Gå til innhold

Hvorfor har du bestemt at jeg ikke skal ha sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pappadrømmen skrev (15 timer siden):

Ja, men han sier ikke noe stygt eller personlig mot kvinner. Han klandrer kvinner generelt, men bruker ikke noen hatske ord mot noen.

Meg er det slett ikke synd på. Har bare en forventing om at voksne folk kan oppføre seg på nett, sånn at vi slipper å rapportere. Det er så unødvendig.

Hvis man er forelder eller har tenkt til å bli, burde man kanskje gå foran som en foregangsfigur på området. Det blir hyklersk å lære barna om hvordan man skal oppføre seg mot andre, mens man samtidig selv sitter og skriver dritt på nettet.

Måten han skriver på viser et kvinnesyn/menneskesyn som skinner igjennom, og det oppleves ikke greit for meg personlig og heller ikke for andre kvinner her. Det er lov å kjenne seg støtt da, uavhengig av hvordan TS har det psykisk. Når det er sagt prøver jeg å svare saklig og ikke uhyggelig mot noen. Det synes jeg alle kan prøve på (noen er ikke så flinke til det).

Anonymkode: bbe16...b57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er er dessverre noe naturen har bestemt.

Anonymkode: 9fede...7dc

Naturen har også bestemt hva jeg kan finne på å gjøre om jeg ikke har noe å tape. Da kan ikke dere dømme meg. 

Anonymkode: c4079...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Naturen har også bestemt hva jeg kan finne på å gjøre om jeg ikke har noe å tape. Da kan ikke dere dømme meg. 

Anonymkode: c4079...221

Hva mener du?

Anonymkode: 89b86...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For samfunnet sin del burde vi egentlig ha en diskusjon rundt hvorfor flere gutter og menn ender opp bitre, og hva man kan gjøre for å hindre dette. Fra psykologien vet at menn generelt har mer aggresjon inne i seg som leder til denne type utblåsninger. I Usa, får dette fatale konsekvenser. 

Menn som ts må forstå at kvinner generelt har sitt satte seleksjonsmønster. Enden jobber man får å nærme seg det de etterspør, eller så forholder man seg passiv og melder seg selv ut. Det ville heller ikke skadet om kvinner i større grad forsto menn sine utfordringer når det kommer til denne tematikken. 

Anonymkode: f28ec...af8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ok så la oss si at jeg ikke hadde psykiske problemer lenger. 
 

Hvordan skulle min realitet vært annerledes? Jeg hadde endt opp sånn uansett. 

Anonymkode: c4079...221

Det kalles selvoppyllende profeti.

Hele holdningen din går den veien du sier. Men det er din og kun din skyld at blir slik. Du har fått utrolig mange gode råd og tips i tråden her. Jeg forslår at du tar deg tiden og leser godt gjennom de, og gjør holdningsendringer deretter.

Anonymkode: 49aff...4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Naturen har også bestemt hva jeg kan finne på å gjøre om jeg ikke har noe å tape. Da kan ikke dere dømme meg. 

Anonymkode: c4079...221

Hvorfor betyr det noe for deg hva anonyme, fremmede på et enormt forum mener om deg, og om de dømmer deg eller ikke? 

Anonymkode: f434d...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For samfunnet sin del burde vi egentlig ha en diskusjon rundt hvorfor flere gutter og menn ender opp bitre, og hva man kan gjøre for å hindre dette. Fra psykologien vet at menn generelt har mer aggresjon inne i seg som leder til denne type utblåsninger. I Usa, får dette fatale konsekvenser. 

Menn som ts må forstå at kvinner generelt har sitt satte seleksjonsmønster. Enden jobber man får å nærme seg det de etterspør, eller så forholder man seg passiv og melder seg selv ut. Det ville heller ikke skadet om kvinner i større grad forsto menn sine utfordringer når det kommer til denne tematikken. 

Anonymkode: f28ec...af8

I et samfunn som krever mer og mer, vil det være naturlig at stadig flere også faller utenfor. Dessverre er det flest menn som faller utenfor.

Trenden starter allerede i barneskolealder når gutter kommer bakpå fordi de ligger lenger bak jentene i kognitiv utvikling. Det er knalltøft for en 5-6 årig gutt å måtte sitte stille ved pulten sin å gjøre matte eller norsk. Her må vi bare innrømme at skolen er mer tilrettelagt jenter. Mange gutter henger ikke med, har oftere lese- og skrivevansker og større utfordringer på sosial kompetanse og samhandling med andre barn.

Det verste her er at mange av guttene som sliter med skolen heller ikke får hjelp, fordi skolene og kommunene er mer opptatt av grønne tall i budsjettet enn å hjelpe elever med vansker. Der har jeg førstehåndsinformasjon.

Da jeg begynte på skole var jeg nesten 7 og et halvt år gammel og var best i klassen. Jeg kunne lese og skrive et år før jeg begynte på skolen. Hvor ofte ser man en gutt er best i klassen i dag, helt ærlig? Jeg tror det skjedde noe uheldig med guttene da vi innføre skole for 6-åringer. Det ble et for stort skille i modenhet mellom jenter og gutter. Det var jevnere før da vi var 7 år.

