Gå til innhold

Får dere andre menn jevnlig likes utover de første dagene på Tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger å vite om det er jeg som er upopulær eller om dette er normen. Fikk en del likes første dagene, men så stoppet det helt opp og nå kan det gå nesten en uke mellom hver like? Er dette normalt, eller en indikator på at jeg er blant de minst ettertraktede der inne? 

Anonymkode: de966...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får heller ikke likes nei dessverre. Er vel ganske vanlig, men vet og om menn som får likes på tinder. Noen må jo naturligvis få likes, men det er vel svært skjevt fordelt for menn

Anonymkode: 8b097...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skyldes tinderalgoritmen. 

Anonymkode: 396cf...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trenger å vite om det er jeg som er upopulær eller om dette er normen. Fikk en del likes første dagene, men så stoppet det helt opp og nå kan det gå nesten en uke mellom hver like? Er dette normalt, eller en indikator på at jeg er blant de minst ettertraktede der inne? 

Anonymkode: de966...13e

Ja, du må omstarte profilen din hver uke for å ha likes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny hver uke virker ikke så verst, men hvis det er snakk om damer i Asia eller de minst attraktive her på berget, så skjønner jeg frustrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irkan90

Har ikke du laget et par tråder om dette allerede? Du får ikke den tryggheten du søker her inne :)

Uansett:

  • Tinder straffer deg for å slette og starte ny profil innen kort tid. Ikke gjør det.
  • Tinder straffer deg for å like alle du ser. Ikke gjør det.
  • Tinder straffer deg for å ikke like en god del av dem du ser. Så gjør det.
  • Tinder straffer deg for å ikke snakke med matchene dine. Så gjør det.
  • Tinder lokker deg tilbake til appen med flere likes. Så unngå å være på appen hver dag.

Så gjelder det seff å ha gode bilder som representerer den du er.

Da jeg fulgte disse budene fikk jeg 3-4 likes per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

irkan90 skrev (12 minutter siden):

Har ikke du laget et par tråder om dette allerede? Du får ikke den tryggheten du søker her inne :)

Uansett:

  • Tinder straffer deg for å slette og starte ny profil innen kort tid. Ikke gjør det.
  • Tinder straffer deg for å like alle du ser. Ikke gjør det.
  • Tinder straffer deg for å ikke like en god del av dem du ser. Så gjør det.
  • Tinder straffer deg for å ikke snakke med matchene dine. Så gjør det.
  • Tinder lokker deg tilbake til appen med flere likes. Så unngå å være på appen hver dag.

Så gjelder det seff å ha gode bilder som representerer den du er.

Da jeg fulgte disse budene fikk jeg 3-4 likes per dag.

Hvordan «straffer» de deg? ved å ikke vise profilen din til folk?

hvordan skulle den kunne lokke deg tilbake med flere likes? Appen kan vel ikke bestemme om folk liker deg eller ikke?

Anonymkode: 185df...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irkan90
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan «straffer» de deg? ved å ikke vise profilen din til folk?

hvordan skulle den kunne lokke deg tilbake med flere likes? Appen kan vel ikke bestemme om folk liker deg eller ikke?

Anonymkode: 185df...687

1. Ja

2. Den viser deg til flere dersom du har vært borte en stund. Dette for å øke sjansene for at du får et like. Likes gir deg et dopaminrush, får deg til å komme tilbake, og kan på sikt gjøre deg mer avhengig av Tinder. Det er god business.

Punkt nummer to går rett på hva du egentlig er ute etter. Et svar på: "er jeg kjekk eller stygg?". Faktum er at du mest sannsynlig får få likes fordi du ikke kommer opp veldig ofte i bunken til folk. Desto oftere du kommer opp, desto større er sannsynligheten for at en av disse damene sveiper høyre.

Kjeder meg, så her har du litt mer:

La oss si at hvis du viser profilen din til 100 kvinner, vil 5 av dem like deg. Det betyr at du kan gange antall personer som ser profilen din med 0.05 for antall sannsynlige likes. Vises du til 1000 kvinner innen en dag, vil du da muligens få 1000 * 0.05 = 50 likes. Vises du kun til 50 kvinner ila en dag, får du et sted mellom 2-4 likes. Sånn ca.

