Gå til innhold

Hvor mye koster 2 ukers "sydentur" til Spania totalt sett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 4 som drømmer litt om å reise igjen når Corona er under kontroll. Som familie har vi typisk reist langt (Thailand, USA og oftest av alt til Mexico), eller på tur i Norge. Vi ser nå på Spania, og har alltid hatt inntrykk av at en klassisk familietur til syden ikke er spesielt dyrt, men når jeg selv estimerer, blir det fort ganske dyrt.

Flybilletter: 15 - 20 000 

Leie hus/hotell: 15 000 - 20 000

Lommepenger, mat og eventuell leie av bil: 500/pers/dag = 28 000

Dette blir jo fort 60 -70 000 kr. Selvfølgelig kan det gjøres billigere, men det jeg skisserer blir jo en helt vanlig ferie på standard hotell, uten noen eksklusive restauranter og aktiviteter, i høysesong. Føles det bare billigere for for enn det egentlig er, ettersom alle kostnadene ikke kommer samtidig (flybilletter og hotell betales jo gjerne lenge før selve ferien)? Eller overestimerer jeg?

 

Anonymkode: e5024...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

60-70 tusen kroner for en «helt vanlig ferie»? Du tuller nå ikke sant?

Anonymkode: 0935d...1bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det blir nok såpass dyrt, og kronekursen er ekstremt dårlig nå. Euroen er skyhøy og f.eks den danske kronen ligger tett mot 140. 

Anonymkode: d80fe...94c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

60-70 tusen kroner for en «helt vanlig ferie»? Du tuller nå ikke sant?

Anonymkode: 0935d...1bb

.. konstruktivt svar :roll: Hvilke estimerte beløp er du uenig i?

Anonymkode: e5024...d9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kroner pr pers på mat, leiebil o.l.? Det var utrolig lite synes jeg 🙈

Anonymkode: 7c643...adc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overestimerer ikke. Vi er 4 personer i familien,og jeg tror aldri vi har kommet under 60-70 tusen på en 14 dagers tur når man kalkulerer alt. Da lever vi på en helt normal standard. 
Derfor dropper vi disse "charterturene" og legger heller i litt ekstra penger og drar på langdistanse ferier😊

Anonymkode: 30601...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

500 kroner pr pers på mat, leiebil o.l.? Det var utrolig lite synes jeg 🙈

Anonymkode: 7c643...adc

Synes du det er lite per dag

 

Anonymkode: f7281...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere reise utenom skoleferier?  Jeg har nylig bestilt 2 uker for 3 pers på Granca i januar. Fly + enkelt hotell (leilighetshotell m/ eget kjøkken) kom for oss tre på 27.000,-   Der har vi fint bassengområde og oppvarmet basseng, og bor både sentralt og med 6-7 minutters gange unna stranden.  Når vi er på slike ferier pleier vi å lage mye av maten selv, men vi spiser alltid enten lunch eller middag på en rimelig restaurant.  Vi bruker ikke så veldig mye mer på mat enn vi ville gjort hjemme, kanskje 4-5000 mer til sammen.   Vi reiser også bare kollektivt når vi er der, så taxi eller leiebil har vi ikke utgifter til.  Gleder meg allerede helt sykt  😎✈️🏊‍♀️🌞😊 

Anonymkode: d806e...ef3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

60-70 tusen kroner for en «helt vanlig ferie»? Du tuller nå ikke sant?

Anonymkode: 0935d...1bb

Det er jo det det koster, så tror ikke det tulles.

Anonymkode: ced82...625

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fem personer (tre barn under 12 år), og har betalt ca 60 000 kroner for en uke i Spania på typiske turiststeder. Dette er for flytog hotell, og vi har da hatt hel -eller halvpensjon. I tillegg kommer lommepenger, men jeg tror ikke vi bruker så mye som 500 kr pr pers pr dag ettersom vi har frokost, lunch og middag de fleste dager inkludert i prisen. 
 

er det verdt det? Nei, egentlig ikke.

