Gå til innhold

Horoskop - kreps vs. løve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har termin i skiftet mellom kreps og løve og føler virkelig krepsens tegn «passer» familien vår best. Dette er vår førstefødte og både jeg og samboer er veldig rolige, familieorienterte og emosjonelle mennesker. Løven derimot, er jo et veldig ekstrovert tegn med mye futt og høye ambisjoner. Forøvrig gode kvaliteter, men er det flere av dere som opplever at et tegn «passer bedre» inn i familien deres? Jeg mener absolutt ikke at det ene tegnet er bedre enn det andre, men kjenner jeg synes det er litt kjipt at barnet vårt nå sannsynligvis blir en løve. Eller er det en positiv ting at barnet vårt kommer inn i familien og gir litt maskulin energi, tror dere? :) 

Anonymkode: b7d04...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

husk at stjernetegn handler om balanse . Hvis du har en kreps så er en løve akkurat det han/hun trenger. kreps og løve vil balansers fint og de har mye å lære av hverandre. Krepsen er veldig følsom og rolig, mens løven er motsatt. Det er jo perfekt for barna. stjernetegn handler ikke om hvem som er like, Det handler om å utfylle hverandre. 

Endret av indigob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (1 minutt siden):

husk at stjernetegn handler om balanse . Hvis du har en kreps så er en løve akkurat det han/hun trenger. kreps og løve vil balansers fint og de har mye å lære av hverandre. Krepsen er veldig følsom og rolig, mens løven er motsatt. Det er jo perfekt for barna. stjernetegn handler ikke om hvem som er like, Det handler om å utfylle hverandre. 

TS her. Fortstår at det handler om å utfylle hverandre, men var usikre på om vi ble en god match :) men takk for konstruktivt svar, godt å høre at vi kan balansere hverandre! Finner stort sett mest informasjon om hvordan man utfyller hverandre som partner/venner, og sjeldent som mor/sønn/datter :)  Men handler vel i bunn og grunn om alle mennesketyper, uavhengig av hva slags forhold man har. Ser bare ikke for meg hvordan vi skal takle en løve-type, men det  finner vi vel ut! :) 

Anonymkode: b7d04...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. Fortstår at det handler om å utfylle hverandre, men var usikre på om vi ble en god match :) men takk for konstruktivt svar, godt å høre at vi kan balansere hverandre! Finner stort sett mest informasjon om hvordan man utfyller hverandre som partner/venner, og sjeldent som mor/sønn/datter :)  Men handler vel i bunn og grunn om alle mennesketyper, uavhengig av hva slags forhold man har. Ser bare ikke for meg hvordan vi skal takle en løve-type, men det  finner vi vel ut! :) 

Anonymkode: b7d04...40e

En kreps vil kunne roe en løve kraftig ned og hjelpe løven å komme i kontakt med følelsene sine, Noe en løve ofte trenger. Det siste en løve trenger er annet sterkt tegn som kan kaste bensin på bålet. en kreps trenger en løve som kan stå opp for dem og beskytte dem litt, hvis du skjønner. Det er en veldig fin match ☺️ Husk at universet aldri gjør noen feil, så dette er perfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (1 minutt siden):

En kreps vil kunne roe en løve kraftig ned og hjelpe løven å komme i kontakt med følelsene sine, Noe en løve ofte trenger. Det siste en løve trenger er annet sterkt tegn som kan kaste bensin på bålet. en kreps trenger en løve som kan stå opp for dem og beskytte dem litt, hvis du skjønner. Det er en veldig fin match ☺️ Husk at universet aldri gjør noen feil, så dette er perfekt! 

Godt å høre, tusen takk! :) 

Anonymkode: b7d04...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horoskop er bare tull, men jeg er selv løve. Litt ambisjoner har jeg jo hatt, (mastergrad og veldig tidlig ute med å spare penger til bolig etc) men jeg er ikke ekstrovert eller oppfarende. Jeg er veldig rolig og egentlig litt konfliktsky. Veldig familieorientert og tar vare på mine nærmeste. 

Anonymkode: dae14...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Horoskop er bare tull, men jeg er selv løve. Litt ambisjoner har jeg jo hatt, (mastergrad og veldig tidlig ute med å spare penger til bolig etc) men jeg er ikke ekstrovert eller oppfarende. Jeg er veldig rolig og egentlig litt konfliktsky. Veldig familieorientert og tar vare på mine nærmeste. 

