Gå til innhold

Flere som blir skikkelig provosert når noen sier "slapp av"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er altså noe av det verste noen kan si til meg når jeg enten spør om noe, krangler med noen eller diskuterer. Det virker veldig mot sin hensikt og jeg blir nesten rasende, men vet rett og slett ikke hvorfor. Flere som er sånn? Hvordan kan man bli bedre til å tåle å få det slengt til seg slik at setningen mister det negative grepet? 

Anonymkode: ada58...8a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vel aldri skjedd i hele verdenshistorien at noen som under en krangel blir bedt om må slappe av, faktisk har slappet av. Det er kjempeirriterende å få den kommentaren.

Men den beste teknikken for å tåle det på, er vel kanskje å slappe av.. 😅

Jeg kjenner seff ikke deg eller situasjonene, men det er jo faktisk mulig at det har gått en kule varmt, og at du har en litt oppskjørtet, stressende eller hissig fremtoning hvor du snakker for høyt eller avbryter eller vifter med armene eller hva vet jeg. Man kan jo med fordel gå litt i seg selv også av og til, selv om kommentaren nok ofte bare er et kjipt og billig stikk som det lukter litt hersketeknikk av.

Ellers så vet jeg ikke helt hva du kan gjøre .. Kanskje du kan rolig si den setningen jeg skrev først her, at det aldri noensinne har fungert å be noen slappe av, og aldri vil det heller, så de må finne på noe bedre å si/en løsning på situasjonen/slutte å krangle om målet deres er en avslappet atmosfære 😛 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (17 minutter siden):

Det har vel aldri skjedd i hele verdenshistorien at noen som under en krangel blir bedt om må slappe av, faktisk har slappet av. Det er kjempeirriterende å få den kommentaren.

Men den beste teknikken for å tåle det på, er vel kanskje å slappe av.. 😅

Jeg kjenner seff ikke deg eller situasjonene, men det er jo faktisk mulig at det har gått en kule varmt, og at du har en litt oppskjørtet, stressende eller hissig fremtoning hvor du snakker for høyt eller avbryter eller vifter med armene eller hva vet jeg. Man kan jo med fordel gå litt i seg selv også av og til, selv om kommentaren nok ofte bare er et kjipt og billig stikk som det lukter litt hersketeknikk av.

Ellers så vet jeg ikke helt hva du kan gjøre .. Kanskje du kan rolig si den setningen jeg skrev først her, at det aldri noensinne har fungert å be noen slappe av, og aldri vil det heller, så de må finne på noe bedre å si/en løsning på situasjonen/slutte å krangle om målet deres er en avslappet atmosfære 😛 

Hehe nei du har ett godt poeng 😂

Joda hadde det vært i en krangel og jeg vært urimelig og unødvendig intens eller kranglete så hadde jeg skjønt det altså, men føler ikke at jeg var det i denne situasjonen 😅 var bare ett helt genuint spørsmål jeg aldri ville reagert på selv om situasjonen var snudd så følte det var veldig unødvendig. 

Ja jeg lar det bare gå sin gang og orker egentlig ikke personen mer, vært mange sånne passiv aggressive svar og kommentarer så hu får slappe av for seg selv 😂

 

 

 

Anonymkode: ada58...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir, spesielt når mannen min ber meg om det. Da koker det i alle fall over for meg. 😅

Anonymkode: ed2f6...9fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare dere damer som blir det :)

Anonymkode: 2b88b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, mye bedre med "ro deg ned".

Anonymkode: bff7c...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

giphy.gif

Jeg kan fort se stressa ut når jeg styrer og knoter med ting, selv om jeg som regel ikke er så stressa som jeg ser ut som. Driiiiiitlei av å høre det der med en gang jeg flyr litt fram og tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i alle fall litt oppgitt om rolige spørsmål eller oppfordringer blir møtt med "slapp av" og det er kanskje litt typisk at det er de som stadig er for sent ute og som andre må vente på ber andre "slappe av", som om det var mangelen på "avslapning" som gjorde at en ikke satte pris på å måtte vente på andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fryktelig irritert når noen sier det til meg hvis jeg er på tur ut og leter etter underholdning eller skal finne noe sønnen min må ha med. Hold kjeft og hjelp meg med å finne ting i stede.. Jesus… 

Anonymkode: abfe7...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk meningsløs ting å si, siden man gjerne blir provosert over å tenke på alle gangene man har holdt ut med den andre personen og at man ikke har ‘belastet’ den personen med liknende setninger som ‘slaaapppp aaav’. 
 

Fravær av kommenterer virker som at enkelte tror at andre ikke må bruke kalorier på å deale med dem også. 
 

‘nå er det faktisk MIN TUR til å være MEG, jeg har tålt DEG være DEG mange ganger!’ 

Anonymkode: ea07e...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ufattelig provoserende. Det er så nedlatene å si, og i tillegg til å kanskje mene at man fysisk skal roe seg ned så mener jo de som sier det ofte at man bryr seg om noe som de mener er helt uviktig og at man heller skal slappe av og ikke bry seg (gjerne om de selv har gjort noe feil).

Jeg pleier å forsøke å ikke hisse meg opp men svarer at jeg synes det er frekt og nedlatende å be folk slappe av og at jeg ønsker en vanlig diskusjon, og påpeker gjerne at det virker mot sin hensikt å be noen slappe av. 

Anonymkode: 89f6a...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Jeg sier en type som sier slapp av, da som regel i en meget bestemt tone, har aldri sett at noen setter seg ned å slapper av for det men folk blir som regel stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...