AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #1 Del Skrevet 25. juli 2021 Hei! Jeg elsker å trene styrketrening og trener 5-6 ganger i uken.Trener alene (mosjonsnivå)men følger et program og prøver å bli sterkere i benk og knebøy. Har trent i ett par år. Fokuserer på god teknikk og i det siste har jeg fått stor fremgang og selvtillit i benkpress. Varierer med å ta tyngre og få reps og litt lettere og flere reps og benk med stopp i bunn. Hvis jeg trener etter jobb når det er mange folk på treningssentret er det ofte gutter som benker ved siden av. Jeg vet at de som trener har nok med å tenke med seg selv. Men nå når jeg tør å benke 65 kg 5X5 uten noen som spotter kan jeg etter en økt tenke at de rundt synes jeg er en ekkel dame som trener tung benk. Men egentlig er jeg fornøyd med egen innsats og er normalvektig/sterk i kroppen, og trener mest for å føle meg bra i hodet. Så det jeg lurer på er hva du som mann tenker hvis en jente løfter tungt? De fleste tenker nok ikke noe over det, men jeg vet ikke hvorfor jeg føler meg ekkel.. Hilsen TS Anonymkode: 19883...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #2 Del Skrevet 25. juli 2021 Kjære gud... Anonymkode: 972e3...ac1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 25. juli 2021 #3 Del Skrevet 25. juli 2021 Jeg hadde ikke tenkt noe, men om jeg skulle tenkt noe hadde det kun vært positivt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #4 Del Skrevet 25. juli 2021 Kvinnfolk. Vi tenker på mye rart.... Anonymkode: 56054...ff9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 25. juli 2021 #5 Del Skrevet 25. juli 2021 Ekkel dame…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #6 Del Skrevet 25. juli 2021 Hæ? Hvorfor.... hva har ekkel med styrketrening og gjøre, hvor tok du det fra? Anonymkode: 4e55a...9cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Del Skrevet 25. juli 2021 Ingen men syns det er ekkelt at damer løfter mye. De synes det er sexy Anonymkode: 7340e...bc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #8 Del Skrevet 25. juli 2021 Fleste menn gir faen. De har nok med egne liv, de bryr seg ikke om alle random kvinner de ser hver dag Anonymkode: 5043e...d91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #9 Del Skrevet 25. juli 2021 Jeg har trent benk regelmessig nå i over 5 år, og har virkelig aldri følt noe negativitet rundt det? Forstår ikke hvorfor noen skulle mene man er «ekkel» fordi man trener en spesifikk øvelse…? Kun fått positive tilbakemeldinger fra «gutta» og andre jenter, om det skulle ha noe å si. Det er «normale» kvinner som benker virkelig tungt også, da oppimot 100kg. Det er jo bare helt rått. Synes du gutter som trener hip thrust er ekle? Anonymkode: 219e5...1e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 25. juli 2021 #10 Del Skrevet 25. juli 2021 Det er ingen som synes du er ekkel basert på hvor mye du benker! Hvor har denne tanken kommet fra? Jeg kikker alltid litt ekstra om noen løfter tungt, men kun fordi jeg synes det er fascinerende og kult når andre løfter tungt. 65 kg er jo heller egentlig ikke så tungt, misforstå meg riktig, det er kjempe bra å løfte over 60 som jente, men det er ikke så tungt at du stryker med om du ikke klarer løftet og ikke har spotter. Ville tatt det helt med ro og trent som ingen så deg👌 Gleder meg til den dagen jeg klarer 65 5x5, hele gymmen må gjerne se på for min del😅😅 hadde vert drit stolt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Del Skrevet 25. juli 2021 Benker, ass😂 Anonymkode: 76570...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Del Skrevet 25. juli 2021 Ts her Vet det høres teit ut det jeg skriver 😅 Men i det siste har jeg hatt så god progresjon og blir sterkere og sterkere i benk selv om jeg vet 65 kg 5x5 ikke er all verden Jeg synes ikke gutter som tar hip thrust er ekle, men det er mest gutter som benker der jeg trener og derfor tror jeg at jeg får den følelsen selv om jeg elsker progresjonen jeg har fått i benk. Anonymkode: 19883...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Del Skrevet 25. juli 2021 Du føler deg ekkel fordi menn trener ved siden av? Anonymkode: f073b...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Del Skrevet 25. juli 2021 Det er aldri ekkelt med kvinner som trener. Kvinner som IKKE trener derimot... Anonymkode: 97075...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Del Skrevet 25. juli 2021 Ja tror nok det bare sitter i hodet mitt 😅 Skal på trening i kveld så skal prøve kun fokusere på mitt og min greie! Flere som kjenner seg igjen i å ha den følelsen? Ts Anonymkode: 19883...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Del Skrevet 27. juli 2021 Flere som har innspill? ts Anonymkode: 19883...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #17 Del Skrevet 27. juli 2021 Jeg er en mann, kan en del om trening. Det som er greia er at kvinner ofte er mye fysisk sterkere enn de tror, også i overkroppen. Det er fremdeles veldig mange kvinner som ikke trener skikkelig seriøst, derfor er sånnen statistiskk som viser gjennomsnittlige styrkenivå egentlig ganske meningsløse tror jeg. Jeg har personlig kjennskap til mange jenter som begynte å trene skikkelig seriøst, og da har jeg opplevd at vektbelastningen har skutt i været. Ekskjæresten min og et par av hennes venninner f.eks. gikk fra å trene med ca 40kg for et års tid siden, til å klare å ta 70-80kg på ca et års tid. Og jeg kan love at ingen av dem ser ut som noen bodybuildere i det hele tatt, jeg vil heller si de ser mer ut som bikinimodeller. Så min oppfordring til deg er: bare fortsette å trene benk, klin til og løft så tungt du kan, vær stolt. Hvis du løfter mer enn gutta ved siden av er det bare helt topp, så lærer de seg at kvinner også kan være fysisk sterke. Anonymkode: 04347...f99 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillo Skrevet 28. juli 2021 #18 Del Skrevet 28. juli 2021 Så sykt bra! Jeg klarer bare 37,5kg, og kunne ønske jeg klarte like mye som deg! Heia heia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 28. juli 2021 #19 Del Skrevet 28. juli 2021 Jeg trener benk selv, og har aldri tenkt at andre bryr seg en tøddel om hva jeg trener. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #20 Del Skrevet 28. juli 2021 Det er nok noen gutter og menn som bryr seg litt mer om det, fordi det er så inngrodd i den maskuline stoltheten at man skal være fysisk sterkere, Har f.eks. en kamerat som har trent et år og fortsatt ikke klarer å benke mer enn 50kg x 5, Han opplever stadig vekk at kvinner løfter mer enn han og sliter litt med den maskuline selvfølelse pga det. Men her tenker jeg det er gutta som må jobbe mentalta med seg selv og endre på gamle utdaterte holdninger. Kvinner er kommet for å bli på styrkerommet og det er flott ! Anonymkode: 04347...f99 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå