Gå til innhold

Hvor mange middager til to personer får man av 1 kilo kyllingfilet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mange fileter det er i pakken, kanskje 6? Noen av de er jo så store så med tilbehør spiser jeg ikke hele. Ingen av oss er storspiste. Helt gjennomsnittlige vil jeg si.

Anonymkode: 3e065...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1,4 kilo* mener de økonomipakkene 

Anonymkode: 3e065...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville fått 2 middager av en slik pakke

Anonymkode: 889cc...b77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann spiser en filet på deling. Hvis vi har besøk av mine nesten voksne barn holder tre fileter til tikka masala ol.

Anonymkode: 76a50...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg og min mann spiser en filet på deling. Hvis vi har besøk av mine nesten voksne barn holder tre fileter til tikka masala ol.

Anonymkode: 76a50...734

EN filet på deling på to voksne mennesker? Hva..... det er jo barnestørrelse på porsjonene!? Min eksmann spiser TO fileter bare han, og jeg spiser en. Hadde sultet på den rasjonen du nevner. Med mindre du har tre fjerdedeler av tallerkenen med ris og grønnsaker, fullstappet?

Jeg er 160 og vekten ligger på 50-tallet, og det er helt normalt å spise en hel kyllingfilet for en voksen person, ikke en halv. En halv er i hvert fall ikke normal kjøttporsjon for en voksen mann.

Endret av Million
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 - 2,5 middager hvis de tilberedes som de er. En filet på 250 g til hver utgjør en halv kilo pr middag. Er filetene mindre eller de skal kuttes opp og brukes i en gryte eller wok så går det sikkert mindre så da kan du kanskje få tre middager av det. 

Endret av Cata
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får 3 middager ut av en sånn pakke.

Anonymkode: 11d07...534

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (12 minutter siden):

EN filet på deling på to voksne mennesker? Hva..... det er jo barnestørrelse på porsjonene!? Min eksmann spiser TO fileter bare han, og jeg spiser en. Hadde sultet på den rasjonen du nevner. Med mindre du har tre fjerdedeler av tallerkenen med ris og grønnsaker, fullstappet?

Jeg er 160 og vekten ligger på 50-tallet, og det er helt normalt å spise en hel kyllingfilet for en voksen person, ikke en halv. En halv er i hvert fall ikke normal kjøttporsjon for en voksen mann.

En del av kyllingfiletene i økonomipakken er jo kjempestore og tilsvarer ikke en ordinær filet. Dessuten er det helt normalt å ha både grønnsaker og en karbokilde på tallerkenen altså..

Anonymkode: 3e065...757

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En del av kyllingfiletene i økonomipakken er jo kjempestore og tilsvarer ikke en ordinær filet. Dessuten er det helt normalt å ha både grønnsaker og en karbokilde på tallerkenen altså..

Anonymkode: 3e065...757

Jeg har ikke sett disse "kjempestore" kyllingfiletene. Jeg har kjøpt vanlige pakker på butikken, men aldri opplevd noen kjempestørrelser. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vet ikke hvor mange fileter det er i pakken, kanskje 6? Noen av de er jo så store så med tilbehør spiser jeg ikke hele. Ingen av oss er storspiste. Helt gjennomsnittlige vil jeg si.

Anonymkode: 3e065...757

Hvis det er 6 fileter, ville vi fått minst 3 middager, kanskje mer. Det kommer an på hvor mye av vekta som er vann, rett og slett. Man kan også spare på kjøttet om man bruker mer grønnsaker, belgfrukter og tilbehør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte first price dine 2kg fileter og de var gigantiske selv om de tinte og vann rant av. Jeg og venninna mi orket bare en hver men jeg laget mye godt tilbehør med grønnsaker og ris også. 

Men generellt orker jeg 1 eller 1,5 om de ikke er så store. 

Anonymkode: fde0f...838

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 middager.

Eventuelt 4 om vi hadde hatt ting som pizza med kylling, pulled chicken tacos, kyllingsalat, og annen mat som også mettet godt. 

To aktive, slanke, voksne. 

Anonymkode: ff1b9...22f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (30 minutter siden):

EN filet på deling på to voksne mennesker? Hva..... det er jo barnestørrelse på porsjonene!? Min eksmann spiser TO fileter bare han, og jeg spiser en. Hadde sultet på den rasjonen du nevner. Med mindre du har tre fjerdedeler av tallerkenen med ris og grønnsaker, fullstappet?

Jeg er 160 og vekten ligger på 50-tallet, og det er helt normalt å spise en hel kyllingfilet for en voksen person, ikke en halv. En halv er i hvert fall ikke normal kjøttporsjon for en voksen mann.

Vi kjøper kasser fra Rekoringen.

Filetene er gjerne på 360 gram. Det holder fint til to. 

Anonymkode: ff1b9...22f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kjøper kasser fra Rekoringen.

Filetene er gjerne på 360 gram. Det holder fint til to. 

Anonymkode: ff1b9...22f

Ok, men det kan vel neppe klassifiseres som "kylling" lenger da. Det er jo digre hønsefileter! 😄 De har jeg aldri sett da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avhengig av hvilke preferanser man har og hvor mye kjøtt man liker å spise til et måltid.. Men personlig kunne jeg lett fått 5 middager ut av 1kg kyllingfileter til to personer. 200gr kjøtt per måltid, med masse deilig tilbehør. Ris, poteter, pasta, salat, grønnsaker, focaccia, osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (4 minutter siden):

Ok, men det kan vel neppe klassifiseres som "kylling" lenger da. Det er jo digre hønsefileter! 😄 De har jeg aldri sett da. 

Økologisk, frittgående, kylling. Uten vann og salt, kun rent kjøtt. Fantastisk smak :)

Anonymkode: ff1b9...22f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig å beregne 150 - 250g kylling per person. Om dere er litt småspiste så tenker jeg 1,4kg holder til 4 middager om dere har nok tilbehør :) 1400g delt på 4 = 350g. 350g per middag blir 175g per person. 175g kylling + en del tilbehør pleier å være nok for en noe småspist person iallfall. Så er det jo bare å tilpasse om dere ser at det blir for lite eller for mye. Skal dere servere til andre så må man beregne litt mer, da noen spiser mer.

Anonymkode: acf19...af7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke tre kyllingfilet, men da er det middag + 2 lunsjbokser.  Mannen spiser varm lunsj hver dag.

Anonymkode: c61d2...633

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en kyllingfilet av den vanlige størrelsen. Syns det er så dyrt, så pøser på med tilbehør istedenfor. De pakkene fra Rema på en kg er det 5-6 fileter i så ca tre middager og en lunsj da om det er to personer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...