Gå til innhold

Hvor mye tipser du på norske hotel ved overnatting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag skal man ikke bruke kontanter heller. Blir det ingen tips da? 

Anonymkode: 74d62...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du tipse for på hotell? Bakteriefri fjernkontroll? 
Jeg tipser på resturant om jeg får en fantastisk god service. Noe som skjer svært sjelden. 

Anonymkode: f6ecd...5c8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å legge igjen penger til stuepike på hotellrommet vi har brukt. TS

Anonymkode: 74d62...9c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10.54

Åja, det har jeg aldri gjort. Men det er vel ingenting i veien for å legge igjen litt kontanter om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg kun gjort når jeg har vært på hotell i sydligere strøk, italia, hellas etc, aldri i Norge

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet for en del år siden som "stuepike" på hotell og det var ikke vanlig at folk flest tipset oss. Unntaket var handelsreisende eller andre som bodde lenge på sitt rom, fikk mat tilbrakt og ekstra sørvis utført, da kunne det hende at det lå litt penger eller en gave igjen da de dro. Jeg fikk selv en smørkniv i tinn som de hadde vært spesielt i stedets butikk for å kjøpe. Jeg har aldri tenkt at jeg skulle legge igjen noe når jeg drar fra hotell. De får sin lønn for å utføre jobben sin. Er det noe ekstra som har skjedd og jeg er veldig fornøyd med det, da kunne jeg ha gjort det. Ikke ellers.

Anonymkode: 0364b...ea6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipse på hotell? Aldri gjort. Betaler jo for at de skal vaske der så er ikke noe å gi tips for

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må holde tips unna. Dette for å holde lønna oppe i serviceyrker som dette. Arbeidsgivere sniker seg unna å betale ei lønn å leve av under dekke av at ansatte får tips. Dette skjer over alt.  Hold dette unna Norge å gi folk ei lønn å leve av. 👊👊

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som gjør dette i Norge.

Anonymkode: e00b6...84a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips undergraver tarifflønn. Slutt med det.  I Norge skal lønn være god nok til at man klarer seg på den alene.  Om du ønsker å gi en påskjønnelse for kjempegod innsats kjøp en blomst eller sjokolade.  

Anonymkode: 29a20...bd1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Tipsing gjør jeg aldri uansett hvor jeg er i Norge. Syns ting er dyrt nok fra før. Hoteller får sørge for å lønne de ansatte ordentlig. Det er ikke gjestenes ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger igjen rundt 40-50 kr eller det jeg hr i mynt til stuepikene.

Anonymkode: 8ac5f...405

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 spenn dersom rommet har vært godt holdt. Bor jeg flere netter, tipser jeg alltid etter første natta, så stuepika får tid til å holde det ryddig og pent for meg i "retur" for tipset. Samme gjelder syden. Man bør tipse de første dagene. Så dama får tid til å legge håndklærne i slike blomsterformer osv. 

Har også lagt igjen 100 spenn de gangene jeg må knabbe batteriene fra fjernkontrollen til tv'en til discmanen eller til og med ei pute til å bruke på toget. Tanken er at a ikke melder meg da. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som stuepike i 17 år. Fikk nesten ingen tips. Stamgjestene la igjen litt da. 

Anonymkode: b3b30...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting. I utlandet, ja. Men ikke ett øre her til lands. 

Anonymkode: af578...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri tipset på hotell i Norge. Men lar alltid tomme brusflasker stå igjen på rommet når jeg reiser. Min nokså gnitne eks tok alltid med seg all pant.

Anonymkode: bff30...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Hverken på hoteller eller andre steder i Norge.

Anonymkode: 9faa2...26b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...