Gå til innhold

Hvorfor tror folk jeg og mannen vil jobbe gratis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 21.23):

Dette irriterer meg. Jeg jobber som frisør, mannen min er rørlegger. Veldig mange av oss spør oss om såkalte vennetjenester. "Kunne du klipt håret til sønnen min,du som er frisør? Eller "Jeg trenger sårt og få stussa luggen min snart...hint hint." Eller når vi er hos noen venner på besøk og aner fred og ingen fare. Og plutselig "Hadde du hatt mulighet til å sjekke et rør på kjøkkenet?" Altså, vi jobber ikke gratis. Begge to jobber hardt og godt over hundre prosent om dagen, fordi vi har en drøm om å spare oss opp nok egenkapital til bolig. Når vi er hos venner har vi fri, hvorfor skal forventer folk at vi skal utføre gratise tjenester? Jeg spør da ikke om barnehagelærere  jeg kjenner kan passe på barnet mitt uten betaling? Eller om sykepleierne jeg kjenner kan passe på meg om jeg er syk? 

Anonymkode: 67575...92b

Vel, søstra mi er frisør, og hun er den som alltid kommenterer håret på oss andre i familien.. så jeg antar at frisører elsker yrket sitt og alltid klør i fingrene etter å fikse opp i håret til alle sammen. Hvorfor skulle de velge et slikt yrke om det var KUN for pengene.. da hadde de tjent bedre mange andre steder.

Anonymkode: 64a86...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morten1 skrev (På 24.7.2021 den 13.42):

Hehe, hun skjønner ikke at man trenger en ansvarlig søker?

Som man i mange kommuner kan stå som selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er snekker, veldig handy og har greie på mye, alt fra å skru bil til kjøre gravemaskin, til å koble opp internett eller bytte en kran. I tillegg har vi en praktisk, stor bil. Alle spurte han om hjelp til alt mulig, se på ditt og hente datt, bytte den. Men han hadde sjelden behov for hjelp tilbake, han klarte jo det meste selv.

Så fikk han vondt i ryggen, og begynte å spørre folk om små tjenester tilbake (vi var midt i en flytteprosess da det skjedde), kan ikke akkurat si at det var mange som stilte opp! Gode "venner"... og nå kan ikke han hjelpe dem lenger siden han er blitt ufør pga ryggen, så da har de ikke bruk for han lenger. 

Anonymkode: f2b90...fba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det å ta abort kan være både vondt og en traumatisk opplevelse, så at du bærer nag til venninna di for at dette tilfeldigvis sammenfalt med ditt ønske om at hun skulle "tilbakebetale" for hjelpen du hadde gitt henne syns jeg kanskje er litt smålig av deg... 

Jeg ber om vennetjeneste fra venner med yrker som kan hjelpe, jeg ringer broren min om et problem med bilen (han er bilmekaniker), en kompis som er programmerer ringer jeg hvis det er noe med pc'n, venninna som er sykepleier om hjelp med sårstell så jeg slipper å dra til fastlegekontoret eller til snekkerkompisen for å legge nytt gulv i stua.. de sier ja, og siden jeg ikke har noe mer spennende yrke enn å lære barn å svømme, så er det ikke så mange ting sånn yrkesfaglig de spør meg om, mannen har heller ikke noe spesielt attraktivt yrke å bidra med, MEN..

De blir alltid tilbudt mat/drikke/en kaffe osv. Vi spør heller aldri ut av det blå etter å ha invitert på middag. Da har vi jo invitert for å tilbringe tid sammen, ikke be om vennetjenester.

Trenger vi hjelp så sender vi melding/ringer til vedkommende og spør på en ordentlig måte! "Hei, jeg er i litt knipe nå, fastlegekontoret har så lite tid, kunne du hjulpet meg med sårstell på onsdag sånn at jeg slipper å bruke halve dagen på å sitte der å vente?", eller "Hei, kunne du ha sjekket ut rørene på kjøkkenet, det lekker og jeg vet ikke om jeg trenger å ringe rørlegger eller om det er enkelt å fikse. Hvis det er enkelt, kan kanskje du ordne det for meg en dag det passer?" 

