Gå til innhold

Skal begynne å tenke julegaver (strikking), tips til årets?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Muskath skrev (På 2021-7-25 den 12.29):

Hva med å strikke kluter i tynt bomullsgarn? Ikke for tykke, da er de ikke gode å bruke. 

Jeg har noen venninner som mener tykke bomullskluter (pinne 5) er verdens beste til å fjerne sminke i ansiktet med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, malifika said:

Jeg har noen venninner som mener tykke bomullskluter (pinne 5) er verdens beste til å fjerne sminke i ansiktet med.

Ja, kanskje til sånt bruk! Det kan hende, har ikke prøvd 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2021 at 1:07 PM, AnonymBruker said:

Kan man egentlig noengang få nok strikkede ullsokker her i landet? I alle fall når man bor i nord? Ullsokker, raggsokker, det må da være midt i blinken for de fleste.

Anonymkode: 143c8...76f

Jeg er totalavhengig av ullsokker, men fordrar ikke hjemmestrikkede😅 De blir altfor "luftige". Må ha mer tettvevde sokker, som Forsvarets. 

Jeg skal strikke noen julegaver selv, men er redd sokker, luer og votter bare blir liggende i skapet hvis folk ikke har ønsket seg det spesifikt. Kommer til å strikke Liverpool-strømper til et Liverpool-fan og denne til en Tempo-fan. Og så blir det sikkert noen av disse:

Brent_barn_skyl_ilden_gryteklut2_medium2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sjekker f.eks Ravelry, kan du finne en del oppskrifter på ting med folks interesser. Jeg har laget votter med hester på til ei hestejente, mummitrollvotter mm. Personlig hadde jeg blitt mest glad for sokker da det er forbruksvare, har fått massevis av luer og votter gjennom åra og det er minimalt hva som har blitt brukt. Ullgensere i nøytrale farger hadde jeg også satt stor pris på, men klær er veldig personlig.

Anonymkode: 6f65d...fe0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-25 den 8.16):

Ideer mottas med takk :) I fjor ble det selbuvotter til mange, har masse Lima, Karisma og Peer Gynt igjen. Gjerne tips om konkrete mønster. 

Skal lage ca 10-12 gaver. Hva liker du å strikke til jul?

Anonymkode: 62537...2ec

I karisma har jeg strikket et par fargerike luer som har vært veldig fine og populære gaver. Sjekk på garnius, der er mønster på de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år har jeg tenkt å strikke et par honeycombclutcher til de jeg vet liker hjemmelagde gaver. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 8.16):

Ideer mottas med takk :) I fjor ble det selbuvotter til mange, har masse Lima, Karisma og Peer Gynt igjen. Gjerne tips om konkrete mønster. 

Skal lage ca 10-12 gaver. Hva liker du å strikke til jul?

Anonymkode: 62537...2ec

Passer alle disse garnene til Selbuvotter? ♥️

Anonymkode: e65c9...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 12.51):

Ts her :)

Takk for tips, post gjerne bilder av hva der lunne tenkt dere. Strikker kun til de som ønsker seg strikk.

Jeg strikket "blomstrete" til jenter og vanlige til menn, og mottakerne ble fornøyde. (Slike som på bildet)  Men vil lage noe annet i år.

Sokker var godt forslag, hvilke synes dere er fine? Sitteunderlag går det mye garn av, så det blir ganske dyrt (5-6 nøster fritidsgarn), og luer og pannebånd synes mange klør. Bor i Nordnorge, så ullvotter var safe, liksom.

 

Screenshot_20210725-124524_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210725-124606_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 62537...2ec

De er nydelige ♥️ Bør man passe på å ikke strikke for stramt når man strikker slike votter?

Anonymkode: e65c9...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...