmeste døde av selvmord og ingen ble sendt av Gud for å hjelp dem. Plukker Gud ut kun verdige favoritter ?

Anonymkode: b82b0...49e

Er mange som kunne hjulpet andre, men ignorerer instinktet om de kjenner på en magefølelse . Gud hjelper til, men er til slutt viljen til mennesket å gidde å gjøre noe

Anonymkode: 40b04...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...