Poenget er er at det er to måter å få flere likes på: enten vises til flere, eller øke sannsynligheten for å bli likt når man først vises. Det første kan du gjøre med Tinder boost ( en grunn til at Tinder tar betalt for dette). Det andre er litt vanskeligere, for det går på gener eller langsiktige ting du ikke kan gjøre stort med på kort sikt. Er du attraktiv, høy, aktiv, morsom, smart og trygg, og dette vises gjennom profilen din, vil kanskje opp mot 30 av 100 kvinner like profilen din. Da får du plutselig 1000 * 0.3 = 300 likes på den dagen vi snakket om tidligere. Er du attraktiv, høy, aktiv, morsom osv., men dette ikke vises gjennom profilen din, vil rett og slett ikke tallet gå opp. Du kan være verdens kjekkeste eller morsomste, men det må vises.

Så, dypt begravet i dette her ligger selvfølelsen, som raseres og får deg til å lete etter svar på KG. Faktum er at Tinder ikke er representativt for hvor populær eller attraktiv du er. Det er så mange andre ting som spiller inn. 

Endret av irkan90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irkan90 skrev (58 minutter siden):

1. Ja

2. Den viser deg til flere dersom du har vært borte en stund. Dette for å øke sjansene for at du får et like. Likes gir deg et dopaminrush, får deg til å komme tilbake, og kan på sikt gjøre deg mer avhengig av Tinder. Det er god business.

Punkt nummer to går rett på hva du egentlig er ute etter. Et svar på: "er jeg kjekk eller stygg?". Faktum er at du mest sannsynlig får få likes fordi du ikke kommer opp veldig ofte i bunken til folk. Desto oftere du kommer opp, desto større er sannsynligheten for at en av disse damene sveiper høyre.

Kjeder meg, så her har du litt mer:

La oss si at hvis du viser profilen din til 100 kvinner, vil 5 av dem like deg. Det betyr at du kan gange antall personer som ser profilen din med 0.05 for antall sannsynlige likes. Vises du til 1000 kvinner innen en dag, vil du da muligens få 1000 * 0.05 = 50 likes. Vises du kun til 50 kvinner ila en dag, får du et sted mellom 2-4 likes. Sånn ca.

Poenget er er at det er to måter å få flere likes på: enten vises til flere, eller øke sannsynligheten for å bli likt når man først vises. Det første kan du gjøre med Tinder boost ( en grunn til at Tinder tar betalt for dette). Det andre er litt vanskeligere, for det går på gener eller langsiktige ting du ikke kan gjøre stort med på kort sikt. Er du attraktiv, høy, aktiv, morsom, smart og trygg, og dette vises gjennom profilen din, vil kanskje opp mot 30 av 100 kvinner like profilen din. Da får du plutselig 1000 * 0.3 = 300 likes på den dagen vi snakket om tidligere. Er du attraktiv, høy, aktiv, morsom osv., men dette ikke vises gjennom profilen din, vil rett og slett ikke tallet gå opp. Du kan være verdens kjekkeste eller morsomste, men det må vises.

Så, dypt begravet i dette her ligger selvfølelsen, som raseres og får deg til å lete etter svar på KG. Faktum er at Tinder ikke er representativt for hvor populær eller attraktiv du er. Det er så mange andre ting som spiller inn. 

Jeg er ikke Ts og heller ikke mann. Haha. Har en del likes. Men Sjeldenfra noen jeg liker. Lurer egentlig også på muligheten for å bli sett, hvem ser meg, er sjansen størst for at de ikke får meg opp eller at de sveiper meg bort. Liksom

Anonymkode: 185df...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det florerer av rykter og påstander om at Tinder lagde en algoritme som belønner nye profiler med rush av likes og matcher, og så dabber det av etter kort tid. Det påstås at dette er for å trigge folk til å betale for det dyreste abonnementet (for tiden platinum). Har aldri sett noe gode undersøkelser som støtter dette, men flere som mener subjektivt å ha opplevd det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en ny profil for en måneds tid siden, og tenkte for moro skyld jeg skulle føre statistikk på det. Etter fire uker begynner det jo å ligne på noe, og her er resultatet:

Uke 1 - 23 likes
Uke 2 - 3 likes
Uke 3 - 8 likes
Uke 4 - 4 likes

Man ser jo en ganske dramatisk dabbing etter den første uke, men hva det skyldes er ikke kjempelett å si. Det kan selvsagt være at siden jeg bor på et relativt lite sted (60 000 innbyggere), har jeg allerede blitt vist til de fleste som ser etter en mann på min alder, og alle sammen har allerede vurdert meg og sendt meg til venstre. Det kan også være som andre antyder, at jeg rett og slett blir vist til betydelig færre kvinner etter at den første uka er over, i håp om at jeg skal åpne lommeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...