Gå til innhold

Skal kjøpe en stor plante, hvilken bør jeg gå for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser du har bestemt deg, men jeg må hive meg på de som sier at monstera ikke er spesielt lettstelt. Mine dør bare, selv om jeg bryr meg lite om den. Og de blir liksom ikke høye, bare breier seg ut, hvis ikke man er flink til å stelle og binde opp. 

Jeg anbefaler også smaragdpalme, de klarer ikke jeg å drepe som så jeg prøver hardt. Min står i stuas mørkeste krok og får vann når jeg husker på det en gang i blant,og den vokser og trives godt. 

Anonymkode: fa11e...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Strelitzia er den planten som trives best hjemme hos meg, veldig enkel og lite krevende. Den blir kanskje litt for høy i forhold til hva du hadde tenkt, men det er enkelt å fjerne de høyeste bladene.

Anonymkode: f4d0d...cdf

Gikk for en voldsomt stor skrifttype der ja😅 Ikke meningen😂

Anonymkode: f4d0d...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for mange forslag! :) Tenker jeg går for en Monstera. Har hatt en tidligere, men som @DEN NAKNE GARTNER skriver så tror jeg at jeg brydde meg litt for mye, for den døde etter noen uker. 

Anonymkode: 6b636...3b9

Lag en egen tråd om den nye monsteraen din, med bilder, så kan vi alle følge med hvordan det går :) Gi ham/hun en fint navn også :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Jeg vil komme med en anbefaling til. Ficus Lyrata er en plante som ikke blir for bred, er grei å plassere og krever lite stell. Den har fine store grønne blader og kan tørke litt ut mellom hver vanning. De passer godt i en krok med smal plass. Den kan man kjøpe i flere versjoner, som et "tre", med mange grener eller bare en stamme.... alt ut i fra hvor stor plass man har. De vokser langsomt så du slipper å beskjære noe særlig. (Om du har tålmodighet kan du kjøpe den som baby :) )

8a8541037f5651ce0939c65f80dfdf26.jpg&f=1

IMG_4884-1-600x750.jpg&f=1&nofb=1

c50ecadbb9196af5a65aab42ceebbbbf.jpg&f=1image_71e9b9f6-2760-4325-8cca-dde53da9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 25.7.2021 den 15.06):

Jasså? Det har jeg aldri hørt. Det er uansett en smal sak å klippe av og kaste en blomst når den dukker opp. Det er først og fremst en grønn plante. Og jeg gidder ikke ta forbehold om alle slags allergier før jeg foreslår noen stueplanter heller 😄

Er vel mer det at man ikke skal ta med fredsliljer på jobb, sykehus etc. Der hvor jeg jobber har vi en liste over «trygge» blomster å ta med😊 Hva folk har hjemme er jo noe helt annet.

Anonymkode: c0a6b...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...