Gå til innhold

Ville det plaget deg om noen på nabo bordet på en resturante hadde bar mage?


Pippi Lotta

Anbefalte innlegg

 

Denne saken fra NRK virker veldig rar:

https://www.nrk.no/innlandet/maria-ble-vist-bort-fra-cafe-nero-i-trysil-fordi-hun-hadde-pa-for-lite-klaer-1.15586133

 

Det ser på ingen måtte ut som et sted som hadde kleskode. Den liger også rett ved ski heisen, så det kan jo ikke være et sted de fleste pynter seg for. Det rareste er at resturante sjefen sier de må se an situasjonen om mage topp er akseptert. Jeg tør ikke dra et sted som endrer kleskoden etter som det passer seg, uten og informere om dette noe sted. Da kan man aldri vite hva som er innafor, og risikerer og måte snu i døra.

 

Så spørsmåla mitt er, ville du blitt plaget om noen på nabo boret hadde på seg en topp som viste lit av magen? Jeg forstår det om restauranten har flere stjerner og informerer om galla kleskode. Men om du spiser en burger på en cafe/restaurant langt oppi fjellet hvor de fleste bruker treningstøy ville det da vert plagsomt og se lit mage? Jeg tror aldri jeg hadde kommet på at det kunne være et problem en gang.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er langt verre med de som sitter i sykkelshorts/treningstøy og potensielt oser av svette! 
 

Jeg synes man kan kle seg «anstendig» på restaurant til middagstid, men slipper de inn noen i spandexdrakt blir det merkelig å bortvise noen med en litt kort topp.
 

Uansett: Jeg tror alt her handler om hvordan hun ble behandlet. Som hun sier: hadde hun fått beskjed om å ta på jakke hadde hun imøtekommet det.

Tror dessverre det godt kan stemme at hun ikke var «passende klientell» for denne lederen på jobb, men her klarte lederen virkelig å skyte seg selv i foten..
 

Snakk om elendig reklame for uteplassen ! 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk går på butikken i bikini, begravelse i miniskjørt og naturiststrand med kukbur. Jeg slutter ikke å overraskes over hva noen syns er passende å bruke når det er tatt ut av situasjonen der det hører hjemme. At hun trodde det var greit å dra på middag ute i slaskebukse og crop top er like rart som de som tror det greit å dra i bryllup i hvit ballkjole. 

Men ville det plaget meg, nei. Bryr meg ikke mye. 

Endret av Saph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (10 minutter siden):

Synes det er langt verre med de som sitter i sykkelshorts/treningstøy og potensielt oser av svette! 
 

Jeg synes man kan kle seg «anstendig» på restaurant til middagstid, men slipper de inn noen i spandexdrakt blir det merkelig å bortvise noen med en litt kort topp.
 

Uansett: Jeg tror alt her handler om hvordan hun ble behandlet. Som hun sier: hadde hun fått beskjed om å ta på jakke hadde hun imøtekommet det.

Tror dessverre det godt kan stemme at hun ikke var «passende klientell» for denne lederen på jobb, men her klarte lederen virkelig å skyte seg selv i foten..
 

Snakk om elendig reklame for uteplassen ! 

Jeg vil hverken ha svett treningstøy eller gjennomsiktig topp uten BH 😊

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Beklager å si det, men det så veldig ulekkert ut med det antrekket på den kroppen. Men det er jo min subjektive mening.

Dersom spisestedet ikke har opplyst om kleskode og ingen går nakne så burde hun fått spise der.

Men svære hengepupper uten støtte og med store tydelige brystvorter og en mage som tyter gjennom og over shortsen ser bare grusomt ut i mine øyne. De brenner.

Og slapp av, jeg er lett overvektig selv så ikke mer hat mot dama enn at hun burde kle seg mer etter kroppen.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (18 minutter siden):

 

Denne saken fra NRK virker veldig rar:

https://www.nrk.no/innlandet/maria-ble-vist-bort-fra-cafe-nero-i-trysil-fordi-hun-hadde-pa-for-lite-klaer-1.15586133

 

Det ser på ingen måtte ut som et sted som hadde kleskode. Den liger også rett ved ski heisen, så det kan jo ikke være et sted de fleste pynter seg for. Det rareste er at resturante sjefen sier de må se an situasjonen om mage topp er akseptert. Jeg tør ikke dra et sted som endrer kleskoden etter som det passer seg, uten og informere om dette noe sted. Da kan man aldri vite hva som er innafor, og risikerer og måte snu i døra.

 

Så spørsmåla mitt er, ville du blitt plaget om noen på nabo boret hadde på seg en topp som viste lit av magen? Jeg forstår det om restauranten har flere stjerner og informerer om galla kleskode. Men om du spiser en burger på en cafe/restaurant langt oppi fjellet hvor de fleste bruker treningstøy ville det da vert plagsomt og se lit mage? Jeg tror aldri jeg hadde kommet på at det kunne være et problem en gang.

Mannen min og jeg er blitt bortvist fra flere restauranter hvis jeg har brukt rullator som hjelpemiddel (bruker krykke til vanlig). De skylder på sikkerhet, men jeg tror det er fordi ryggen er skjev og jeg går rart noe som gjør andre ukomfortable. Det finnes mange kunder som ikke liker å være på restaurant med en gammel dame. Det er nok dårlig for business. Jeg tror Maria ble bortvist på grunn av overvekt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en amatør til leder. Snakk om å svare idiotisk. Så der vet en aldri hva en kan vente seg, for det kommer an på dag, på tidspunkt og på hvor mange mennesker det er der. Jez

Dette er en restaurant som slipper inn andre med like kort topp, og folk i sykkelshorts. Det er ikke en gang spiseplikt der. Så nei, gjesten var ikke veldig pent kledd. Men pent nok til dette stedet.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Jeg syns hverken brystvorter gjennom topper, eller bar overkropp er noe som hører hjemme på en restaurant. Heller ikke andre offentlige bygg. De færreste setter pris på dette, og det burde ikke være så vanskelig å skjønne. Jo, folk får ofte ufrivillig med seg sånne ting, selv om man ikke ser etter det.