Vi hjelper også selvfølgelig til med flytting, maling, enkel bygging eller andre ting som vennene våre trenger hjelp med hvis de ber om det, det er en selvfølge. Også er det alltid lov å si nei, det passer ikke da, men kunne vi ta det igjen en annen gang? Og det er helt greit. 

Har jeg bare eksepsjonelt gode venner, dette har aldri vært et problem for noen av oss?

Anonymkode: 86252...211

De sier ja fordi de er høflig, det betyr ikke at det er greit at du spør gang på gang. 

Anonymkode: 8a8ac...f85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De sier ja fordi de er høflig, det betyr ikke at det er greit at du spør gang på gang. 

Anonymkode: 8a8ac...f85

Vi har hatt mange og gode samtaler om hva som er innafor å spørre om av vennetjenester, så jeg er 100% sikker på at det er greit for dem også, ikke at de sier ja for å være høflige 😉

Er det virkelig sånn at dere mener at man kan be alle venner unntatt han som kjører flyttebil om hjelp med flytting, fordi da utnytter man hans kunnskap om flytting?

Altså, vennetjenester går begge veier, men det er tjenester og det at man spør om hjelp til ting er en tillitserklæring ikke en utnyttelse. Selvfølgelig er det jo sånn at noen ganger så gir man uten å få tilbake, men dersom det er gode, sterke vennskap, så burde det ikke ha noe å si. Det er jo ikke sånn at vi kan ringer når vi har behov for hjelp, eller at vi aldri stiller opp med andre ting som vi kan bidra med. Hvis det er sånn andre begynner å føle det, så lever vi i et fattigere samfunn. Er det kun en vei er det en helt annen sak - da er det utnyttelse, men nei, det er ikke å utnytte noen å be han som kan det hjelpe til med å legge gulv i stua fordi han kan det, noe mer enn at jeg spør pappa om hjelp til det. Jeg bakte kaker til konfirmasjonen til sønnen hans, jeg kunne sagt nei, men jeg hadde tid og det er hyggelig å gjøre noe som gleder andre. Er veldig glad for at de vennene vi har tenker på samme måten. Og som sagt, de har lov å si nei, det passer ikke osv. De har sagt det uten at det har gått utover vennskapet vårt. Det handler om å sette grenser, men stort sett så hjelper de og bidrar de gangene vi ber om hjelp. (Også spør vi ikke hver gang vi møtes eller flere ganger i uka heller...)

Anonymkode: 86252...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte nettopp på en episode av Lørdagsrådet der en veterinær hadde problem med at både venner og venners venner stadig vekk kontaktet henne på fritiden med alle mulige spørsmål. Toppen av det hele var å ha bli spurt i et middagsselskap om ikke hun «bare» raskt kunne tømme analkjertlene til katten?

Jeg kjenner jeg blir oppgitt over folk som ikke har noe respekt for andres yrke og fritid, og vil helst bare slippe billigst mulig unna. Min kusine er veterinær, og eneste gangen vi har kontaktet henne på fritiden, var på grunn av en akuttsituasjon, utenom dette tas ting selvsagt i arbeidstiden som andre betalende kunder.

Anonymkode: ba652...598

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 21.47):

Jeg synes det er trist at vi har kommet dit i samfunnet at noen synes det er frekt å be om små tjenester av venner. Folk er så egoistiske... Er det en større jobb, så sier du bare at det er for mye. Er det småting som å klippe luggen eller sjekke et rør, så gjør man det for venner.

Anonymkode: a2d49...97c

Trist? Det som er trist er at ofte så er disse som ber om disse «tjenestene» utgaver av de mennesker som tar mer enn de gir! Har ikke tall på hvor mange ganger mannen har stilt opp med jobb utstyr og kompetanse GRATIS for folk som ber om en tjeneste, han er selvstendignæringsdrivende og opplever til stadighet at venner av våre venner mener han skal gjøre jobben gratis nærmest fordi de har denne felles vennen. Jeg arbeider i NAV og har måttet begynne å si til alle mulige spørsmål at det kan jeg ikke svare på, fordi jeg vil ikke drive med jobben på fritiden, ofte spørsmål om ting som kun saksbehandleren deres kan svare på, kan heller ikke gå inn å se på saken i systemene selv om det ofte kommer spørsmål om sånt…. Forøvrig spør jeg aldri om sånne vennetjenester selv, ikke til min egen bror en gang som er snekker/ teknisk tegner selv om vi trenger en til å tegne garasjen vår i forbindelse med bygging.

Anonymkode: 08b36...162

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trist? Det som er trist er at ofte så er disse som ber om disse «tjenestene» utgaver av de mennesker som tar mer enn de gir! Har ikke tall på hvor mange ganger mannen har stilt opp med jobb utstyr og kompetanse GRATIS for folk som ber om en tjeneste, han er selvstendignæringsdrivende og opplever til stadighet at venner av våre venner mener han skal gjøre jobben gratis nærmest fordi de har denne felles vennen. Jeg arbeider i NAV og har måttet begynne å si til alle mulige spørsmål at det kan jeg ikke svare på, fordi jeg vil ikke drive med jobben på fritiden, ofte spørsmål om ting som kun saksbehandleren deres kan svare på, kan heller ikke gå inn å se på saken i systemene selv om det ofte kommer spørsmål om sånt…. Forøvrig spør jeg aldri om sånne vennetjenester selv, ikke til min egen bror en gang som er snekker/ teknisk tegner selv om vi trenger en til å tegne garasjen vår i forbindelse med bygging.

Anonymkode: 08b36...162

Da syns jeg det er trist at det tydeligvis er så mange som ikke har respekt for andre. Det er fullt mulig å både tilby og be om vennetjenester og fortsatt ha respekt for andres fritid! 

Som jeg har sagt før. Vi ville aldri ha spurt i et middagsselskap, vi sender melding og spør spesifikt. Det er alltid rom for å si nei, og er jobben større en noe som tar kort tid så blir det gjort i arbeidstiden og betalt for! Og vi stiller opp tilbake med det vi kan og er gode på. 

Også priser jeg meg lykkelig over at vi er så heldige å ha gode venner som stiller opp for hverandre, uten at det rynkes på nesa eller blir tatt i værste mening når noen ber om en tjeneste. Vi har en kompis som har bygget (og bygger) hus, vi har vært der masse å stilt opp, malt, båret, løftet, flislagt osv. mot ingen annen betaling enn god mat, hyggelig samvær og en og annen kveld innimellom hvor vi bare er sosiale sammen. Vi har ingen planer om å tilbakekreve for de 100talls timene vi har hjulpet til ila. de siste 6 årene, men jeg er glad for at når vi skal bygge et nytt soverom hos oss, så kommer han til å stille opp for oss - hvis det passer! Og passer det ikke da, så blir det vel ved en annen anledning. 

Anonymkode: 86252...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nære venner synes jeg man skal hjelpe. Samboeren min er også rørlegger, og gjør ingenting av å se på problemet dersom venner spør. Ofte så er det jo ikke veldig vanskelig å se hva problemet er. Og er det noe som er lett å fikse, avtaler han en dag i nær fremtid og hjelper dem. Synes det er unødvendig at de skal betale mange tusen kroner for noe som han kan ordne på en halvtime. En annen gang er det dem som hjelper oss med noe. I løpet av livet jevner tjenestene seg ut 😊 

Anonymkode: 6fb99...eca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vel, søstra mi er frisør, og hun er den som alltid kommenterer håret på oss andre i familien.. så jeg antar at frisører elsker yrket sitt og alltid klør i fingrene etter å fikse opp i håret til alle sammen. Hvorfor skulle de velge et slikt yrke om det var KUN for pengene.. da hadde de tjent bedre mange andre steder.

