Gå til innhold

Skjønner ikke følelsene mine overfor venn og kollega.. hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt råd, fordi jeg er en smule forvirret av mine egne følelser. 

Jeg kom nylig ut av et brutalt forhold etter mange år. Jeg ble utsatt for psykisk mishandling og utroskap, og føler jeg begynner å komme meg videre. Jeg startet nylig i en ny jobb, der jeg har fått mange flotte venner. Men en venn skiller seg ut, og jeg skjønner ikke hva som skjer med meg..

Han er bifil, men liker nok menn bedre enn kvinner. Men jeg føler meg helt betatt av han. Vi har blitt nære venner, og har det uhyre gøy sammen. Jeg er ikke helt min ideelle partner, men han er så god og snill med meg. Jeg gleder meg hele tiden til jobb når vi skal jobbe sammen, og føler jeg bare vil være med han, men jeg er liksom ikke forelsket heller. Hva er denne besettelsen? haha

Vi har lange, gode samtaler, og jeg føler en godhet og trygghet i han. Skulle ønske vi kunne være sammen hele tiden, selv om jeg bare ser på han som vennen og kollegaen min. Har rører meg ofte, sånn tar meg på skulderen, eller lignende (normalt liksom), og da får jeg sommerfugler i hele kroppen. 

Eheh noen som vil gi meg noen råd her? Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. 

Anonymkode: 80bc6...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk først med jobben deres på en diskrét måte om dere har noen policy på å date andre som jobber i samme avdeling. Mange har ikke lov til det på jobb. 

Anonymkode: ee7c4...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg trenger litt råd, fordi jeg er en smule forvirret av mine egne følelser. 

Jeg kom nylig ut av et brutalt forhold etter mange år. Jeg ble utsatt for psykisk mishandling og utroskap, og føler jeg begynner å komme meg videre. Jeg startet nylig i en ny jobb, der jeg har fått mange flotte venner. Men en venn skiller seg ut, og jeg skjønner ikke hva som skjer med meg..

Han er bifil, men liker nok menn bedre enn kvinner. Men jeg føler meg helt betatt av han. Vi har blitt nære venner, og har det uhyre gøy sammen. Jeg er ikke helt min ideelle partner, men han er så god og snill med meg. Jeg gleder meg hele tiden til jobb når vi skal jobbe sammen, og føler jeg bare vil være med han, men jeg er liksom ikke forelsket heller. Hva er denne besettelsen? haha

Vi har lange, gode samtaler, og jeg føler en godhet og trygghet i han. Skulle ønske vi kunne være sammen hele tiden, selv om jeg bare ser på han som vennen og kollegaen min. Har rører meg ofte, sånn tar meg på skulderen, eller lignende (normalt liksom), og da får jeg sommerfugler i hele kroppen. 

Eheh noen som vil gi meg noen råd her? Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. 

Anonymkode: 80bc6...504

Slikt har jeg også stusset over. Relasjonen venn er litt ustabil. Venner blir opptatt av kjæreste, andre ting. Relasjonen kjæreste er mye mer forpliktende, omsorgspersonaktig og dermed forutsigbar. 

Jeg har kommet frem til at jeg av og til har ønsket å være med en person hele tiden, at vi har gjensidig omsorg og forpliktelse og dermed forutsigbarhet for hverandre men ikke er kjærester eller seksuelle. En relasjon som hverken er venn eller kjæreste. Kanskje er det det du har? 

Anonymkode: 88a58...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn, ts, til å anta annet enn at du liker å være sammen med folk som er ålreite folk. Helt normalt. Pg på tross av hva du lærer på kg så er vennskap mellom personer av ulikt kjønn helt normalt, både som barn og som voksen, i og utenfor forhold. En relasjon er dessuten det - en mellommenneskelig sak mellom to eller flere personer som defineres av deltagerne. Et forhold utelukker ikke at partene ikke har sex med hverandre. Det utelukker ikke sex med andre. Og et vennskap utelukker verken sex, ikke-sex, forhold med hverandre eller forhold med andre. (Der er unntak i sekter der medlemmenes privatliv blir strengt styrt, men la oss se bort fra sånt tull).

Som en som nettopp har trådt ut av et voldelig forhold er det mye viktigere at du oppsøker og får og konsentrerer deg om terapi for å unngå tilsvarende forhold (som er en risiko du bør ta på alvor) enn at du definerer hva din kollega er, nå eller senere. Definisjoner er ikke spesielt viktige.

Anonymkode: fad85...e1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som en som nettopp har trådt ut av et voldelig forhold er det mye viktigere at du oppsøker og får og konsentrerer deg om terapi for å unngå tilsvarende forhold (som er en risiko du bør ta på alvor) enn at du definerer hva din kollega er, nå eller senere.

Akkurat.

Og apropos definisjoner; Du har lagt tråden på samlivsforumet, TS. Det er ingen problem å forstå hvor du plasserer forholdet til denne mannen, mentalt. Flytt han til oppføre seg bra på ny jobb så man beholder jobben-forumet.

Anonymkode: ecd7f...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som nært vennskap. 

Anonymkode: 1ed17...749

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...