Gå til innhold

Vet du egentlig hvem som passer katten din…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om en som er satt som kattepasser som drepte kattene mine, med et spenn på over ti år.
Det er snakk om fem katter. Siste katten gav han alkohol så hun gradvis døde etter utallige vonde anfall… Dyrlegene fant skader på nervalsystemet (forårsaker av alkohol) til katten. Dette ble gjort mens jeg var på ferie i utlandet, og vedkommende var i samme bolig som de som i utgangspunktet hadde fått ansvar for katten denne perioden.  Dette er 20 år siden.

Han har også andre voldelige tendenser og om en katt klorer, slår han. Hardt. Nå får jeg høre at han er satt som kattepasser for en ukes tid. Katten har medisinske behov, så den trenger ekstra med medisiner etc. Jeg har ingen mulighet til å varsle eier av katten. Og de tror vel personen er er edelt menneske, men det går kaldt nedover ryggen ved tanken på den stakkars katten. 

Dette er en av grunnene til at jeg aldri mer stoler på private som skal passe dyr. Man vet aldri hvordan de er mot dyrene dine. Kattepensjonat burde vært litt billigere, så hadde flere valgt det trygge alternativet. 

Anonymkode: 2deb0...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det med den saken.

4C58B06C-ACB5-4584-8E29-E1103DC672BF.jpeg

Anonymkode: 97634...a5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger bare folk jeg kjenner godt, som har egne dyr selv og som jeg vet at er gode mot dyr. 
 

Forferdelig å høre om dette mennesket. Stakkars katten! Du må jo få varslet eier på en eller annen måte?

Anonymkode: 671bc...f7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå får jeg høre at han er satt som kattepasser for en ukes tid. Katten har medisinske behov, så den trenger ekstra med medisiner etc. Jeg har ingen mulighet til å varsle eier av katten.

Ingen mulighet fordi du ikke vet hvem katte-eieren er? Kan du i så fall varsle Mattilsynet og gi de navn og adresse på den slemme mannen slik at de kan redde katten?

Anonymkode: dfd73...630

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen mulighet fordi du ikke vet hvem katte-eieren er? Kan du i så fall varsle Mattilsynet og gi de navn og adresse på den slemme mannen slik at de kan redde katten?

Anonymkode: dfd73...630

Nei, jeg vet ikke navn og kan ikke si fra…  Det jeg aldri kommer til å gjøre, er å la andre enn profesjonelle passe på min. 

Anonymkode: 2deb0...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg vet ikke navn og kan ikke si fra…  Det jeg aldri kommer til å gjøre, er å la andre enn profesjonelle passe på min. 

Anonymkode: 2deb0...c52

Jaha, profesjonelle kattepassere? 🙈

Venner, familie og nabo passer vår katt, oppegående mennesker  :) Lar mye heller kjentfolk passe enn å bruke kattepensjonat. 

Anonymkode: 187af...48e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vet om en som er satt som kattepasser som drepte kattene mine, med et spenn på over ti år.

Han har også andre voldelige tendenser og om en katt klorer, slår han. Hardt. Nå får jeg høre at han er satt som kattepasser for en ukes tid. 

Anonymkode: 2deb0...c52

Jeg regner med du anmeldte han den gang? Og at politiet er kjent med at denne personen er voldelig? Uansett så kontakter du mattilsynet og ber om at de går inn så fort som mulig. Gi beskjed om at personen har benyttet seg av vold tidligere, slik at de kan få med seg politiet når de drar på besøk. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar kun en venninne passe. Hun er veganer(dvs dyreelsker) og har mange dyr selv +hun bor nærme. Ingen andre får passe babyene mine❤️

Anonymkode: b88d4...526

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

På en eller annen måte må det gå an å si fra? Hvis du har fått høre at han skal passe en katt så vet kanskje de du har hørt det av hvem som eier katten? 

