Gå til innhold

Hvorfor holder ikke folk seg hjemme når de er syk?


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Blir så irritert. Tror folk at koronaviruset er forsvunnet helt? Hvorfor? Det kan være korona selv om en ikke føler seg så syk! Man er smittsom for det. Samme med de som tar med seg syke barn blant andre. Barn får korona lettere, men de smitter uansett. Tenk litt på andre også. Har ikke lyst det skal øke igjen så vær så snill. Folk må holde seg hjemme når de er syk. Så vi kan unngå mer korona nå. Ikke gå blant folk å hoste rett ut i lufta når man er syk. Selv om det bare føles som en lett forkjølelse. Enig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt på toget for ikke så lenge siden hvor det var en som snufsa og hosta som bare det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
Traktorlesba96 skrev (23 timer siden):

Jeg satt på toget for ikke så lenge siden hvor det var en som snufsa og hosta som bare det

Hadde sagt i fra hvis jeg så det. Skjønner ikke hva folk som går ute blant andre når de er syke tenker på. Er det så viktig å få smitten til å øke igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generelt mye dumskap ute i befolkningen, bare se på KG, Facebook osv. 

Er ikke sikkert at vi trengte vaksinene engang, hvis det bare var litt mer klokskap blant politikere og i befolkningen. Vaksinene ble en nødvendighet pga dumskap og sabotasje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel (før korona) stoppet ikke livet opp selv om man var litt småsjuk. Man går på jobb om man klarer, handler, passer barna, går turer... er vel kun med feber og spysjuke man er nødt å holde senga. 

Dette ble endret nå i pandemien, men ikke alle klarer å holde seg i ro når man ikke føler seg så veldig syk, bare litt snufsete. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maxwell
Traktorlesba96 skrev (23 timer siden):

Jeg satt på toget for ikke så lenge siden hvor det var en som snufsa og hosta som bare det

Det var det en som gjorde på butikken i sta og 😣 Snudde meg og sa "vet du hva det der betyr?" og pekte på avstandmerket på gulvet. Er så irriterende at folk ikke kan holde seg hjemme når de hoster og snufser. Andre rundt dem kan jo ikke vite om de har testet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte holdt meg hjemme i hele pollensesongen jeg da, pga folk som tror jeg er småsyk😜 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (5 minutter siden):

Måtte holdt meg hjemme i hele pollensesongen jeg da, pga folk som tror jeg er småsyk😜 

Samme her. Har hørselsproblematikk. En av konsekvensene er hyppige bihulebetennelser, som ikke er smittsomt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parkeringsvakten

De kan jo ha testet seg og funnet ut at det ikke er corona. 

Det har lenge vært skambelagt å holde seg hjemme når man "bare" er forkjølet, så er nok mange som føler dårlig samvittighet ved å holde seg hjemme når de vet de ikke har corona

Så er det noen som har allergi eller andre plager der nesen renner og de hoster, som ikke har forkjølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...