Disse problemene manifesterer seg jo videre i livet. Man henger etter, kommer ikke à jour med de andre. Når jentene i tillegg blir stadig mer skoleflinke skaper jo dette store forskjeller mellom guttene og jentene. Jenter får bedre karakterer og tar oftere høyere utdanning.

Jo yngre aldersgrupper vi ser på, jo klarere er trenden på at kvinner står for en stadig større andel av dem som tar høyere utdanning.

Med tanke på at vi vet at kvinners seleksjonsmønster går ut på å finne en mann som er minst like høyt utdannet som seg selv, sier det seg selv at mange menn havner utenfor. Havner man så utenfor at man er helt arbeidsledig og uten noen utdannelse, og kanskje man har psykiske vansker i tillegg, så blir det omtrent en umulig oppgave å skape seg et liv med partner og familie.

Kanskje er vanskene med å få livet sitt i orden en så umulig oppgave at man blir bitter, frustrert og sint. Veldig mange unge menn tar selvmord, mange blir en del av et rusmiljø eller kriminelt miljø mens andre blir innadvendte einstøinger som blir sittende på gutterommet og game.

Jeg tror ikke det nødvendigvis er bare for dem å ta tak i seg selv, kanskje rett og slett problemene er for store.

Har samfunnet feilet og sviktet gutter? Så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappadrømmen skrev (1 time siden):

I et samfunn som krever mer og mer, vil det være naturlig at stadig flere også faller utenfor. Dessverre er det flest menn som faller utenfor.

Trenden starter allerede i barneskolealder når gutter kommer bakpå fordi de ligger lenger bak jentene i kognitiv utvikling. Det er knalltøft for en 5-6 årig gutt å måtte sitte stille ved pulten sin å gjøre matte eller norsk. Her må vi bare innrømme at skolen er mer tilrettelagt jenter. Mange gutter henger ikke med, har oftere lese- og skrivevansker og større utfordringer på sosial kompetanse og samhandling med andre barn.

Det verste her er at mange av guttene som sliter med skolen heller ikke får hjelp, fordi skolene og kommunene er mer opptatt av grønne tall i budsjettet enn å hjelpe elever med vansker. Der har jeg førstehåndsinformasjon.

Da jeg begynte på skole var jeg nesten 7 og et halvt år gammel og var best i klassen. Jeg kunne lese og skrive et år før jeg begynte på skolen. Hvor ofte ser man en gutt er best i klassen i dag, helt ærlig? Jeg tror det skjedde noe uheldig med guttene da vi innføre skole for 6-åringer. Det ble et for stort skille i modenhet mellom jenter og gutter. Det var jevnere før da vi var 7 år.

Disse problemene manifesterer seg jo videre i livet. Man henger etter, kommer ikke à jour med de andre. Når jentene i tillegg blir stadig mer skoleflinke skaper jo dette store forskjeller mellom guttene og jentene. Jenter får bedre karakterer og tar oftere høyere utdanning.

Jo yngre aldersgrupper vi ser på, jo klarere er trenden på at kvinner står for en stadig større andel av dem som tar høyere utdanning.

Med tanke på at vi vet at kvinners seleksjonsmønster går ut på å finne en mann som er minst like høyt utdannet som seg selv, sier det seg selv at mange menn havner utenfor. Havner man så utenfor at man er helt arbeidsledig og uten noen utdannelse, og kanskje man har psykiske vansker i tillegg, så blir det omtrent en umulig oppgave å skape seg et liv med partner og familie.

Kanskje er vanskene med å få livet sitt i orden en så umulig oppgave at man blir bitter, frustrert og sint. Veldig mange unge menn tar selvmord, mange blir en del av et rusmiljø eller kriminelt miljø mens andre blir innadvendte einstøinger som blir sittende på gutterommet og game.

Jeg tror ikke det nødvendigvis er bare for dem å ta tak i seg selv, kanskje rett og slett problemene er for store.

Har samfunnet feilet og sviktet gutter? Så absolutt.

Vi burde ha flere menn som jobber med i skolen. Slik at de som ikke har en sterk farsfigur hjemme kan ha det på skolen. 
 

Jeg synes også det burde finnes kjønnsegrerte skoler siden gutter utvikles senere. 

Anonymkode: c4079...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, oppfordring til lovbrudd og avsporinger.

Tråden stenges med bakgrunn i denne regelen:

Sitat

* Vi vurderer innleggene på eget grunnlag og kan unnta dem fra forumets øvrige regler ved mistanke om lovbrudd, trusler om lovbrudd eller fare for liv og helse. Opplysninger Kvinneguiden sitter med, som for eksempel IP-adresse, kan bli oversendt politiet eller andre offentlige instanser. Moderatorteamet kan vurdere om brukere må beskyttes mot seg selv ved å vise særlig hensyn overfor brukere som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine innlegg.

Edie, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...