AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #21 Del Skrevet 23. juli 2021 Tror ikke på påstanden. At det er så mye stigma. Anonymkode: 52ed4...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 23. juli 2021 #22 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg har fordommer mot menn med langt velstelt hår, min kjære kvinne har langt og tykt hår og hun bruker mye tid for å pleie det. Jeg regner med at menn med lignende hår også må bruke veldig mye tid for å pleie det. Det finner jeg ganske komisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezinchaleft Skrevet 23. juli 2021 #23 Del Skrevet 23. juli 2021 Bummelong skrev (12 timer siden): Spesielt blant religiøse mennesker. Tror Kristne folk har sykt mye negativt å si om det oftest. Det er ikke spesielt pent egentlig. Langt hår blir i dag assosiert med det feminine og kort hår med det maskuline. Men det kommer helt an på hva slags type langt hår man snakker om (og hvem som bærer det). Jason Momoa kler jo helt klart langt hår (men han hadde uansett sett bedre ut med kort hår). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bummelong Skrevet 23. juli 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 23. juli 2021 (endret) Mezinchaleft skrev (14 minutter siden): Det er ikke spesielt pent egentlig. Langt hår blir i dag assosiert med det feminine og kort hår med det maskuline. Men det kommer helt an på hva slags type langt hår man snakker om (og hvem som bærer det). Jason Momoa kler jo helt klart langt hår (men han hadde uansett sett bedre ut med kort hår). Hva vil du si om MacGyver, Richard Dean Anderson fra 80 tallet? Liker serien men synes det er smule morsomt at håret hans blir lengere og lengere helt til 1994 filmene. Begynnelsen av serien Siste filmen Men jeg liker bare MacGyver bare. Endret 23. juli 2021 av Bummelong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bummelong Skrevet 23. juli 2021 Forfatter #25 Del Skrevet 23. juli 2021 (endret) fotosyntesen skrev (5 timer siden): Kan det korte håret innenfor kristendommen være noe for å skille bedre mellom mann og kvinne. I mange religiøse sekter og samfunn med rot i kristendom som Amish er vel det påbudt med langt hår hos jenter og kvinner. Anntar noen sikkert køddet litt når de laget Jesus langhåret 😛 Men ja, Damer skal ha langt hår og menn skal ha kort hår i religiøse kildringer... I dag så er det mest slikt at Damer kan ha kort hår men menn blir latterliggjort om de har langt hår. Flott verden Endret 23. juli 2021 av Bummelong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 23. juli 2021 #26 Del Skrevet 23. juli 2021 Er da ikke mye stigma om det, men stygt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezinchaleft Skrevet 23. juli 2021 #27 Del Skrevet 23. juli 2021 Bummelong skrev (10 minutter siden): Hva vil du si om MacGyver, Richard Dean Anderson fra 80 tallet? Liker serien men synes det er smule morsomt at håret hans blir lengere og lengere helt til 1994 filmene. Begynnelsen av serien Siste filmen Men jeg liker bare MacGyver bare. Det første bildet vil jeg ikke påstå er spesielt langt hår. Det er kledelig. Det andre derimot....... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bummelong Skrevet 23. juli 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 23. juli 2021 Blomsterpotta skrev (1 minutt siden): Er da ikke mye stigma om det, men stygt er det. Er det ikke stygt om damer har kort hår også ved det argumentet? Men da er jo man sexist? Uansett, bare ser ikke greia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #29 Del Skrevet 23. juli 2021 fotosyntesen skrev (4 timer siden): Jeg har fordommer mot menn med langt velstelt hår, min kjære kvinne har langt og tykt hår og hun bruker mye tid for å pleie det. Jeg regner med at menn med lignende hår også må bruke veldig mye tid for å pleie det. Det finner jeg ganske komisk. Hæ? Hva er det hun bruker tid på da? Det eneste trikset de med langt flott hår som jeg kjenner gjør er a. gode gener b. ikke vaske for ofte Det tar med andre ord mye mindre tid enn kort hår, som oftest må vaskes og fønes hver dag - fatter ikke at noen kvinner orker å ha kort hår, er jo så mye styr. Hva slags stigma er det du tenker det er mot menn med langt hår? Anonymkode: f7fae...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 23. juli 2021 #30 Del Skrevet 23. juli 2021 Bummelong skrev (6 minutter siden): Anntar noen sikkert køddet litt når de laget Jesus langhåret 😛 Men ja, Damer skal ha langt hår og menn skal ha kort hår i religiøse kildringer... I dag så er det mest slikt at Damer kan ha kort hår men menn blir latterliggjort om de har langt hår. Flott verden I min verden er langt hår på menn helt normalt. Bor jeg i et annet land enn du gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #31 Del Skrevet 23. juli 2021 Bummelong skrev (2 minutter siden): Er det ikke stygt om damer har kort hår også ved det argumentet? Men da er jo man sexist? Uansett, bare ser ikke greia Er man sexist om man ikke synes kort hår er pent på kvinner…? Da er jeg visst en kvinnelig sexist. For en merkelig tråd. Anonymkode: f7fae...cb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bummelong Skrevet 23. juli 2021 Forfatter #32 Del Skrevet 23. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er man sexist om man ikke synes kort hår er pent på kvinner…? Da er jeg visst en kvinnelig sexist. For en merkelig tråd. Anonymkode: f7fae...cb2 Eh bare forfattere som synes det er dumt å tenke slikt. Eksempel så var i fortelling IT, så hadde faren en slags incest tanke om sin datter. Så kuttet hun håret kort så hadde han mindre interesse til henne. Men IT er vel en bok jeg ikke har lest, bare sett filmene. Uansett guttegjengen synes hun såg fint ut med kort hår.... Hvor er de verdiene når mannen har langt hår. Som, hey det ser pent ut Endret 23. juli 2021 av Bummelong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
proghodet Skrevet 24. juli 2021 #33 Del Skrevet 24. juli 2021 Har hatt langt hår lenger enn jeg har hatt kort hår i livet, har ikke opplevd stigmatisering av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå