Gå til innhold

Kan det komme et system så vi kan reagere på en kommentar på en annen måte enn å like slik som på Facebook?


knulleGuden666

Ønsker du mulighet for flere reaksjoner på innlegg  

76 stemmer

  1. 1. Flere reaksjoner på innlegg?

    • Ja
      39
    • Nei
      29
    • Usikker
      0
    • Nøytral/bryr meg ikke
      8


Anbefalte innlegg

Det er mange ganger jeg vil reagere på forskjellige måter enn å kun like et innlegg, kan det bli et system som Facebook har?  Hadde vært supert med reaksjon som hjerte, omtenksomhet, overrasket, le, og sint og trist, i tillegg til tommel opp. Håper det kan bli i fremtiden. 
jeg starter en spørreundersøkelse så får vi sett hva de fleste brukerne her ønsker. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært fint om vi kunne fått flere reaksjoner på innlegg enn bare likes. Det er mange ganger jeg skulle ønske at jeg kunne reagert med latter/hjerte/omtenksomhet osv enn bare å trykke på like 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med TS, det hadde vært greit å kunne gi andre reaksjoner enn bare liker.

Diskusjon.no har f.eks. dette systemet, liker, innsiktsfullt og hjerte.

59920814_Ikkenavngitt.jpg.cf5a0a357c2d7f6574107553a6af1895.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knulleGuden666 skrev (På 2021-7-21 den 6.38):

Det er mange ganger jeg vil reagere på forskjellige måter enn å kun like et innlegg, kan det bli et system som Facebook har?  Hadde vært supert med reaksjon som hjerte, omtenksomhet, overrasket, le, og sint og trist, i tillegg til tommel opp. Håper det kan bli i fremtiden. 
jeg starter en spørreundersøkelse så får vi sett hva de fleste brukerne her ønsker. 

Hvordan skulle det blitt med omdømmepoengene da? 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk mulig er det helt klart, diskusjon.no bruker samme forumprogramvare som KG, og er et helt greit eksempel på hvordan både omdømmepoeng og selve reaksjonene kan foregå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Optimo skrev (På 28.7.2021 den 16.01):

Det kunne gjerne gått an å gi en tommel NED også. 

Ellers takk. Det rabiate, overfølsomme hønereiret her inne jager i flokk. Mulighet for tommel ned er nøyaktig det samme som flertallssensur.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det holder med én type poeng.

Det synes jeg også. Hvordan blir det med omdømmepoengene hvis man har forskjellige emojis? Blir alt lagret under samme omdømme, enten det er liker, hjerte, tommel ned.? Eller blir det en omdømmepoeng-kategori per emoji?🤣

Endret av Gjenferdet
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A-hunter skrev (16 timer siden):

Mulighet for tommel ned er nøyaktig det samme som flertallssensur.

Overhodet ikke. Da måtte i tilfelle forumet ha laget noen løsninger for at innlegg med så og så mange tomler ned skulle skjules eller slettes, og det er ikke det jeg foreslår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (7 minutter siden):

Overhodet ikke. Da måtte i tilfelle forumet ha laget noen løsninger for at innlegg med så og så mange tomler ned skulle skjules eller slettes, og det er ikke det jeg foreslår. 

Det du ikke forstår er hva muligheten for tommel ned gjør med diskusjonens rammebetingelser.

VG Debatt åpnet for tommel ned ved oppgradering i sommer. Etter bare 14 dager ble muligheten endret. Der vises din tommel ned kun for deg - ikke forfatteren og ikke andre lesere nå.

Endringen var ikke uten grunn, det fungerer ikke som annet enn stille mobbing og kvelning av diskusjon. Tommel ned gjør terskelen for å delta i en pågående debatt ekstremt høy.

Det er altså et elendig forslag hvis man ønsker at tråder skal belyses fra flere mulige vinkler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (På 1.11.2021 den 11.25):

Det du ikke forstår er hva muligheten for tommel ned gjør med diskusjonens rammebetingelser.

VG Debatt åpnet for tommel ned ved oppgradering i sommer. Etter bare 14 dager ble muligheten endret. Der vises din tommel ned kun for deg - ikke forfatteren og ikke andre lesere nå.

Endringen var ikke uten grunn, det fungerer ikke som annet enn stille mobbing og kvelning av diskusjon. Tommel ned gjør terskelen for å delta i en pågående debatt ekstremt høy.

Det er altså et elendig forslag hvis man ønsker at tråder skal belyses fra flere mulige vinkler.

Jeg er egentlig enig her, om man kommenterer noe og så ser man at folk har reagert med latter eller sinne fjes eller en tommel ned så hadde det bare blitt demotiverende for mange å poste noe når folk bare kunne slengt fra seg sånne reaksjoner helt uten videre. Jeg synes det funker best sånn som det er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anglofil skrev (På 31.10.2021 den 18.46):

Hei

Takk for innspill, vi skal ta det med opp til vurdering.

Anglofil (teamleder)

Håper ikke dette blir noe av, med dette kunne de som ikke liker en bruker gi negative reaksjoner på alle innlegg de ser av vedkommende. Det hadde bare ført til masse sur stemning overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 timer siden):

Håper ikke dette blir noe av, med dette kunne de som ikke liker en bruker gi negative reaksjoner på alle innlegg de ser av vedkommende. Det hadde bare ført til masse sur stemning overalt

Tja. Jeg ser du er ny her. Dette forumet er en kloakk av brukere som gulper opp krasse kommentarer bak pseudonymet "AnonymBruker". Hvis de kunne nøye seg med å gi en tommel ned, i stedet for å tømme seg for all mulig oppsamlet aggresjon og gruff, så hadde det kanskje blitt bedre tone i selve diskusjonen i trådene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (13 minutter siden):

Tja. Jeg ser du er ny her. Dette forumet er en kloakk av brukere som gulper opp krasse kommentarer bak pseudonymet "AnonymBruker". Hvis de kunne nøye seg med å gi en tommel ned, i stedet for å tømme seg for all mulig oppsamlet aggresjon og gruff, så hadde det kanskje blitt bedre tone i selve diskusjonen i trådene. 

Ny bruker men vært her i snart 8 år utenom 2 år jeg var borte, så jeg vet hva jeg snakker om :) Jeg velger å stemme nei til dette, og håper det ikke blir noe av

Edit: Tro meg det hadde ikke stoppet de som fra før av får lyst til å spy ut noe negativt anonymt, det er så enkelt når man er anonym at man kan si noe uten at man vet hvem brukeren er så da hadde de i så fall både reagert og kommentert, helt garantert. Jeg har vært borti min del av frekkere anonymbrukere i løpet av årene

Endret av Cid
La til ekstra tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (1 time siden):

Tja. Jeg ser du er ny her. Dette forumet er en kloakk av brukere som gulper opp krasse kommentarer bak pseudonymet "AnonymBruker". Hvis de kunne nøye seg med å gi en tommel ned, i stedet for å tømme seg for all mulig oppsamlet aggresjon og gruff, så hadde det kanskje blitt bedre tone i selve diskusjonen i trådene. 

Nja, i så fall er det AB-funksjonen som skaper problemet, ikke mangel på reaksjonsformer. Hvis du tror at "kloakken" ikke vil benytte alle varianter av mulige reaksjoner så er du naiv. Og, de jager i flokk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...