Gå til innhold

Hvor mange middager til to personer får man av 1 kilo kyllingfilet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bruker å spise 1 kylling file til hver mrd tilbehør til middag. Vi lager alltid dobbelt så mye da siden vi som oftest spiser rester til kvelden/til lunsj dagen etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 eller 3, alt etter hva tilbehøret er.

Anonymkode: 4a7f1...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
9 hours ago, Million said:

Ok, men det kan vel neppe klassifiseres som "kylling" lenger da. Det er jo digre hønsefileter! 😄 De har jeg aldri sett da. 

Nei det er normal størrelse for kylling av bedre kvalitet (for eksempel økologisk kylling og kylling av saktevoksende raser). "Vanlig" kylling vokser veldig fort og blir ikke så store. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram til hver porsjon. ikke regn per filet. 

 

Anonymkode: 27214...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/25/2021 at 11:15 AM, Million said:

Ok, men det kan vel neppe klassifiseres som "kylling" lenger da. Det er jo digre hønsefileter! 😄 De har jeg aldri sett da. 

det er jo DET som er normal kyllingstørrelse, de små på ca 100 g kommer fra unormale kyllinger, vokst for kort og for raskt. stange/holte etc leverer den størrelsen, og de får man på rema/meny og slikt. juksekylling fra prior og andre er noe helt annet.

men spm i HI var vel hvor mnage middager vi får av 1.4 kg kylling, jeg ville tippe 4 - ca 150-200g/person

Anonymkode: 2f730...d43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen mann, på 90 kg. Jeg deler både fileter og grillet kylling i 150g biter, før jeg fryser det. Med ris/pasta og grønnsaker er det plenty nok, og tilsvarer vel det du får på restaurant og kafé. 

Anonymkode: 01ee0...35f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 middager hvis dere er normalspiste

Anonymkode: 4932d...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det blitt 3 middager.

Anonymkode: 2d7be...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal mengdeberegning til en voksen er vel rundt 200g rent kjøtt/fisk pr pirsjon, så ca 2,5 middager da.

Anonymkode: db4b9...cf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 25.7.2021 den 10.42):

EN filet på deling på to voksne mennesker? Hva..... det er jo barnestørrelse på porsjonene!? Min eksmann spiser TO fileter bare han, og jeg spiser en. Hadde sultet på den rasjonen du nevner. Med mindre du har tre fjerdedeler av tallerkenen med ris og grønnsaker, fullstappet?

Jeg er 160 og vekten ligger på 50-tallet, og det er helt normalt å spise en hel kyllingfilet for en voksen person, ikke en halv. En halv er i hvert fall ikke normal kjøttporsjon for en voksen mann.

De fleste kostholdsrådene går vel på at 2/3 til 3/4 av måltidet skal være annet enn kjøtt eller fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (8 minutter siden):

De fleste kostholdsrådene går vel på at 2/3 til 3/4 av måltidet skal være annet enn kjøtt eller fisk.

Det har jeg fått med meg, ja, men mitt inntrykk er at i alle fall de fleste menn trenger og ønsker mer kjøtt i kostholdet sitt enn en skarve halv kyllingfilet til middag. Hva de spiser som tilbehør får være opp til hver enkelt.

Jeg vil også ha en hel kyllingfilet til middag. Og jeg er ingen storvokst person, men en kvinne på 160. Vi pleier å ha grønne asparges til kyllingfileter, en pakke asparges pr person. 

Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (11 timer siden):

De fleste kostholdsrådene går vel på at 2/3 til 3/4 av måltidet skal være annet enn kjøtt eller fisk.

Du snakker om den utdaterte "tallerkenmodellen"? Da var det snakk om volum, og skal man følge tallerkenmodellen så blir det et veldig lite måltid. Og denne tallerkenmodellen var også for å sikre at man spiste nok kjøtt. Kjøtt er nemlig veldig næringsrikt og inneholder alle vitaminer, og med høy biotilgjengelighet.

Anonymkode: 4932d...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2021 at 10:38 AM, AnonymBruker said:

Jeg og min mann spiser en filet på deling. Hvis vi har besøk av mine nesten voksne barn holder tre fileter til tikka masala ol.

Anonymkode: 76a50...734

hahaha-  Du er nok en av de mange skriver om i gjerrigtråden- håper ikke du servere 1 filet delt på 2 til gjestene dine. 

Anonymkode: fc2cb...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kilo kyllingfilet ville mannen og jeg ha brukt til 2 middager. 1,4 kilo kyllingfilet holder til 3 middager.

Anonymkode: 2387d...7c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...