Det er ingenting galt i å la private passe katten, men tenker at man må være litt selektiv om man benytter seg av folk man ikke kjenner særlig godt. Nå finnes det sider og tjenester man kan bruke for å finne kattepassere, men noen ganger er kattepensjonat det beste alternativet selv om det sjeldent er optimalt det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lar kun en venninne passe. Hun er veganer(dvs dyreelsker) og har mange dyr selv +hun bor nærme. Ingen andre får passe babyene mine❤️

Anonymkode: b88d4...526

Hva i helsike har det å være veganer med å være dyreelsker???  Kan da vel være glad i dyr fordi om man spiser kjøtt!

Anonymkode: 68673...247

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (12 timer siden):

Jeg regner med du anmeldte han den gang? Og at politiet er kjent med at denne personen er voldelig? Uansett så kontakter du mattilsynet og ber om at de går inn så fort som mulig. Gi beskjed om at personen har benyttet seg av vold tidligere, slik at de kan få med seg politiet når de drar på besøk. 

 

Nei, for jeg visste det ikke før noen fortalte meg dette nylig. Og dette skjedde for omtrent 20 år tilbake. Nei ingen er kjent med det. 

Anonymkode: 2deb0...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer katt for tiden. Eier er i familie og kjenner meg godt. Katten blir bortskjemt. Om jeg ikke kunne ha passet så hadde katt vært på kattehotell.

Anonymkode: ee167...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg passer katt for tiden. Eier er i familie og kjenner meg godt. Katten blir bortskjemt. Om jeg ikke kunne ha passet så hadde katt vært på kattehotell.

Anonymkode: ee167...b35

Og? Da er du sikkert et oppegående menneske, men vedkommende nevnt her, er ikke det. Vedkommende kan late som, men er virkelig dyreplager. Folk som er dyreplagere, roper ikke ut til folk at de er det akkurat… 

Anonymkode: 2deb0...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, for jeg visste det ikke før noen fortalte meg dette nylig. Og dette skjedde for omtrent 20 år tilbake. Nei ingen er kjent med det. 

Anonymkode: 2deb0...c52

Du har likevel et ansvar ovenfor den katten som blir passet nå. Så du må kontakte mattilsynet. Synes uansett det er veldig rart at du ikke anmeldte mannen for det han gjorde mot dine katter....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vet jeg hvem som passer katten min! Det er mennesker både katten og jeg kjenner og som jeg vet tar vare på pelsklatten. 😊 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er helt sikker på at det personen fortalte deg stemmer, ville jeg tatt en telefon til Mattilsynet og fortelle om din bekymring.

Anonymkode: 1418b...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva i helsike har det å være veganer med å være dyreelsker???  Kan da vel være glad i dyr fordi om man spiser kjøtt!

Anonymkode: 68673...247

Selvfølgelig kan man passivt delta i å drepe uttalige dyr årlig samtidig som man er glad i dem! Preach! 

Anonymkode: 7bf97...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 22.06):

Nei, jeg vet ikke navn og kan ikke si fra…  Det jeg aldri kommer til å gjøre, er å la andre enn profesjonelle passe på min. 

Anonymkode: 2deb0...c52

Hvorfor det? Når vi er på ferie passer enten moren min, som bor i nabolaget, eller hvis hun er borte har vi noen venner som passer kattene hjemme hos seg selv. Både mamma og vennene passer datteren min innimellom også… på overnatting og det som er. Det må da være mye tryggere med kjentfolk enn med proffesjonelle?

Hadde hunden min på dyrepensjonat et par ganger. Første gang gikk det tilsynelatende greit. Andre gang kom vi hjem til en ekstremt avmagret hund, måtte kjøre direkte til dyrlege. Mye tryggere å la venner og familie passe.

Anonymkode: 65b78...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine katter blir passet av mine barn når jeg er borte. Hvis kattene måtte velge mellom meg og barna hadde de valgt barna, de har fulgt hverandre fra barnehagen til unge voksne. 

Men, jeg forstår ikke hensikten med å fortelle om denne farlige kattepasseren her. 20 år siden og du har ikke gjort noe med det før og når tenker du at vi skal hva???

Anonymkode: 07451...676

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig kan man passivt delta i å drepe uttalige dyr årlig samtidig som man er glad i dem! Preach! 

Anonymkode: 7bf97...ddb

Alltid noen sånne 🙄

Anonymkode: f869a...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...