Anonymkode: dae14...9f8

Spennende! Er jo mye som er med på å forme personligheten vår, blant annet holdninger og verdier i omgangskretsen :)  Men høres ut som du har noen løvetrekk også ja 

Anonymkode: b7d04...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Horoskop er bare tull, men jeg er selv løve. Litt ambisjoner har jeg jo hatt, (mastergrad og veldig tidlig ute med å spare penger til bolig etc) men jeg er ikke ekstrovert eller oppfarende. Jeg er veldig rolig og egentlig litt konfliktsky. Veldig familieorientert og tar vare på mine nærmeste. 

Anonymkode: dae14...9f8

Nettopp. Det er ikke så enkelt som "h*n er løve" eller "h*n er kreps". Henge seg opp i stereotypier er ikke bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er selv løve, men mangler dessverre alle trekkene til en løve. Min datter er kreps, og er heller ingen typisk kreps. Vil vel egentlig si at min kreps-datter er mer som en løve. Poenget mitt er at det er dere som kan forme hen, og at hen trenger ikke nødvendigvis å bli utagerende og selvsentrert. 

Anonymkode: bca33...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Er selv løve, men mangler dessverre alle trekkene til en løve. Min datter er kreps, og er heller ingen typisk kreps. Vil vel egentlig si at min kreps-datter er mer som en løve. Poenget mitt er at det er dere som kan forme hen, og at hen trenger ikke nødvendigvis å bli utagerende og selvsentrert. 

Anonymkode: bca33...48d

Litt betryggende å høre, egentlig 😅 :) 

Anonymkode: b7d04...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er løve. Jeg er vel litt impulsiv, men veldig rolig og familieorientert. Introvert, og trives best i små grupper med mennesker. Hater oppmerksomhet.

Anonymkode: f6a3f...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er bare Løve eller Kreps. Det er bare soltegnet. Vi har et helt horoskop med ulike plasseringer som forteller noe om oss. Er du Løve er det likevel sannsynlig at du har planeter i Krepsen og omvendt. 

 

Hvis barnet ditt ble født akkurat i dette øyeblikk for eksempel, så ville solen fortsatt vært i Krepsen, så barnet "er en Kreps". Men Venus og Mars er i Løven, så barnet har antageligvis også endel trekk som passer mer med Løven. 

 

Og til dere andre. Astrologi er en gammel vitenskap. Som i århundrer har blitt undervist side om side med emner som filosofi, matematikk og fysikk. 

Anonymkode: 44148...79b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen er bare Løve eller Kreps. Det er bare soltegnet. Vi har et helt horoskop med ulike plasseringer som forteller noe om oss. Er du Løve er det likevel sannsynlig at du har planeter i Krepsen og omvendt. 

 

Hvis barnet ditt ble født akkurat i dette øyeblikk for eksempel, så ville solen fortsatt vært i Krepsen, så barnet "er en Kreps". Men Venus og Mars er i Løven, så barnet har antageligvis også endel trekk som passer mer med Løven. 

 

Og til dere andre. Astrologi er en gammel vitenskap. Som i århundrer har blitt undervist side om side med emner som filosofi, matematikk og fysikk. 

Anonymkode: 44148...79b

This!🙌🏼🙌🏼

Anonymkode: 3924f...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har termin i skiftet mellom kreps og løve og føler virkelig krepsens tegn «passer» familien vår best. Dette er vår førstefødte og både jeg og samboer er veldig rolige, familieorienterte og emosjonelle mennesker. Løven derimot, er jo et veldig ekstrovert tegn med mye futt og høye ambisjoner. Forøvrig gode kvaliteter, men er det flere av dere som opplever at et tegn «passer bedre» inn i familien deres? Jeg mener absolutt ikke at det ene tegnet er bedre enn det andre, men kjenner jeg synes det er litt kjipt at barnet vårt nå sannsynligvis blir en løve. Eller er det en positiv ting at barnet vårt kommer inn i familien og gir litt maskulin energi, tror dere? :) 

Anonymkode: b7d04...40e

Løven er jo veldig familieorientert og også emosjonelle (drama queens)  :) De er mer utadvendt enn krepsen men de passer godt sammen. Hilsen astrolog.