Man kan kle seg etter situasjonen man er i. Stranda og restaurant er to veldig forskjellige anledninger. At hun var tjukk tror jeg ikke var grunnen. Sikkert mange som var mye tjukkere enn det som fikk komme inn.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det ville plaget meg, men det er klart det påvirker inntrykket av restauranten og ved hvilke anledninger en går dit. I mine øyne er "joggeshorts"(?) og BH/veldig liten topp noe en går i beachbar, gatekjøkken, park eller et veldig brunt sted i og jeg ville nok tenkt "Egon-" om en "vanlig" resturant der voksne mennesker spiser middag slik. 

edit. en bør selvfølgelig uansett si ifra på en ordentlig måte. 

Endret av herzeleid
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Pippi Lotta said:

 

Denne saken fra NRK virker veldig rar:

https://www.nrk.no/innlandet/maria-ble-vist-bort-fra-cafe-nero-i-trysil-fordi-hun-hadde-pa-for-lite-klaer-1.15586133

 

Det ser på ingen måtte ut som et sted som hadde kleskode. Den liger også rett ved ski heisen, så det kan jo ikke være et sted de fleste pynter seg for. Det rareste er at resturante sjefen sier de må se an situasjonen om mage topp er akseptert. Jeg tør ikke dra et sted som endrer kleskoden etter som det passer seg, uten og informere om dette noe sted. Da kan man aldri vite hva som er innafor, og risikerer og måte snu i døra.

 

Så spørsmåla mitt er, ville du blitt plaget om noen på nabo boret hadde på seg en topp som viste lit av magen? Jeg forstår det om restauranten har flere stjerner og informerer om galla kleskode. Men om du spiser en burger på en cafe/restaurant langt oppi fjellet hvor de fleste bruker treningstøy ville det da vert plagsomt og se lit mage? Jeg tror aldri jeg hadde kommet på at det kunne være et problem en gang.

Som hun selv påpeker: det må enten være en klar regel på det, eller ikke. Kan ikke drive å kaste ut folk basert på personlige preferanser..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når man skal ut å spise på en finere restaurant så kan man med fordel kle seg ok og ta seg en dusj først. Jeg synes ikke magetopp er på sin plass uansett vekt. Man må jo og se plassen an, forskjell på Mc/Egon opplegg og skikkelig restaurant. 

Men reglene må være like, i dette tilfellet tror jeg ikke dette hadde blir et problem hvis dama var ung, tynn og lekker. Har ikke vært der selv men det ser jo ikke akkurat råflott ut. :P 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter dette som en bikinitopp, og ikke en «kort singlet». Bikini har ingenting på restaurant å gjøre. På stranden, i parken, i isbaren og til nød på cafe el en knallvarm dag er det greit. Når man kombinerer en meget slapp bikinitopp  med en jogge-shorts ser det hele fort sjuskete ut. Vi ser ikke hvor lang shortsen er, men er ikke den typen i tillegg ofte ganske kort? 

Hun fremstår rett og slett ganske ustelt.
 

Kroppsfasong tviler jeg på at er utslagsgivende, men det er jo ikke til å komme fra at ikke alt ser like greit ut på alle kropper. I tillegg, jeg ville aldri funnet på å gå i en slik shorts på restaurant (eller en joggebukse for den saks skyld). En annen type shorts og en topp som satt skikkelig ville vært så uendelig mye bedre. Jeg tror hun hadde fått en annen respons med «penere» klær selv om de viste like mye hud. 
 

Når det er sagt hadde jeg ikke tenkt noe videre over det om hun kom inn slik hun var et sted jeg spiste middag. Sitter det andre der i sykkelshorts og singlet er ikke dette så langt unna. Som eier tviler jeg på at jeg hadde avvist i døren. Stedet bør være meget pent før en avviser folk pga dårlig stil/smak. Da får en heller ha tydelige grenser på ingen joggebukser, bar mage, treningsklær, Crocs el. For hun her sin del tipper jeg det rett og slett er totalpakka, og ikke den lille glipen med bar mage. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta en kikk innpå twitterkontoen hennes. Der er det action (link til twitter i artikkelen)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (1 time siden):

Som hun selv påpeker: det må enten være en klar regel på det, eller ikke. Kan ikke drive å kaste ut folk basert på personlige preferanser..

Spørsmålet blir kanskje om det egentlig må det. Jeg går relativt ofte på restaurant men kan aldri komme på å ha sett noen kledd slik på en middag i en noenlunde normal restaurant, selv om jeg ikke kan komme på å ha sett regler på dette noe sted. Jeg regner likevel ikke med å bli tatt godt imot om jeg kommer veldig slaskete kledd på mitt neste restaurantbesøk. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (5 minutter siden):

Spørsmålet blir kanskje om det egentlig må det. Jeg går relativt ofte på restaurant men kan aldri komme på å ha sett noen kledd slik på en middag i en noenlunde normal restaurant, selv om jeg ikke kan komme på å ha sett regler på dette noe sted. Jeg regner likevel ikke med å bli tatt godt imot om jeg kommer veldig slaskete kledd på mitt neste restaurantbesøk. 

Kommer litt an på hvilken restaurant vel. Og er det slaskete med kort topp? Nei. Hadde det vært en slankere person hadde det vel vært noe annet tenker jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...