Gå til innhold

Venn vil ikke ta vaksine- ok å kutte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du vet bedre en folkehelseinstituttet, og verdens helseorganisasjon?

Gratulerer. 

Anonymkode: d0fde...cf2

Jeg foreslår at du leser innlegget mitt igjen.

"Vi aner ikke" skrev jeg. Ingen av oss aner noe om langtidsbivirkningene. Ikke FHI, ikke WHO, og ikke jeg :)

Anonymkode: 5ec47...93a

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du er urimelig. Uavhengig om hun ammer eller ei. Men ærlig talt, når hun også ammer, så klart hun burde vente. Ufattelig at folk ikke leser seg opp. Selv om det er veldig vanskelig med så høy grad av sensur da. Uansett burde du kutte henne ut, så slipper hun dette her. 

Anonymkode: f74f8...9cf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg foreslår at du leser innlegget mitt igjen.

"Vi aner ikke" skrev jeg. Ingen av oss aner noe om langtidsbivirkningene. Ikke FHI, ikke WHO, og ikke jeg :)

Anonymkode: 5ec47...93a

Hvordan mener du at et ammende spedbarn får i seg vaksinen? 

Med mindre det er en liten vampyr, selvfølgelig... 

Anonymkode: d0fde...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan mener du at et ammende spedbarn får i seg vaksinen? 

Med mindre det er en liten vampyr, selvfølgelig... 

Anonymkode: d0fde...cf2

Et ammende spedbarn får i seg antistoffene, Og som sagt vet vi ikke noe om langtidseffekten.

Anonymkode: 5ec47...93a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et ammende spedbarn får i seg antistoffene, Og som sagt vet vi ikke noe om langtidseffekten.

Anonymkode: 5ec47...93a

Antistoffene mot Korona er jo å ikke få Korona - det er jo en god ting? 

(øvrige virkestoffer blir brutt ned i blodet) 

Antiwaxere burde virkelig blitt tilbudt hjelp til selvhjelp i disse dager... 

Anonymkode: d0fde...cf2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Antistoffene mot Korona er jo å ikke få Korona - det er jo en god ting? 

(øvrige virkestoffer blir brutt ned i blodet) 

Antiwaxere burde virkelig blitt tilbudt hjelp til selvhjelp i disse dager... 

Anonymkode: d0fde...cf2

Vi VET ikke hvordan det påvirker spedbarn. Selvfølgelig er det en god ting å ikke få korona, men det kan da virkelig hende at det er en god ting å ikke få antistoffene i seg heller når man er så liten. Vi VET ikke.

Og dere som kaller alle antivaxere er de som burde bli tilbudt hjelp. Jeg kan ikke ta vaksinen fordi jeg har reagert med allergisjokk på en rekke medisiner. Hele familien min har tatt vaksinen. Jeg har ikke noe imot at voksne, ansvarlige mennesker velger å ta vaksinen, men jeg synes ikke det er greit å gamble med helsen til spedbarn når man ikke vet noe om langstidsvirkingene. Hvordan i himmelens navn gjør det meg til en antivaxer?

Anonymkode: 5ec47...93a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon,  og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme,  fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. 

Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er  , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? 

Anonymkode: 8c01b...aca

Ville glatt kuttet ut deg

Anonymkode: e5e04...478

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon,  og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme,  fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. 

Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er  , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? 

Anonymkode: 8c01b...aca

Håper du ikke forventer mer fleksibilitet fra de rundt deg heller. Uansett hva folk gjør mot deg framover bør du bare anta at du fortjener det - for de mente nok noe annet enn deg og vurderte annerledes. De har rett. 

Anonymkode: defc0...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ønsket å ha en venn med sånn oppførsel som deg.

Who needs enemies, when you got friends like that.. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi VET ikke hvordan det påvirker spedbarn. Selvfølgelig er det en god ting å ikke få korona, men det kan da virkelig hende at det er en god ting å ikke få antistoffene i seg heller når man er så liten. Vi VET ikke.

Og dere som kaller alle antivaxere er de som burde bli tilbudt hjelp. Jeg kan ikke ta vaksinen fordi jeg har reagert med allergisjokk på en rekke medisiner. Hele familien min har tatt vaksinen. Jeg har ikke noe imot at voksne, ansvarlige mennesker velger å ta vaksinen, men jeg synes ikke det er greit å gamble med helsen til spedbarn når man ikke vet noe om langstidsvirkingene. Hvordan i himmelens navn gjør det meg til en antivaxer?

Anonymkode: 5ec47...93a

Du kan ikke ta vaksinen. Det har jeg aldri sagt. 

De som ammer kan. 

Anonymkode: d0fde...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Det stemmer ikke. 

Jeg tok ikke vaksinen for meg selv. Men for alle som ikke kan ta vaksinen. Barn og ungdom, gravide, de med alvorlige sykdommer. Fordi jeg ønsker å bidra til å redusere smittespredningen i samfunnet, og oppnå flokkimmunitet.

Jeg hadde nok mistet ganske mye respekt for min venninne. Men ville nok latt det gå. Hormoner, pandemi,... enkelte blir irrasjonelle. 