Til dere som krangler, hallo, alle vet vel at astrologi er noe man tar med en klype salt. Skal dere forresten krangle i alle tråder som handler om astrologi, synske, tarot osv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og samboer er løve, og vi er svært rolige og bedagelige mennesker begge to… så jeg tror naturlig nok ikke at horoskop har noe for seg

Anonymkode: aaccd...6f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har termin i skiftet mellom kreps og løve og føler virkelig krepsens tegn «passer» familien vår best. Dette er vår førstefødte og både jeg og samboer er veldig rolige, familieorienterte og emosjonelle mennesker. Løven derimot, er jo et veldig ekstrovert tegn med mye futt og høye ambisjoner. Forøvrig gode kvaliteter, men er det flere av dere som opplever at et tegn «passer bedre» inn i familien deres? Jeg mener absolutt ikke at det ene tegnet er bedre enn det andre, men kjenner jeg synes det er litt kjipt at barnet vårt nå sannsynligvis blir en løve. Eller er det en positiv ting at barnet vårt kommer inn i familien og gir litt maskulin energi, tror dere? :) 

Anonymkode: b7d04...40e

Du kan svært lite om horoskop ser jeg. Sukk

Horoskop er mye mer enn bare å lese det lille som skrives om hvert enkelt tegn. Vil du få full pakke må du fordype deg. Hvilken planet er vedkommende født i, hvor sto solen i tegnet ved fødsel, hvor stod månen i tegnet, hvilket hus er tegnet i. Osv osv osv. 

Nei, løven er ikke veldig ekstrovert tegn med mye futt i . Løver kommer flere variasjoner. Jeg er Løven, men er ambivert, rolig , liker ikke være midtpunktet. Liker ikke mye folk rundt meg. Liker roen, stillheten. Jeg følte at at horoskop var noe svada helt til jeg fordypet meg i det. Når alle detaljene ble sjekket opp kom svaret frem. 

Så om du i det hele tatt vil snakke om det som gjelder horoskop så må du gjøre en bedre jobb enn å bre lese det klassiske lille avsnittet de skriver om hvert tegn. 
 

Anonymkode: becd6...c29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan svært lite om horoskop ser jeg. Sukk

Horoskop er mye mer enn bare å lese det lille som skrives om hvert enkelt tegn. Vil du få full pakke må du fordype deg. Hvilken planet er vedkommende født i, hvor sto solen i tegnet ved fødsel, hvor stod månen i tegnet, hvilket hus er tegnet i. Osv osv osv. 

Nei, løven er ikke veldig ekstrovert tegn med mye futt i . Løver kommer flere variasjoner. Jeg er Løven, men er ambivert, rolig , liker ikke være midtpunktet. Liker ikke mye folk rundt meg. Liker roen, stillheten. Jeg følte at at horoskop var noe svada helt til jeg fordypet meg i det. Når alle detaljene ble sjekket opp kom svaret frem. 

Så om du i det hele tatt vil snakke om det som gjelder horoskop så må du gjøre en bedre jobb enn å bre lese det klassiske lille avsnittet de skriver om hvert tegn. 
 

Anonymkode: becd6...c29

Dette! Takk! TS her :) det er jo derfor jeg spør! Jeg er på ingen måte ekspert på horoskop, så det er derfor jeg lager denne tråden :) men svaret ditt er jo for øvrig ikke særlig informativt da, annet enn at jeg må gjøre en bedre jobb i å lese meg opp😂 men er dette jeg er ute etter, litt informasjon utover det «klassiske lille avsnittet de skriver om hvert tegn» :) 

Anonymkode: b7d04...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine tre søstre er alle løver og er ekstremt ulike. Jeg e f.eks veldig introvert, rolig og konfliktsky. Moren vår er kreps og det man kan kalle det motsatte av meg. Veldig sta og utadvent. 
For min del forteller stjernetegn svært lite om menneskers karakter. 

Anonymkode: 7537b...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en far som er født 08.08 og en mor, nevø, svigermor, en venn og hans kone som alle er født 09.08, alle seks er altså løver og alle er helt forskjellelige i væremåte og i sosiale sammenhenger.

Hvordan forklarer ( unnskylder ) man det!? 🤔

Og jeg er oppriktig interessert, men jeg er mer inn i numerologi og navn osv.👍

Anonymkode: e3f79...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...