Gå til innhold

"Skranglelyd" når jeg kjører sakte i dumper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har null peiling på bil. Hadde bilen på EU kontroll i juni, gikk gjennom med 0 feil. Men i det siste har jeg hørt en litt skranglete lyd når jeg kjører sakte på en dumpete vei. Er dette noe som burde vært sett på EU kontroll, innbiller jeg meg det ( er det normalt liksom) eller bør jeg sjekke det? Dette gjelder en Ford C max 2011 modell som har gått ca 114 000. 

Og hvis det er noen her inne som har litt peiling hva kan det tenkes å være? Vet det er vanskelig å si utifra det lille jeg har skrevet. 

Anonymkode: 9711f...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være alt fra noe som har løsnet i eller på hjuloppheng, til noe som ligger løst et sted inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hos meg 😬 jeg bare fortrenger lyden for harde livet - moving on! 😅😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I høy eller lav fart? Ønsker du å lokalisere dette selv, la noen kjøre forbi deg ved et passende sted. Hører du det utenfra, finner du kanskje årsaken. Kan være alt mulig rart, fra fjærbein til løs kaliper til hjuloppheng. Ikke sikkert det er noe dramatisk, men prøv å finne ut hvor nøyaktig den lyden kommer fra.

Anonymkode: 7fa1a...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke om det er noe under bilen som er løst, f.eks. eksosrøret eller eksosanlegget. Min mor hadde en lyd på en av sine biler som kom når hun kjørte sakte, viste seg å være eksosrøret som hadde løsnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

I høy eller lav fart? Ønsker du å lokalisere dette selv, la noen kjøre forbi deg ved et passende sted. Hører du det utenfra, finner du kanskje årsaken. Kan være alt mulig rart, fra fjærbein til løs kaliper til hjuloppheng. Ikke sikkert det er noe dramatisk, men prøv å finne ut hvor nøyaktig den lyden kommer fra.

Anonymkode: 7fa1a...e2c

Lav fart 

Ts

Anonymkode: 9711f...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...