Anonymkode: cd106...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Synes du det er lite per dag

 

Anonymkode: f7281...b81

Det ser ut som du har regnet 500 pr PERS pr dag, eller...? Det tror jeg ikke hun/han du siterer så. Den personen trodde nok du mente 500 totalt på hele familien i mat og leiebil pr dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million said:

Det ser ut som du har regnet 500 pr PERS pr dag, eller...? Det tror jeg ikke hun/han du siterer så. Den personen trodde nok du mente 500 totalt på hele familien i mat og leiebil pr dag..

Det er vel ikke utenkelig at det kan gå 500 per pers, per dag. Det er 2000kr til sammen og skal dekke både mat til alle mann, leiebil, diverse sydenferiegreier til barna (rastafletter, smykker, badedyr, fargerike håndkle - jeg vet ikke hva barn på sydenferie trekkes mot i disse dager), eventuelle inngangsbilletter, is, snacks ++.

Anonymkode: ec3f5...929

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er vel ikke utenkelig at det kan gå 500 per pers, per dag. Det er 2000kr til sammen og skal dekke både mat til alle mann, leiebil, diverse sydenferiegreier til barna (rastafletter, smykker, badedyr, fargerike håndkle - jeg vet ikke hva barn på sydenferie trekkes mot i disse dager), eventuelle inngangsbilletter, is, snacks ++.

Anonymkode: ec3f5...929

Edit for å legge til: så 2000kr bør man regne inn som et minimum. Jeg syns ikke det er spesielt mye.

Anonymkode: ec3f5...929

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke utenkelig at det kan gå 500 per pers, per dag. Det er 2000kr til sammen og skal dekke både mat til alle mann, leiebil, diverse sydenferiegreier til barna (rastafletter, smykker, badedyr, fargerike håndkle - jeg vet ikke hva barn på sydenferie trekkes mot i disse dager), eventuelle inngangsbilletter, is, snacks ++.

Anonymkode: ec3f5...929

Ja, jeg tror det beløpet pr person stemmer, men den personen som ble sitert trodde nok det var totalt for hele familien ts mente med 500 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så dyrt, foretrekker jeg nok lengre reiser. Folk snakker ikke som om det er så vanvittig dyrt, men det er nok det at kostnadene spres ut i tid og det ikke føles så dyrt som det egentlig er.

Anonymkode: e5024...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg på utgifter til karantenehotell

Anonymkode: 57165...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye ville dere brukt på to vanlige uker i Norge? Dette må trekkes fra.

Anonymkode: b787a...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 17.31):

Vi er en familie på 4 som drømmer litt om å reise igjen når Corona er under kontroll. Som familie har vi typisk reist langt (Thailand, USA og oftest av alt til Mexico), eller på tur i Norge. Vi ser nå på Spania, og har alltid hatt inntrykk av at en klassisk familietur til syden ikke er spesielt dyrt, men når jeg selv estimerer, blir det fort ganske dyrt.

Flybilletter: 15 - 20 000 

Leie hus/hotell: 15 000 - 20 000

Lommepenger, mat og eventuell leie av bil: 500/pers/dag = 28 000

Dette blir jo fort 60 -70 000 kr. Selvfølgelig kan det gjøres billigere, men det jeg skisserer blir jo en helt vanlig ferie på standard hotell, uten noen eksklusive restauranter og aktiviteter, i høysesong. Føles det bare billigere for for enn det egentlig er, ettersom alle kostnadene ikke kommer samtidig (flybilletter og hotell betales jo gjerne lenge før selve ferien)? Eller overestimerer jeg?

 

Anonymkode: e5024...d9e

Tallene dine er nok helt ok. Det er her prisnivået ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når det er så dyrt, foretrekker jeg nok lengre reiser. Folk snakker ikke som om det er så vanvittig dyrt, men det er nok det at kostnadene spres ut i tid og det ikke føles så dyrt som det egentlig er.

Anonymkode: e5024...d9e

Er jo dyrere i Spania enn både Thailand og Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig heldige og får leie leilighet nesten gratis på Gran Canaria da vi har familiemedlemmer som bor der. Her har vi betalt alt fra 15.-25.000 i flybilletter og så har vi brukt ca 25.000 på mat og lommepenger. Da er vi 2 voksne og 2 barn 🙂 Har vært der 2 uker i gangen. 

Anonymkode: 75616...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...