Gå til innhold

Hvilke karakterer telles når man skal regne ut snitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk for mange år siden gk, vk1 yrkesfag og påbygning, men der strøk jeg på matematikken. Jobbet i noen år, så gikk jeg voksenopplæring vg1 helse og oppvekst, vg2, fullført læretid og har nå et fagbrev.  Men har ikke generell studiekompetanse pga 2p-y matematikken. 

Jeg har vesentlig høyere snitt og bedre karakterer de årene jeg gikk voksenopplæring, altså vg1 og vg2 innen helsefag. Men jeg lurer på hvilke karakterer som telles når man skal regne ut snitt/skolepoeng. 
Skal jeg legge sammen alle årene, altså både årene da jeg var ung og voksenopplæringsårene? Har jo et håp om at de jeg tok først ikke skal telle, for de er virkelig ikke noe å skryte av og de trekker ned snittet mitt veldig. 
 

Noen som har peiling?? 
Prøver å Google men det er ikke noe lett å finne konkrete svar på dette. 

Anonymkode: 35119...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da jeg skulle studere i voksen alder, etter å ha sluttet halvveis inn i VGS, så ble snittet som lå til grunn for poengutregning basert på de seks fagene som er nødvendig for generell studiekompetanse ved 23/5-regelen (matte, norsk, samfunnsfag, historie, engelsk og naturfag). Om det er til hjelp?

Anonymkode: d031e...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, sluttet halvveis inn i VGS som ungdom, tok opp igjen fagene jeg manglet for 23/5-reglen.

Anonymkode: d031e...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da jeg skulle studere i voksen alder, etter å ha sluttet halvveis inn i VGS, så ble snittet som lå til grunn for poengutregning basert på de seks fagene som er nødvendig for generell studiekompetanse ved 23/5-regelen (matte, norsk, samfunnsfag, historie, engelsk og naturfag). Om det er til hjelp?

Anonymkode: d031e...ec6

Okei men er det fra siste året? Som er påbygg for min del. Eller alle Årene samlet? 
hvis du skjønne hva jeg mener 

Anonymkode: 35119...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samordna opptak sine sider. Eneste stedet du er sikker på å få riktig svar.

Anonymkode: fe8c0...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Samordna opptak sine sider. Eneste stedet du er sikker på å få riktig svar.

Anonymkode: fe8c0...669

Jo har vært Der og prøvd den kalkulatoren. Men det står ingenting om hvilke fag jeg trenger for å få generell studiekompetanse. Man søler opp fagene man har, men det hjelper meg ikke når jeg ikke vet hvilke fag jeg skal søke opp og hvilke jeg skal la være. 😮 

Ts 

Anonymkode: 35119...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...