Gå til innhold

Anser du deg som smartere eller dummere enn den gjennomsnittlige nordmann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær ærlig med det selv nå. Selv innser jeg at jeg er dummere enn snittet. Lever egentlig greit med det.

Anonymkode: a0776...a47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smartere, så klart! Skulle jeg begynne å tvile, skynder jeg meg bare å lese noen kommentarfelt på nyhetssaker 😂

Anonymkode: f1740...b3d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ingenting. Ja, jeg kan jobben min og jeg klarer livet, men jeg kan hverken medisin, teknologi, matematikk, ingeniørkunst, ingenting. 

Men jeg innser at jeg ikke kan noe, og holder meg unna debatter. Å "tenke selv" slik som en del holder på med i kommentarfeltene, er det dummeste jeg ser. Hvilken forutsetning har vel en eiendomsmegler (tenkt eksempel) for å komme til en fornuftig konklusjon om noe avansert innen vindkraft (annet tenkt eksempel)? 

Nei, overlat ting til fagfolk. La de som kan dette diskutere seg i mellom og finne den beste løsningen. 

Jeg er nok litt dum. Men kanskje litt smart også. 

Anonymkode: c3c14...826

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan egentlig ingenting. Ja, jeg kan jobben min og jeg klarer livet, men jeg kan hverken medisin, teknologi, matematikk, ingeniørkunst, ingenting. 

Men jeg innser at jeg ikke kan noe, og holder meg unna debatter. Å "tenke selv" slik som en del holder på med i kommentarfeltene, er det dummeste jeg ser. Hvilken forutsetning har vel en eiendomsmegler (tenkt eksempel) for å komme til en fornuftig konklusjon om noe avansert innen vindkraft (annet tenkt eksempel)? 

Nei, overlat ting til fagfolk. La de som kan dette diskutere seg i mellom og finne den beste løsningen. 

Jeg er nok litt dum. Men kanskje litt smart også. 

Anonymkode: c3c14...826

Fin holdning du har der

Anonymkode: 82da2...d6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt over snittet, men vet veldig godt at det finnes veldig mange som er enda smartere. 

Anonymkode: 82da2...d6c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om IQ-test har noe å si, så er jeg adskillig smartere enn gjennomsnittet. Det betyr ikke at jeg kan alt og vet alt, men jeg synes det er viktig å bruke det jeg faktisk kan og vet på en måte som gavner både samfunnet, andre mennesker og meg selv.

Anonymkode: 31d3a...d7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan egentlig ingenting. Ja, jeg kan jobben min og jeg klarer livet, men jeg kan hverken medisin, teknologi, matematikk, ingeniørkunst, ingenting. 

Men jeg innser at jeg ikke kan noe, og holder meg unna debatter. Å "tenke selv" slik som en del holder på med i kommentarfeltene, er det dummeste jeg ser. Hvilken forutsetning har vel en eiendomsmegler (tenkt eksempel) for å komme til en fornuftig konklusjon om noe avansert innen vindkraft (annet tenkt eksempel)? 

Nei, overlat ting til fagfolk. La de som kan dette diskutere seg i mellom og finne den beste løsningen. 

Jeg er nok litt dum. Men kanskje litt smart også. 

Anonymkode: c3c14...826

Du er smart nok til å vite at du ikke er smartere enn andre😁

Det er der jeg er også tror jeg. 
Det du nevner der er det dummeste jeg også ser. 
Kommentarer under forskningsartikler f.eks på sosiale media, folk som motsier det som står i artikkelen fordi de tror de vet bedre (og ikke skjønt/lest artikkelen).  

Folk som tviler på fagfolk med den begrunnelsen at de tror at DE har tenkt på noe som disse forskerne ikke har tenkt på😂 «Har dere testet dette i praksis? « 

Anonymkode: d2885...ee2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er definitivt over snittet, men vet veldig godt at det finnes veldig mange som er enda smartere. 

Anonymkode: 82da2...d6c

Samme her.

Anonymkode: 3ac22...62b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Tror ikke jeg er over snittet. Sikkert rundt snittet eller noe. Opplever ikke meg selv som spesielt smart, men ikke dum heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for smart til å falle for fristelsen til å svare på dette

Anonymkode: ffebf...d2f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt smartere IQ-messig, litt mindre smart sosialt, mye mer rasjonell og konsekvenstenkende.

Anonymkode: 4ff89...d98

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser meg nok som litt dummere. 🤷‍♀️😅

Anonymkode: 8b330...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvorfor du lurer ts? Prøver du å teste ut Dunning kruger-effekten? For det ser ut som i dette kommentarfeltet at de hadde rett.

Anonymkode: 82da2...d6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum på noe, og smart på noe annet - som de fleste mennesker, mao.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du er smart nok til å vite at du ikke er smartere enn andre😁

Det er der jeg er også tror jeg. 
Det du nevner der er det dummeste jeg også ser. 
Kommentarer under forskningsartikler f.eks på sosiale media, folk som motsier det som står i artikkelen fordi de tror de vet bedre (og ikke skjønt/lest artikkelen).  

Folk som tviler på fagfolk med den begrunnelsen at de tror at DE har tenkt på noe som disse forskerne ikke har tenkt på😂 «Har dere testet dette i praksis? « 

Anonymkode: d2885...ee2

Ja, det er akkurat det. 

"Ja, jeg ser at du har doktorgrad og har jobbet med dette i tyve år, men jeg har faktisk brukt alle kveldene de siste månedene til å se på YouTube, og jeg leser veldig mye på Facebook. Så jeg er verdt å lytte til jeg også!" 

Jeg blir helt dårlig. 

Anonymkode: c3c14...826

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er smart? IQ..evnen til å se mønster? I så fall ikke bare anser jeg meg som smartere enn gjennomsnittet

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg kan egentlig ingenting. Ja, jeg kan jobben min og jeg klarer livet, men jeg kan hverken medisin, teknologi, matematikk, ingeniørkunst, ingenting. 

Men jeg innser at jeg ikke kan noe, og holder meg unna debatter. Å "tenke selv" slik som en del holder på med i kommentarfeltene, er det dummeste jeg ser. Hvilken forutsetning har vel en eiendomsmegler (tenkt eksempel) for å komme til en fornuftig konklusjon om noe avansert innen vindkraft (annet tenkt eksempel)? 

Nei, overlat ting til fagfolk. La de som kan dette diskutere seg i mellom og finne den beste løsningen. 

Jeg er nok litt dum. Men kanskje litt smart også. 

Anonymkode: c3c14...826

Fagfolk er faktisk de minst smarte de møter .der sitter skylappene limt til øyeeplet med lynlim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg selv som kunnskapsrik på mine områder, og generelt sett oppegående og reflektert. Samtidig er det mange der ute som vet mye om ting jeg overhodet ikke har greie på. Det er også en sak, at jeg ikke uttaler meg om ting jeg ikke vet noe om.

Anonymkode: c9c68...732

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (Akkurat nå):

Hva er smart? IQ..evnen til å se mønster? I så fall ikke bare anser jeg meg som smartere enn gjennomsnittet

Fagfolk er faktisk de minst smarte de møter .der sitter skylappene limt til øyeeplet med lynlim..

IQ er da ikke bare mønster. Ingen ting korrelerer så bra med intelligens. 0.9 faktisk. Så IQ er mønster, hukommelse, matematikk, forståelse, evne til å ta lærdom, logikk osv osv osv. Testen er bare bygd opp med mønster fordi de fant det var den underliggende felles faktoren 

Anonymkode: 82da2...d6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er smart? Evnen til å gjenkjenne mønster og se sammenhenger pluss matematikk...altså IQ..? I så fall anser jeg meg som langt smartere enn gjennomsnittet...

Eller viser de virkelig smarte intelligensen sin ved ikke å poste i slike tråder...?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...