Anonymkode: 64a86...a85

Selvom man eeeelsker yrket sitt så betyr det ikke at folk ønsker å jobbe gratis. Jeg kjenner mange frisører og ingen av dem er supergira på å klippe hår til enhver tid når de har fri.

Anonymkode: 75f7a...1f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er renholder og vil helst ikke bli spurt om å vaske hus på fritiden, særlig ikke med begrunnelse av yrkesinteresse.

Anonymkode: d9ab1...870

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er renholder og vil helst ikke bli spurt om å vaske hus på fritiden, særlig ikke med begrunnelse av yrkesinteresse.

Anonymkode: d9ab1...870

Men hvis en god venn/venninne av deg hadde spurt deg og et par andre om å hjelpe til med flyttevask for å slippe å betale 10000 kr hadde du da hjulpet til - eller hadde du sagt at det gidder du ikke fordi du liker ikke å vaske hus på fritiden? 

Anonymkode: 86252...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hvis en god venn/venninne av deg hadde spurt deg og et par andre om å hjelpe til med flyttevask for å slippe å betale 10000 kr hadde du da hjulpet til - eller hadde du sagt at det gidder du ikke fordi du liker ikke å vaske hus på fritiden? 

Anonymkode: 86252...211

Hadde ikke begrunnet det med «gidder ikke», men hadde sagt at det blir vanskelig da jeg så vidt klarer min 70% stilling pga senebetennelser. Men tilbudt meg å komme med kaffe og niste kanskje, eller evt hjelpe med noe annet.

Anonymkode: d9ab1...870

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men hvis en god venn/venninne av deg hadde spurt deg og et par andre om å hjelpe til med flyttevask for å slippe å betale 10000 kr hadde du da hjulpet til - eller hadde du sagt at det gidder du ikke fordi du liker ikke å vaske hus på fritiden? 

Anonymkode: 86252...211

Det er slike tjenester vi gjorde når vi var unge, og studenter.

Har man passe god råd bruker man byrå, og forventer ikke at venner skal bidra med å vaske bort din drit. 

Anonymkode: 4306e...1b0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 3.12):

Det å ta abort kan være både vondt og en traumatisk opplevelse, så at du bærer nag til venninna di for at dette tilfeldigvis sammenfalt med ditt ønske om at hun skulle "tilbakebetale" for hjelpen du hadde gitt henne syns jeg kanskje er litt smålig av deg... 

Jeg ber om vennetjeneste fra venner med yrker som kan hjelpe, jeg ringer broren min om et problem med bilen (han er bilmekaniker), en kompis som er programmerer ringer jeg hvis det er noe med pc'n, venninna som er sykepleier om hjelp med sårstell så jeg slipper å dra til fastlegekontoret eller til snekkerkompisen for å legge nytt gulv i stua.. de sier ja, og siden jeg ikke har noe mer spennende yrke enn å lære barn å svømme, så er det ikke så mange ting sånn yrkesfaglig de spør meg om, mannen har heller ikke noe spesielt attraktivt yrke å bidra med, MEN..

De blir alltid tilbudt mat/drikke/en kaffe osv. Vi spør heller aldri ut av det blå etter å ha invitert på middag. Da har vi jo invitert for å tilbringe tid sammen, ikke be om vennetjenester.

Trenger vi hjelp så sender vi melding/ringer til vedkommende og spør på en ordentlig måte! "Hei, jeg er i litt knipe nå, fastlegekontoret har så lite tid, kunne du hjulpet meg med sårstell på onsdag sånn at jeg slipper å bruke halve dagen på å sitte der å vente?", eller "Hei, kunne du ha sjekket ut rørene på kjøkkenet, det lekker og jeg vet ikke om jeg trenger å ringe rørlegger eller om det er enkelt å fikse. Hvis det er enkelt, kan kanskje du ordne det for meg en dag det passer?" 

Vi hjelper også selvfølgelig til med flytting, maling, enkel bygging eller andre ting som vennene våre trenger hjelp med hvis de ber om det, det er en selvfølge. Også er det alltid lov å si nei, det passer ikke da, men kunne vi ta det igjen en annen gang? Og det er helt greit. 

