Gå til innhold

I går sendte Gud meg bort til en ung dame som forsøkte å ta livet sitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg her hjemme og har fortsatt traumer (flashbacks)  fra i går natt..

I går var jeg på en hyggelig fest med flere kompiser og venninner. Jeg er selv en gutt på 20 år.
Da klokken nærmet seg 0200 bestemte jeg og kjæresten min for å dra hjem. Etter jeg hadde fulgt hun hjem, gikk jeg retning mot huset mitt. 
I det øyeblikket jeg gikk langs en vei, hørte jeg noen som gråt. Da stoppet jeg opp litt. Ca 50 meter vekke så jeg en ung dame som satt på kanten til en bro. Jeg løpte så fort jeg kunne mot hun og jo nærmere jeg kom, desto mer begynte å hun å gråte og skrike.
Jeg begynte å snakke til hun med en veldig rolig stemme. "Dette er ikke veien å gå, tenk på alle som er glad i deg". Vi snakket sammen i kanskje 40 minutter før jeg til slutt klarte å overtale henne. Hun gikk bort til meg og ga meg en lang klem med masse tårer i øynene. Vi klemte i flere minutter. Jeg fikk hun til å smile og le, og det traff meg litt etterpå. 
Jeg gikk sammen med hun til området der hun bodde. De siste hun sa til meg var at hun aldri skulle ta livet sitt, takket være meg.  
 

Anonymkode: 47d54...bda

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, SoWhat? said:

Får du snakket med noen om dette? Så utrolig fint at du kom dit! 

Jeg har snakket med foreldrene mine og kjæreste min om det. Fikk bare litt sjokk, men det går nok over.
Viktigste er at vedkommende er i trygge hender.☺️

Anonymkode: 47d54...bda

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har snakket med foreldrene mine og kjæreste min om det. Fikk bare litt sjokk, men det går nok over.
Viktigste er at vedkommende er i trygge hender.☺️

Anonymkode: 47d54...bda

Ja, for det er viktig å snakke om det. Klart at det var en sjokkerende hendelse. Takket være deg så lever hun nå ❤️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud?  Hva har det med saken å gjøre. Om noen skulle få æren må det være deg selv fordi du valgte å bo der du bor. Eller kjæresten din fordi hun bor slik til at du måtte gå denne veien for å komme deg hjem. Jeg syntes det var flott gjort av deg å bry deg om et medmenneske.  Klapp deg selv på skulderen, om Gud ville ha henne levende da hadde hun nok ikke sittet der på broen i utgangspunktet.  

Anonymkode: 9aab6...5a8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Gud?  Hva har det med saken å gjøre. Om noen skulle få æren må det være deg selv fordi du valgte å bo der du bor. Eller kjæresten din fordi hun bor slik til at du måtte gå denne veien for å komme deg hjem. Jeg syntes det var flott gjort av deg å bry deg om et medmenneske.  Klapp deg selv på skulderen, om Gud ville ha henne levende da hadde hun nok ikke sittet der på broen i utgangspunktet.  

Anonymkode: 9aab6...5a8

Sant det du sier👍.. Er bare en ganske beskjeden person, som ikke har behov for noe slags form for oppmerksomhet for å føle meg bedre. Derfor skrev jeg bare Gud som en slags referanse. Hvis det ga mening.

-TS

Anonymkode: 47d54...bda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk kjære Gud for at du ledet denne unge mannen til denne fortvilte unge damen og reddet henne. du har gjort en god og stor handling. Vær stolt av deg selv. :)

Anonymkode: d9376...3bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Oppdatering fra TS her.

Sist uke gikk jeg bort til huset hennes og ga hun blomster. Vi pratet lenge og hadde en koselig samtale på sofaen. :) Hun har det bra! 

Anonymkode: 47d54...bda

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 19.39):

Oppdatering fra TS her.

Sist uke gikk jeg bort til huset hennes og ga hun blomster. Vi pratet lenge og hadde en koselig samtale på sofaen. :) Hun har det bra! 

Anonymkode: 47d54...bda

Tenk for en forskjell du har gjort for et annet menneske ❤ håper det går bra med deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 21.31):

Gud?  Hva har det med saken å gjøre. Om noen skulle få æren må det være deg selv fordi du valgte å bo der du bor. Eller kjæresten din fordi hun bor slik til at du måtte gå denne veien for å komme deg hjem. Jeg syntes det var flott gjort av deg å bry deg om et medmenneske.  Klapp deg selv på skulderen, om Gud ville ha henne levende da hadde hun nok ikke sittet der på broen i utgangspunktet.  

Anonymkode: 9aab6...5a8

TS sa bare at Gud sendte han dit. Og det kan jo være at Gud ville at akkurat han skulle redde henne. 

Anonymkode: 3845a...fd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alterego666 skrev (På 3.9.2021 den 19.42):

Gud finnes ikke. Du er et godt menneske.

Gud finnes, og sendte et godt menneske for å hjelpe.

Anonymkode: 7bbad...c42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gud finnes, og sendte et godt menneske for å hjelpe.

Anonymkode: 7bbad...c42

Hvorfor sendte Gud henne inn i nær-selvmord-desperasjon, for så å sende en for å redde henne?

Henger ikke på greip, det der..

Anonymkode: 2ab6b...917

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor sendte Gud henne inn i nær-selvmord-desperasjon, for så å sende en for å redde henne?

Henger ikke på greip, det der..Anonymkode: 2ab6b...917

Gud førte henne ikke inn i det, men Han sendte TS for å hjelpe henne ut av det. Var det vanskelig for deg,ateist?

Anonymkode: 7bbad...c42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (På 3.9.2021 den 19.42):

Gud finnes ikke. Du er et godt menneske.

Bare fordi du ikke har den mentale kapasiteten til å sette ting i sammenheng å forstå hvordan kosmos henger sammen betyr ikke at det ikke finnes en skaper av dette universet. Som en usikker liten tenåring som prøver å gjøre opprør mot foreldrene dine har du tre sekstall i brukernavnet ditt. Rett og slett så ufattelig infantilt at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte. Og innleggene du skriver er beklageligvis enda verre enn brukernavnet ditt.

Anonymkode: 361cf...c9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gud førte henne ikke inn i det, men Han sendte TS for å hjelpe henne ut av det. Var det vanskelig for deg,ateist?

Anonymkode: 7bbad...c42

Hvorfor gjør ikke Gud det samme når det gjelder andre situasjoner? Tre av mine nærmeste døde av selvmord og ingen ble sendt av Gud for å hjelp dem. Plukker Gud ut kun verdige favoritter ?

Anonymkode: b82b0...49e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...