Gå til innhold

Hvilke ting som går på deg personlig er du lei av å høre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At det er på høy tid å komme i gang med oppkjøring. Men jeg har ingen interesse av å kjøre bil lengre. Dette la jeg på is etter at jeg var involvert i en ulykke. Jeg er sprek og aktiv og sykkel er mitt faste fremkomstmiddel. Jeg belaster ingen, så hvorfor mase om dette gang på gang?

Anonymkode: 6a665...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, Anonymus Notarius said:

Blir sjokkert over en del ekstremt frekke kommentarer enkelte har fått her. Utrolig hva noen mennesker får seg til å si. Men mesteparten av kommentarene ("drømmemannen dukker nok opp når du minst venter det" o.l.) tror jeg bare er forsøk på å holde i gang praten, og ikke noe ondsinnet. Ville ikke tatt meg nær av det.

Nå er det vel ingen av kommentarene nevnt i tråden som er ment å være ondsinnede😉... Folk er for det meste bare tankeløse, ikke onde. Tråden handler heller ikke om å "ta seg nær" av ting, den handler om hva man er lei av å høre. Og jo, når man har hørt "Han kommer når du minst venter det", helt uoppfordret, hundrevis av ganger, da blir man lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Og her demonstrerer du mange barnløses uvitenhet. Foreldre har aldri FRI. Vi kan ofte ikke jobbe overtid, fordi vi har ANSVAR for små mennesker som ikke kan være alene.  Det er enormt mye mer behagelig å jobbe overtid i ro og mak, enn å haste til barnehagen, komme seg hjem derfra med sutrete unge, lage middag, varte opp barnet, legge barnet, lese og synge for barnet osv osv osv.  Når barnet endelig sover er vi dødslitne.

Anonymkode: 711f1...e9c

Helt riktig, dere har ANSVAR for barna deres, og at noen kan hente dem på kort varsel hvis dere ikke kan selv. Dette er ikke noe kollegene deres har noe ansvar for, det er helt og holdent deres eget. Og du har virkelig ingen anelse om hvor sliten en kollega kan være, selv uten barn. Ei heller om hvilke andre avtaler og forpliktelser vedkommende kan ha. Og jeg vet ikke med dere, men her hos oss er det ikke mye "ro og mak" med overtidsjobbing, her er det alltid tut og kjør når noen er borte eller stikker før arbeidstidens slutt. Jeg har full forståelse for at du synes det å ha barn er et slit, men det har du valgt selv. Og det underlige er jo at dette er byrder mange foreldre presser hardt på for at frivillig barnløse også skal ta på seg. "Du aner jo ikke hva du går glipp av". 

Anonymkode: a27d1...252

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Million skrev (På 25.7.2021 den 21.06):

Fra jeg lærte å gå som smårolling og til jeg var omtrent 40, var jeg tynn og radmager som en flis. Og dette fikk jeg høre, om og om igjen, i alle år. Jeg var mildt sagt drittlei av å høre det. Det dummeste var at alle som kommenterte kroppsvekten min, så ut som de trodde jeg ikke hadde speil eller aaaaaldri hadde fått høre det før, og at de var de første som sa noe om det til meg... 

Det begynte tidlig. Tror den første kommentaren som jeg kan huske var da jeg var rundt 7 år. Det var gubben som bodde ved siden av oss, naboen, som sto og pratet med en eller to voksne til, pluss et par gutter. Jeg kom bort. Og plutselig måtte han vitse om meg og hvor tynn jeg var og sa "Du Hanne, du kan ikke spise ertesuppe du, for da ser du ut som et perlekjede etterpå!" Og så lo han godt av sin egen "morsomhet".

Folk fortsatte å kommentere det når jeg var voksen også. "Har du anorexia eller?" og "Du er så mager du, at rumpa di henger bare på en krok" og "Vet du at du er skikkelig radmager altså!" + mye annet..... Hyggelig. Kolleger og alle jeg møtte på kunne kommentere det ut av det blå. Hele tiden.

Så ja, jeg var temmelig lei av å høre det etter 40 år...! Men ved 40 års alder begynte kiloene sakte å snike seg på, såkalt alderstillegg, og jeg er i dag normalvektig. Folk kommenterer ikke vekten nå lenger, heldigvis.

Fyfaen for noen mennesker. Blir så provosert…. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer som går på min manglende hårvekst. Det er egentlig sårt, men jeg skjuler det bak humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Oi så høy du er»

Vokst opp med å alltid være «ho høye», og som barn var det ikke kult å skille seg ut. Jeg så fort på det å være høy som noe negativt og har tatt det med meg videre i livet. 
 

Jeg får ikke gjort noe med høyden min. Så slutt å kommenter den. 

 

Anonymkode: fadff...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- "Ja, men for svarte faen, du må prøv å vårrå litt meir positiv". 

- "Du tar alt for my kontakt". 

- "Du bør kanskje bli beir på å ta kontakt med folk å da". 

- "Slutt å flir heile tida". 

- "Kanskje du ska få dæ en kjærest snart?". 

- "Bli itj det nå meir på skole på dæ da?". 

- "Sånn musikk lik itj æ nei". 

 

Trøndelag ❤️ 

Anonymkode: eaf92...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

- "Ja, men for svarte faen, du må prøv å vårrå litt meir positiv". 

- "Du tar alt for my kontakt". 

- "Du bør kanskje bli beir på å ta kontakt med folk å da". 

- "Slutt å flir heile tida". 

- "Kanskje du ska få dæ en kjærest snart?". 

- "Bli itj det nå meir på skole på dæ da?". 

- "Sånn musikk lik itj æ nei". 

 

Trøndelag ❤️ 

Anonymkode: eaf92...fdd

Du slapp i hvert fall å få høre at «du e så still, sjennert og rolig» . Haha 🤪

Anonymkode: 00422...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink!

Hater det. Hvis du vil si noe hyggelig om eller til meg, vær litt mer konkret. Flink (pike) -komplimenter er bare provoserende.

Anonymkode: 331d2...f21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor liten jeg er. 

"Gud så aktive de barna dine er!" 

"Mannen din jobber vel..?" 

Endret av Irja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ÅÅ, er du sliten. Kan du ikke sette deg med en kopp te, og så kommer du inn igjen når du er klar?"

Jobber 100%, med såkalt "usynlig handicap", som de fleste rundt meg kun ser som om at jeg er "sliten". Kolleger og leder vet GODT hva jeg sliter , med men at de aldri kan lære at jeg blir ikke mer opplagt av å ta en kopp te.   

Anonymkode: bb70e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare be dem være rolig da? (har 2 yngre barn med adhd)

Anonymkode: bb70e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 21.11):

Om jeg ikke skal skaffe meg en skikkelig jobb....jeg jobber med renhold.

Anonymkode: e55e1...af3

så respektløst å si!!

Jeg, og flere hundre andre hadde ikke kunnet jobbe om vi ikke hadde hatt renholdsavdelingen!  En veldig viktig funksjon! ikke la noen fortelle deg noe annet.

Anonymkode: bb70e...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...