Gå til innhold

Fortelle damen hans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville ikke fortalt.  Tenk på familien hans. Greit at han er en tufs, men du får det ikke bedre om du ødelegger familien hans.  

Du har lyst til å si det nå fordi du er sint og ønsker hevn. Men du blir jo ikke lykkeligere selv om kona hans får vite dette. 

Ta heller dette som en erfaring. 

Anonymkode: 6d033...49a

Jeg ødelegger ikke familien hans. Det gjør han fint selv. Ville ikke du visst om din kjæreste var utro? Alle på jobben hans vet det da vi var på fest sammen. Hun kan jo velge selv hva hun ønsker å gjøre med infoen, mest sannsynligvis så tror hun på han… 

Anonymkode: b9a51...dfc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fortalt det. Fordi jeg selv ville visst det. Du trenger ikke tenke på samboer og barn, det blir ikke ditt problem. Han har allerede vert villig til å ødlegge dette selv. Du gir samboer valgmulighet om å leve med en utro løgner av en kjæreste, og pappa.

Anonymkode: 689e1...d59

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forteller det, må du i det minste være ærlig overfor deg selv mtp motivet ditt. Du ønsker ikke «rettferdighet» eller at kjæresten hans skal få vite for «hennes eget beste». Du bil ha hevn og mulig også muligheten for at han kommer krypende når hun kaster han ut.  Ikke prøv å si noe annet en gang. 

Anonymkode: 28820...1bb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe. Hun får finna det ut selv. 

Anonymkode: b36d6...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortelle eller ikke?

Dette er et av spørsmålene som stadig dukker opp her inne, som jeg legger merke til at man svarer nesten nøyaktig fifty-fifty på.

Halvparten mener ja, halvparten mener nei. Halvparten ville selv ha visst, halvparten ville ikke ha visst.

Så derfor har jeg falt ned på at mitt svar er å følge egen samvittighet.

 

Selv har jeg som prinsipp å alltid fortelle videre alt som mennesker forteller meg. Det vil si, ikke nødvendigvis fortelle videre, men kunne fortelle videre. Jeg holder ikke hemmeligheter. Jeg er som en sil. Forteller folk meg noe så går det rett gjennom!

For meg fungerer dette utmerket for min egen del, for å skille mellom gode og dårlige mennesker. Gode mennesker dytter simpelthen ikke hemmeligheter på andre.

Hemmeligheter er en byrde. Det å dytte hemmeligheter på mennesker er slemt. Det er å la andre mennesker få en rolle som psykolog eller prest - helt uten ønske om det eller kompensasjon for det.

Og det prinsippet anbefaler jeg gjerne videre.

Man merker ofte veldig raskt at en slik holdning får det til å ulme og koke;

Hva, holder du ikke hemmeligheter? Klarer du ikke å holde tett? Eller du ikke folkeskikk? Har du ingen empati? Du er ingen god venn! Jeg ville ikke vært venninne med deg! Du er slem! Og så videre...

Bare la det koke, dette er de dårlige menneskene som fordamper ut i atmosfæren, og tilbake sitter du med GULL 🥇

Og sitter du igjen med gull, så er det heller ikke noe problem å holde tett når det passer seg. For da er forholdet likeverdig, hvor begge deler ting og begge tar ansvar.

Lykke til! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg fatter ikke at folk oppriktig mener man ikke skal si det? Vil man virkelig ikke vite dersom sin egen samboer er utro? Bare fordi ingen forteller det, så betyr jo ikke det at det ikke har skjedd? 
Folk sier at den som forteller ødelegger familien, det stemmer jo på ingen måte? Det er jo den som er utro som har ødelagt. Kjenner jeg blir helt oppgitt. 
 

Ja jeg ville ha sagt det. Jeg ville selvfølgelig blir knust hvis det var min samboer som hadde vært utro, men det skal vel være opp til MEG hva jeg gjør med den informasjonen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da er du en jævla egoist. Tenk på barna oppi dette.

Det er han som er en jævla egoist.

Tror du virkelig han kommer til å endre seg? Er det bedre at ungene blir baksnakket om at faren deres har seg rundtomkring når han er lei av moren  neste gang?

Anonymkode: 559ef...132

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ikke  drittsekken komme unna, så ta en telefon til eksen og fortell!

Anonymkode: 303cd...71a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke pult deg, så har han jo ikke vært utro. Hva er det du skal ringe og fortelle egentlig?  "Jeg la meg etter mannen din, men fikk ikke snøret i bånn. Ha en fin dag!"  ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en hevngjerrig person, jeg innrømmer at dette ikke er mitt mest sjarmerende trekk. Kvinner har en tendens til å legge skylda et annet sted enn der det hører hjemme, så jeg ville ikke eksponere meg på noen som helst måte. Send et anonymt brev der du forteller om at han er en utro drittsekk som hun burde kvitte seg med asap.

Anonymkode: 8ad5c...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (4 minutter siden):

Har han ikke pult deg, så har han jo ikke vært utro. Hva er det du skal ringe og fortelle egentlig?  "Jeg la meg etter mannen din, men fikk ikke snøret i bånn. Ha en fin dag!"  ?

Hvorfor ikke? Han er så tåpelig at han ville betale for sex. Du tror da ikke seriøst at en mann på det nivå ikke prøver å få seg noe hos alle andre kvinner han tror han har sjans? Det sto ikke på viljen hans. Dette er en utro mann som bare ikke hadde suksess.