Har jeg bare eksepsjonelt gode venner, dette har aldri vært et problem for noen av oss?

Anonymkode: 86252...211

Å du vet hva vennene dine tenker om dette? Min partner får stadig spørsmål om å fikse pc osv , svarer ja men vi synes jo ikke det egentlig er greit 

Anonymkode: f908d...29a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å du vet hva vennene dine tenker om dette? Min partner får stadig spørsmål om å fikse pc osv , svarer ja men vi synes jo ikke det egentlig er greit 

Anonymkode: f908d...29a

Dette har jeg svart på tidligere, og siden vi som venner er ærlige med hverandre, så stoler jeg på de når de sier det ikke er et problem. De ber også oss om hjelp til andre ting, så det er ikke en enveistjeneste i vennskapet... 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er slike tjenester vi gjorde når vi var unge, og studenter.

Har man passe god råd bruker man byrå, og forventer ikke at venner skal bidra med å vaske bort din drit. 

Anonymkode: 4306e...1b0

Nei, ikke alle gjør det, for selv med passe god råd er 10 000 kr mye. Vi har hvertfall hjulpet både svigers, svigerinna og mannen, 2 av søsknene mine og halvparten av vennene våre med både utvask og flytting - og de har hjulpet oss. Har vi hatt tid og mulighet har vi selvfølgelig stilt opp når vi har blitt spurt, og det har heldigvis de også! 

Anonymkode: 86252...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde ikke begrunnet det med «gidder ikke», men hadde sagt at det blir vanskelig da jeg så vidt klarer min 70% stilling pga senebetennelser. Men tilbudt meg å komme med kaffe og niste kanskje, eller evt hjelpe med noe annet.

Anonymkode: d9ab1...870

Men da tilbyr du jo en tjeneste for å hjelpe til, selv om du ikke orker å vaske. Og du har en grunn for å ikke orke akkurat det. Hvis de hadde spurt deg om du anbefalte det eller det vaskemiddelet på badet, hadde du sagt at det får de finne ut selv, hvis du allikevel var der med niste eller hjalp til med noe annet? 

Anonymkode: 86252...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men da tilbyr du jo en tjeneste for å hjelpe til, selv om du ikke orker å vaske. Og du har en grunn for å ikke orke akkurat det. Hvis de hadde spurt deg om du anbefalte det eller det vaskemiddelet på badet, hadde du sagt at det får de finne ut selv, hvis du allikevel var der med niste eller hjalp til med noe annet? 

Anonymkode: 86252...211

Selvfølgelig hadde jeg gitt råd; det gjør jeg til både venner og bekjente som spør om renholds-tips/utstyr.

Jeg hjelper også ulike venner med div søknader og lignende som ikke er så fysisk belastende som renhold. Og som ikke koster 3 naprapat behandlinger etterpå😁

Anonymkode: d9ab1...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 3.12):

Det å ta abort kan være både vondt og en traumatisk opplevelse, så at du bærer nag til venninna di for at dette tilfeldigvis sammenfalt med ditt ønske om at hun skulle "tilbakebetale" for hjelpen du hadde gitt henne syns jeg kanskje er litt smålig av deg... 

Jeg ber om vennetjeneste fra venner med yrker som kan hjelpe, jeg ringer broren min om et problem med bilen (han er bilmekaniker), en kompis som er programmerer ringer jeg hvis det er noe med pc'n, venninna som er sykepleier om hjelp med sårstell så jeg slipper å dra til fastlegekontoret eller til snekkerkompisen for å legge nytt gulv i stua.. de sier ja, og siden jeg ikke har noe mer spennende yrke enn å lære barn å svømme, så er det ikke så mange ting sånn yrkesfaglig de spør meg om, mannen har heller ikke noe spesielt attraktivt yrke å bidra med, MEN..

De blir alltid tilbudt mat/drikke/en kaffe osv. Vi spør heller aldri ut av det blå etter å ha invitert på middag. Da har vi jo invitert for å tilbringe tid sammen, ikke be om vennetjenester.

