AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #21 Del Skrevet 25. juli 2021 28 minutter siden, Lafamiglia said: Fordi cellene er helt ødelagt og at det er fullstendig transformert fra kjøtt og annen naturlig mat som kroppen er tilpasset å spise gjennom årtusener med evolusjon. Mer ødelagt enn i kjøttdeig og "ordentlige" kjøttpølser? Jeg tror kanskje muk tvert imot er ganske bra, for man får i seg mer enn bare muskelvevet folk flest spiser. Det er sannsynligvis sunt å få i seg litt brusk og bein og bindevev også. Det vil uansett ikke utgjøre en stor del av næringen til de fleste. Gi meg heller muk enn alt potetmelet og tapiokastivelsen osv som ofte utgjør en større andel enn kjøtt i pølsene. Anonymkode: e0f49...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 25. juli 2021 #22 Del Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mer ødelagt enn i kjøttdeig og "ordentlige" kjøttpølser? Jeg tror kanskje muk tvert imot er ganske bra, for man får i seg mer enn bare muskelvevet folk flest spiser. Det er sannsynligvis sunt å få i seg litt brusk og bein og bindevev også. Det vil uansett ikke utgjøre en stor del av næringen til de fleste. Gi meg heller muk enn alt potetmelet og tapiokastivelsen osv som ofte utgjør en større andel enn kjøtt i pølsene. Anonymkode: e0f49...64e Ja, MUK (eller "pink slime", som det ofte kalles på engelsk) er sikkert litt bedre, eller på samme linje som, potetmel og annen stivelse. Men det er virkelig ikke bra allikevel, for strukturen i kjøttet (og brusk/bindevev/bein) er fullstendig ødelagt. Dessuten blir det behandlet med kraftige kjemiske stoffer for å forhindre bakterievekst. Kjøtt og planter er bra å spise, blant annet fordi det består av hele dyre- og planteceller. MUK, sukker og hvitt hvetemel, derimot, er noe som må begrenses mest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #23 Del Skrevet 26. juli 2021 Muk fører til vi bruker mer av dyret. Det er bra. Hvor sunt det er kan sikkert diskuteres. Anonymkode: a88a1...ed1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 26. juli 2021 #24 Del Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Muk fører til vi bruker mer av dyret. Det er bra. Hvor sunt det er kan sikkert diskuteres. Anonymkode: a88a1...ed1 Det gjør det, og det er et viktig poeng. Imidlertid er MUK veldig dårlig for kroppen, og det finnes andre måter å utnytte beinrestene etter nedskjæring på. Man kan for eksempel koke kraft og selge til en god pris, samtidig som kjøttet som henger igjen etter nedskjæring, kan brukes i lapskaus og andre ferdigretter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #25 Del Skrevet 27. juli 2021 Lafamiglia skrev (På 25.7.2021 den 19.25): For et motbydelig produkt! MUK, litt kylling- og kalkunkjøtt, pluss en rekke tilsetningsstoffer. Maskinelt utbenet kyllingkjøtt (40 %), vann, kjøtt av kylling og kalkun (21 %), 7 % Taffelost (hvitost), vann, melkeprotein, smeltesalt e452, e339, e331, smørolje, surhetsregulerende middel e330), potetmel,salt, dekstrose, krydder (inkl. paprika), løk, modifisert stivelse e1414, antioksidant e315, konserveringsmiddel e326, e261, e250, røykaroma. Tror du kroppen din takker deg når du har i deg dette? Spis heller pølser fra Metervare eller fra en småskalaprodusent. Da får du pølser med ordentlige ingredienser som kroppen liker og har godt av. Uff og uff. Anonymkode: c1e1a...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #26 Del Skrevet 27. juli 2021 On 7/25/2021 at 7:20 PM, AnonymBruker said: Det betyr at dersom jeg spiser 3 pølser så spiser jeg 105% mindre fett enn andre grill pølser! Nei det blir bare 35% uansett hvor mange du spiser... Anonymkode: 0cf02...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #27 Del Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-25 den 19.20): Det betyr at dersom jeg spiser 3 pølser så spiser jeg 105% mindre fett enn andre grill pølser! Du strøk i matte på skolen, skjønner jeg. Anonymkode: bdbe2...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå