Gå til innhold

Reiser til Gambia med to venninner i høst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der, og kan si litt pm hva vi bør oppleve? Restauranter, osv?

Anonymkode: 1a1e3...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man reiser ikke til Afrika nå. 

 

Anonymkode: a7a0b...8d1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med dere en mann hver. Hvis dere går alene får dere ikke gå i fred for strandgutter som "bare vil slå av en prat". Fryktelig masete. Jeg var der for noen år siden og kommer ikke til å dra igjen. 

Pass på at ingen kan mistro dere for å være lesbiske, homofili er forbudt og man kan havne i fengsel. De likestiller homofili og pedofili. 

Av hyggelige ting så syns jeg den parken der man kan mate aper var bra. 

Anonymkode: 4afae...c88

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere alle fullvaksinerte?  Gambia er blant landene som norske myndigheter fraråder ikke-nødvendige reiser til.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere virkelig reise til Gambia nå i høst? Høres ut som et stort sjansespill.

Anonymkode: a710a...ad4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (4 timer siden):

Er dere alle fullvaksinerte?  Gambia er blant landene som norske myndigheter fraråder ikke-nødvendige reiser til.

Vi er litt oppi årene og fullvaksinerte alle sammen.

Anonymkode: 1a1e3...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-24 den 1.56):

Noen som har vært der, og kan si litt pm hva vi bør oppleve? Restauranter, osv?

Anonymkode: 1a1e3...bcb

Gambia er et fint land, slik jeg har inntrykk av det. Jeg har aldri vært der før, men jeg har to fadderbarn i fadder-organinsasjonen ScanAid 

Det finnes vel x antall nasjonalparker eller dyreparker av noe slag. -Om ikke du spaserer gjennom parken, så kjører du gjennom parken. Jeg har ikke vært i Gambia, så jeg aner ikke. Når du skriver Gambia kan det være så mangt. Landsbygda eller mer tettbygd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk helt herlig å bade der. Man kan også få en del god mat og oppleve noe kultur (for eksempel om man tar turen til slaveøya). Gambia har mer å by på enn bare sex-turisme, men dessverre er det ganske mye av det og om man ikke er ut etter den type oppmerksomhet kan det bli ganske slitsomt. 

Anonymkode: 4afae...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (På 24.7.2021 den 1.56):

Noen som har vært der, og kan si litt pm hva vi bør oppleve? Restauranter, osv?

Anonymkode: 1a1e3...bcb

Du spør etter gode restauranter uten å oppgi hvor i landet du skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min var der med klassen sin. Den beste turen med den beste maten syntes han🥰. God tur og kos dere masse😊

Anonymkode: ef472...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (8 minutter siden):

Du spør etter gode restauranter uten å oppgi hvor i landet du skal...

Vi skal til en strandby som heter Kololi.

Anonymkode: 1a1e3...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-24 den 1.56):

Noen som har vært der, og kan si litt pm hva vi bør oppleve? Restauranter, osv?

Anonymkode: 1a1e3...bcb

vær obs på HIV. Ellers vet jeg ikke noe.

Anonymkode: 170a4...9c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gambia er flott, nydelige strender, natur, en ny kultur etc. Du kommer raskeste veien til et tropisk klima og slipper jetlag. En trenger selvfølgelig ikke ta del i sexturismen selv om en er der. Prostituerte finnes vel i alle land. Noen gambiere håper vel å komme til et vestlig land og er ganske "på" for å bli kjent. Jeg var på et hotell som hadde stort hotellområde og privat strand, der fikk en gå i fred. Jeg husker en apeskog med ville aper som en kunne mate, og vi hadde en taxi som kjørte oss til landsbyer, jeg var også på et marked som var spennende. 

Anonymkode: 294d1...3c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der et par ganger. Fin og minnerik ferie 

Anonymkode: c5791...bb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Gambia for mange år siden med min mann. Det er en veldig annerledes kultur enn her hjemme. Men de hadde god mat på alle måter uansett hvor man spiste. Vi bodde på ett hotell rett med stranden osv. 

 

vi tok ferge over til Senegal og var på Safari tur. Var kjempe gøy.

Kan virkelig anbefales 🥳

Anonymkode: 69f31...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler veldig the green mamba I Kololi. Vanskelig å finne, men utrolig fint. Restaurant

Anonymkode: cf18d...111

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg var også i Gambia i 2019 og er ikke helt enig med deg der. Det er mulig det var verre før, men jeg fikk mye plagsomme henvendelser fra strandgutter.
Men, jeg er heller ikke enig med alle de som kommer med de negative karakteristikkene, de fleste av de har vel aldri vært i Gambia selv. Jeg opplevde mye fint der, og det er veldig fint for en strandferie. Det er liksom afrikas "syden". Man kommer ikke så veldig mye i kontakt med afrikansk kultur, hele strandlinja er jo bare hoteller, og det er ingen større dyr i Gambia heller. Vil du se litt ekte Afrika må du enten innover i landet eller ta turen til Senegal. Vil du på safari bør du heller dra på østkysten.
Er det derimot sydenferie du er ute etter så har du truffet blink. Det er kjempegode temperaturer selv midt på vinteren, og de har bra servicenivå og billige priser. Enig med den som anbefalte Green Mamba. Av strandsteder var fovoritten min en plass som heter Ninki Nanka, der har de egne utkastere som passer på at folk ikke kommer og maser på deg mens du ligger og koser deg i sola. Det er dessverre nødvendig, for er du en plass uten det blir det veldig mange henvendelser fra folk som vil selge alt mulig. 

Anonymkode: 4afae..

 

Endret av TLR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TLR said:

Er det trygt å gå rundt der. Tenker da på slanger. Etc kan du ha vinduene oppe? 

Vi hadde i alle fall det. Opplevde det som trygt over alt egentlig, men hadde ikke gjort noen nærmere undersøkelser angående slanger.

Anonymkode: 4afae...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...