Anonymkode: 8ad5c...f10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Om jeg sto i dine sko, så ville jeg ikke fortalt,pga ungene. 

Men om jeg var i barnemors sted , så ville jeg ønsket og blitt fortalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Realverdien skrev (1 time siden):

Har han ikke pult deg, så har han jo ikke vært utro. Hva er det du skal ringe og fortelle egentlig?  "Jeg la meg etter mannen din, men fikk ikke snøret i bånn. Ha en fin dag!"  ?

Det er nok dessverre lett det som blir hans mothistorie.

At den som varsler visste at han var i et forhold, at alt skjedde på hennes initiativ og at hans utroskap uansett ikke gjelder. Kanskje er tom kona samme ulla som ham selv, og bare glad hun har "vunnet" mannen fra det gale mennesket/hora/løgneren etc som TS blir karakterisert som. 

Det er jo tross alt mer smigrende for kona å tenke at hun har en veldig attraktiv mann som alle vil ha, enn at hun sitter igjen med Sorte-Per av en utro manipulator. 

Anonymkode: 0f5b0...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også ønsket å vite det, men jeg hadde jo bare visst hvis det fantes bevis. Hvis du ikke har bevis så er det bare en påstand. Ditt ord mot hans ord, og denne dama kommer sannsynligvis til å tro på den versjonen som gir henne minst pes.

Jeg tror du skal være forberedt på at han framstiller deg som en spinnvill, sjalu eks som har prøvd seg på han, og som er bitter fordi hun ikke lyktes. Kanskje kommer han til å si at du var gal mens dere var sammen også, og at det var derfor han forlot deg i utgangspunktet.

Hvis du ikke har bevis så synes jeg ikke du skal gjøre noe, dette kommer det ikke noe godt ut av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vanligvis at man ikke skal si det.

Kan jo veie opp situasjonen litt da, om det var en glipp som han angrer dypt på og som med veldig høy sannsynlighet aldri vil skje igjen, så hadde jeg ikke sagt noe. Da påfører du bare andre mennesker smerte unødvendig. Og ja, det er du som gjør det selv om han var utro. Du er ikke bare en ærlig og uskyldig budbringer, du har tatt et valg for henne om at dette må hun vite enten hun vil eller ei. Du har bestemt ved dine handlinger at du som eks skal ligge der som en mørk sky resten av forholdet og skape mye tvil og tristhet og sjalusi hos henne. Jeg synes det er litt skummelt å gjøre dette, og det er ikke så sort/hvitt at det alltid er moralsk riktig å fortelle. Man må tenke litt på formålet med det også, og konsekvensene. Er de gode og riktige?

Om personen er mer notorisk utro, eller "forbrytelsen" er mye grovere enn en glipp og vil garantert skje igjen, så tenker jeg kanskje det er litt større grunn til å si det. Da går du ikke bare inn i et forhold og rører i gryta uten at det har noe hensikt, da advarer du noen mot fremtidig smerte.

Men igjen, jeg hadde nok ikke sagt noe uansett, jeg føler man leker litt Gud over andres forhold. Du vet ikke hva som foregår mellom to mennesker.

Anonymkode: e3c8f...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Milky skrev (18 timer siden):

Nei. Ikke ødelegg familie med barn involvert

Ikke ødlegge familien? Det er lurekuken av en «pappa» som ødlegger, ikke TS! 

Anonymkode: 689e1...d59

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha visst. En gang fikk jeg en melding, samme skjedde meg.. Vi har barn! Jeg ble takknemlig og absolutt kun sint på mannen. Glad jeg fikk valget selv, om jeg ville fortsette/tilgi eller avbryte. Syns det er synd at man ikke forteller så mannen ikke får NOEN konsekvenser, da kan de jo bare fortsette.. 

Var det en glipp fra hans side og han snudde så fort som fy før sex, er jeg litt i tvil om jeg ville fortalt når det er barn i bildet. For han fortalte deg jo før dere tok det steget at han ikke vil forlate henne. Så denne er litt tricky syns jeg! 

Anonymkode: 7eba7...24e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke ødlegge familien? Det er lurekuken av en «pappa» som ødlegger, ikke TS! 

Anonymkode: 689e1...d59

Hva har han ødelagt? Ingenting. Han har jo ikke dyppa løken engang. Så faktisk har han jo ikke ødelagt familien.

Virker som om folk tror familien blir ødelagt om mor får et bakstikk på kopirommet på jobben, eller far får en sugetur av Lillian fra Tvedestrand på Quartfestivalen.

Det som ødelegger familien er jo samlivsbruddet til foreldrene. Det er dette dere heier frem at TS skal forsøke å få igang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (Akkurat nå):

Hva har han ødelagt? Ingenting. Han har jo ikke dyppa løken engang. Så faktisk har han jo ikke ødelagt familien.

Virker som om folk tror familien blir ødelagt om mor får et bakstikk på kopirommet på jobben, eller far får en sugetur av Lillian fra Tvedestrand på Quartfestivalen.

Det som ødelegger familien er jo samlivsbruddet til foreldrene. Det er dette dere heier frem at TS skal forsøke å få igang.

Quartfestivalen?

Hvilket århundre lever du i?

Anonymkode: f5638...24f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...