Gå til innhold

Ville det plaget deg om noen på nabo bordet på en resturante hadde bar mage?

Anbefalte innlegg

nomore82
nomore82 skrev (8 timer siden):

Har du lest artikkelen du selv linket til?

AnonymBrukerx skrev (6 timer siden):

Hvordan er det ikke et eksempel på diskriminering av ting man ikke kan kontrollere for at andre føler kvalme og ubehag? Neste steg fra å bannlyse folk grunnet dekkende lett bekledning grunnet andres kvalme og ubehag. Jeg går med lårkorte skjørt og synlige patter og korte magetopper hele tiden. Har aldri blitt eskortert ut av en butikk eller spisested. 

Et enkelt ja/nei svar hadde holdt.

Grunnen til at jeg spør deg om du har lest artikkelen er at den er ikke et så fellende argument som du tror. For det første vil du se det at den som her klager til avisen har en forklaring som det blir lagt frem klare bevis for at ikke stemmer i artikkelen. For eks overdriver han med hva som skjedde, og så kan eieren av stede fremlegge videobevis for at det ikke stemte.

Deretter så sår det også tvil om resten av forklaringen hans. Måten han beskriver situasjonen på er naturligvis hårreisende i seg selv, og ikke en måte noen ville blitt behandlet på. Men stemmer det da? Han overdreiv jo det andre? For eieren sin forklaring er litt annerledes, og ja, burde kanskje uansett blitt håndtert annerledes - men kan det være at han faktisk overdriver det eieren sa og? Det er fort gjort at når den ene siden beviselig lyver/overdriver at den andre sin forklaring mister troverdighet på flere eller alle nivå.

Samtidig så skreiv jeg uansett at det var en oppkonstruert problemstilling. Det betyr ikke at det ikke finnes enkelttilfeller av det du hevder i hele verden. Men at problemstillingen du la frem ikke er reell. Ja du finner helt sikkert et tilfelle til og om du søker, men jeg antok nå at vi diskuterte om Norge siden Maria bor i Norge, restaurant Cafe Nero er i Norge og vi to (sannsynligvis) er begge i Norge. Men akkurat der kunne jeg naturligvis vært litt mer tydelig.

Og hva du går med eller ikke går med er ikke så veldig relevant. Maria har lagt ut bilde av hva hun gikk med den kvelden. Og det var den bekledningen hun ble bortvist for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cookiesandcream
In absentia skrev (På 29.7.2021 den 12.09):

Det er fler og fler saker der journalistene finner en «krenket» enkeltperson og lager sak av det. Komplett med bilde der vedkommende gjør store alvorlige øyne.

Andre saker jeg kommer på i slengen:
•skoleeleven som anmeldte læreren sin til politiet og skulle gå til sak fordi læreren hadde ringt foreldrene og ikke ambulanse da eleven slo seg på akebrett

•hun som følte seg jaget fra stranda fordi en café-eier ba om å få tilbake en benk som hun og mannen hadde stjålet fra uteserveringen

Enig! For ikke å snakke om moren til hun jenta som kom i butikken med massemasse småmynter og ikke fikk kjøpe leke for dem. Traumatisk… Bedre å gå til media og surmule og gjøre saken mye større enn den var for barnet istedenfor å forklare det til datteren og betale med kort/sedler eller veksle på postkontor/i bank og så gå tilbake 🙄 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cookiesandcream
Cookiesandcream skrev (Akkurat nå):

Enig! For ikke å snakke om moren til hun jenta som kom i butikken med massemasse småmynter og ikke fikk kjøpe leke for dem. Traumatisk… Bedre å gå til media og surmule og gjøre saken mye større enn den var for barnet istedenfor å forklare det til datteren og betale med kort/sedler eller veksle på postkontor/i bank og så gå tilbake 🙄 

Også saken om mor og datter da som fikk julen ødelagt fordi de var skuffet over julekalenderen sin 😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Justlooking

Ja. jeg ønsker.gret bekledning om jeg skal spise ute. Av meg selv og andre. På cafe eller restaurant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Perelandra

Tråden er ryddet for brukerdebatt, persondebatt, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pippi Lotta
Folivora skrev (På 2021-7-25 den 15.46):

Mannen min og jeg er blitt bortvist fra flere restauranter hvis jeg har brukt rullator som hjelpemiddel (bruker krykke til vanlig). De skylder på sikkerhet, men jeg tror det er fordi ryggen er skjev og jeg går rart noe som gjør andre ukomfortable. Det finnes mange kunder som ikke liker å være på restaurant med en gammel dame. Det er nok dårlig for business. Jeg tror Maria ble bortvist på grunn av overvekt.

Det høres fælt ut. Det er jo så mange som trenger rullator så alle restauranter burde ha noen bor som er tilredte lagt for dette. Skule tro det var mye være "reklame" og nekte folk inngang. Jeg får vært fal ikke lyst til og besøke restauranter som er så lite innstilt på  service. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Tøddel

Sånn for å være helt ærlig er jeg bare glad for at det er et større blikkfang enn meg til stede. 👀

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nomore82
AnonymBrukerx skrev (3 timer siden):

nomore82 skrev (3 timer siden):

Ser ikke bilde.

Nå har jeg sett bilde.

Nei jeg synes ikke det er greit heller å gjøre det der på en restaurant i middagstider med andre folk tilstede.

Men det gjorde nå altså ikke Sophie Elise, men det gjorde Maria.

Altså en viktig forskjell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...