Trenger vi hjelp så sender vi melding/ringer til vedkommende og spør på en ordentlig måte! "Hei, jeg er i litt knipe nå, fastlegekontoret har så lite tid, kunne du hjulpet meg med sårstell på onsdag sånn at jeg slipper å bruke halve dagen på å sitte der å vente?", eller "Hei, kunne du ha sjekket ut rørene på kjøkkenet, det lekker og jeg vet ikke om jeg trenger å ringe rørlegger eller om det er enkelt å fikse. Hvis det er enkelt, kan kanskje du ordne det for meg en dag det passer?" 

Vi hjelper også selvfølgelig til med flytting, maling, enkel bygging eller andre ting som vennene våre trenger hjelp med hvis de ber om det, det er en selvfølge. Også er det alltid lov å si nei, det passer ikke da, men kunne vi ta det igjen en annen gang? Og det er helt greit. 

Har jeg bare eksepsjonelt gode venner, dette har aldri vært et problem for noen av oss?

Anonymkode: 86252...211

Så du innrømmer at det bare går én vei, men fordi du gir folk kaffe så er det greit? Hadde du arbeidet for en kopp kaffe??

Men godt du hjelper til med flytting etc, det skulle bare mangle.

Jeg hadde aldri spurt en snekker om å legge nytt gulv i stua!!! Sånt leser man seg opp på og fikser selv. Man spør ikke en snekker hvertfall, bortkastet kompetanse når det er noe så enkelt som alle klarer. Hadde vært flau hvis jeg var deg as.

Anonymkode: bd7b7...9b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så du innrømmer at det bare går én vei, men fordi du gir folk kaffe så er det greit? Hadde du arbeidet for en kopp kaffe??

Men godt du hjelper til med flytting etc, det skulle bare mangle.

Jeg hadde aldri spurt en snekker om å legge nytt gulv i stua!!! Sånt leser man seg opp på og fikser selv. Man spør ikke en snekker hvertfall, bortkastet kompetanse når det er noe så enkelt som alle klarer. Hadde vært flau hvis jeg var deg as.

Anonymkode: bd7b7...9b1

Jeg har både passet barn og hjulpet til med flytting for en kaffe, så ja... og jeg har ikke sagt at det går en vei, men vi bidrar med forskjellige ting. Og i motsetning til de fleste her som er negative så har vi snakket om disse tingene, og er enige om hva som er innafor å ikke. 

Hvorfor er det greit å spørre om hjelp til flytting, hvis det ikke er greit å spørre om noen kan hjelpe meg med å fikse håret mitt til et bryllup? Bare fordi vedkommende er frisør? Det gir jo ikke mening at jeg skal spørre snekkeren om hjelp til håret fordi hvis jeg spør frisøren så kanskje han føler seg utnyttet på grunn av yrket. Da er heldigvis kompisen min så ålreit at han sier fra på en ordentlig måte, hvis det skulle skje. Det har foreløpig ikke oppstått en situasjon der det er nødvendig. 

Vi bidrar jo med de tingene vi er best på... 

Hva du hadde gjort er totalt irrelevant, vi spurte, og fikk god hjelp og hyggelig samvær med en god venn. Han var ikke alene om å bli spurt forøvrig - vi spurte også frisøren, elektrikeren og sekretæren 😉 Da gikk jobben 3 ganger så fort, så mindre tid på arbeid for alle, mer tid til kos og hygge! Jeg ville vært flau hvis jeg hadde valgt bort å få hjelp til noe som ble gjort på et par timer, som vi ville ha brukt hele dagen på alene, jeg er ikke flau over å spørre om hjelp når jeg trenger det. Enten det er til å bake en kake til konfirmasjon, legge gulv i stua eller å bli kjørt til legen fordi jeg er for syk til å komme meg dit for egen maskin (i forbindelse med svangerskap, ikke noe som skjer ofte...) 

Anonymkode: 86252...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...