Anonymkode: d0fde...cf2

Så glad at det fortsatt finnes sauer som tar en for felleskapet !

Anonymkode: d32dd...51a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ei venninne som ikke skal ta vaksine. Hun er i fødselspermisjon,  og fullammer. Derfor vil hun ikke ta den , og sier hun skal vente til hun skal ut i jobb. Hun mener at hun "gjør opp" for å ikke ta vaksinen ved å leve med restriksjoner og holde seg mye hjemme,  fortsette å bruke munnbind og holde avstand. Som mange av de som har tatt vaksinen har sluttet å følge. 

Vi er en fast jentegjeng på 5 stk som er mye sammen. Alle er vaksinerte bortsett fra henne. Hun sier at vi er de eneste hun skal være med. Jeg kjenner at jeg mister respekten for henne og har lyst å si at jeg ikke kommer til å være på noen treff hun er  , og at det enten er meg eller henne på ulike ting gjengen vår skal være med på. Er det urimelig av meg? 

Anonymkode: 8c01b...aca

Her syns jeg du er urimelig ja. Hun skal ta den, men ønsker å vente til hun skal ut i jobb. Og hun fullammer, hvilket jeg syns må være greit å vise respekt for. Hadde hun levd helt uten hemninger og utsatt seg for smitte så hadde det vært noe annet. Det er hovedsakelig seg selv hun utsetter for smitte ved å ikke ta den, lever hun strigt og er forsiktig så syns jeg du skal respektere det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du selv og ingen andre som bestemmer hva som ligger til grunn for vennskapet. Om du har mista respekt for henne og det ødelegger for deg så bryter du med henne. Vennskap skal bygge på felles ståsted og respekt og venner kommer og går gjennom livet. 

Anonymkode: a8537...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke ta vaksinen. Men jeg forventer da virkelig ikke at noen skal bruke spedbarna sine som prøvekaniner! Vi aner ikke hvilke langstidsbivirkninger man utsetter barna for ved at ammende mødre vaksinerer seg.

Anonymkode: 5ec47...93a

Dette! Når man er gravid og ammende tar man avgjørelser for egen kropp og for kroppen og fremtiden til et annet menneske.

At venner setter ultimatum for hva jeg skal gjøre med kroppen min er helt uakseptabelt. De kan drite og dra. 

Hilsen fullvaksinert med underliggende lungesykdom

Anonymkode: aeb30...326

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (4 timer siden):

Ja du er ekstremt urimelig. Hadde jeg vært hun ville jeg kuttet DERE ut.. må være utrolig slitsomt å være venn med hysterikere

Enig

Anonymkode: d6c6c...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke ta vaksinen. Det har jeg aldri sagt. 

De som ammer kan. 

Anonymkode: d0fde...cf2

Du kalte meg antivaxer. Noe alle som stiller det misnste lille kritiske spørsmål begynner å bli grundig lei av.

Man kan knapt åpne munnen eller skrive noe som ikke roser vaksinen opp i skyene uten å få antivax-ordet slengt etter seg. Jeg er glad for at det finnes vaksiner, jeg. Jeg kan altså ikke ta den selv, men det er betryggende å tenke på at eldre familiemedlemmer er beskyttet. Folk må virkelig begynne å tenke, og ikke slenge antivaxbeskyldninger etter gud og hvermann.

Jeg synes ikke vaksinen skal gis til barn. Jeg synes ikke spedbarn skal utsettes for vaksinen. Jeg synes ikke noen skal tvinges til å ta vaksinen, eller at det er greit at noens frihet innskrenkes fordi de ikke tar den. Men jeg er fortsatt ikke antivaxer.

 

Anonymkode: 5ec47...93a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det anbefales jo at man ikke skal ta vaksina (som gravid eller ammende) med mindre man er i risikogruppen.

De tror ikke at det er farlig, men siden det ikke er testet på gravide og ammede, anbefales det ikke.

Her synes jeg at du er HELT urimelig!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, finnes det slike mennesker med sånn tankegang? USA next? 

Skal deg!! 

Anonymkode: 19f40...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er urimelig. Slutt å bry deg om hva andre mennesker gjør med sin kropp. Bry deg kun om din egen. Kutte ut noen fordi de ikke har vaksinert seg (og som faktisk sier at hun skal, med tiden). Sykt!
Min svigermor ønsker ikke vaksinen, hun har ingen reell grunn til å ikke ta den. Hun er i risikogruppen og fikk tilbudt tidlig. Vi respekterer hennes valg og det utgjør ingen forskjell.

Anonymkode: 5d41a...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så du vet bedre en folkehelseinstituttet, og verdens helseorganisasjon?

Gratulerer. 

Anonymkode: d0fde...cf2

Det er jo nettopp dette. FHI og WHO VET ikke selv. De påstår ikke at de vet det heller. De hare antar og kalkulerer ut i i fra noen tall på et tidlig stadie. Og det er dette vi må forholde oss til. 

Anonymkode: bf21b...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...