AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Del Skrevet 19. juli 2021 Jeg er 84 kg og har begynt å telle kalorier for å gå ned i vekt. Ifølge diverse kalculatorer og fitbitklokka mi forbrenner jeg alf mellom 2300-3000 kcal daglig. For det meste ligger jeg på 2600 kcal. Går mellom 10 og 20 000 skritt daglig (hund, barn og noe aktiv jobb). Trener styrke fullkropp 2-3 ganger i uka. Kan jeg stole på dette kaloribehovet? Høres veldig mye og spise 2000 kcal og fortsatt gå ned 0,5 kg i uka? Eller bør jeg ligge lavere? Anonymkode: 722b4...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Del Skrevet 20. juli 2021 https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ Denne kalkulatoren gir i alle fall meg et ganske riktig kaloribehov, så du kan se om den stemmer overens med fitbitklokka di. Vanskelig å si noe mer om klokken er riktig siden du ikke oppgir høyde, vekt, alder og kjønn. Anonymkode: 72b24...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Del Skrevet 20. juli 2021 Vet ikke om du kan stole på det eller ikke. Leste tester på min treningsklokke at den oppgir 20% for mye av forbrent kcal og skritt. Tenker at det viktigste er at jeg har sånn ca peiling på hvor mange kcal jeg spiser/drikker. Og er jeg aktiv i tillegg er det en bonus. Anonymkode: 4a23a...9d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Del Skrevet 20. juli 2021 Det merker du over tid. Holder du deg til det, men ikke går ned noe på over noen mnd, så må du jo basere deg på litt lavere inntak. Selv spiser jeg det meste, men passer på å ikke spise så mye generelt at jeg legger på meg. Gjør jeg det, så spiser jeg litt mindre. Enkelt å tenke det. Ikke alltid så enkelt i praksis, men det er vel ikke noe annet heller. Anonymkode: da72f...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Del Skrevet 20. juli 2021 Du ser jo fort på resultatet, med 2000 kalori inntak og forbruk 2600-3000 burde du se restauranter kjapt. 0,5-1 kg I uka. Anonymkode: b3f32...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Del Skrevet 20. juli 2021 Kalorier er nok ikke så enkelt. For eks vil du, som trener styrke, forbrenne mer om du spiser høy karb, høy protein fordi det er en kombinasjon av stoffer som øker opptak av protein til musklene. Dersom du spiser samme mengde kalorier med iskrem, så vil du lagre fett og legge på deg fett, fordi msuklene ikke får næring. Så selv om du trener, vil du ikke få større muskler, du vil bare legge på deg mer fett. Dersom du forsøker spise minst 2 måltider med mye protein per dag, pluss en snack med protein. Så fyller du på med mer eller mindre det du vil med resten av kaloribudsjettet, så vil du merke at du bygger muskler og sannsynligvis går ned i fettprosent. Om du spiser for mye godteri utenom proteinmåltidene, så kan du oppleve at det går treit med fettet, eller at du ikke mister fett. Men da bare reduserer du mengde mat du spiser som ikke er proteinmåltidene. Evt spiser mer "rent" utenom proteinmåltidene (ikke godteri, mindre juice/ brus/ saft, bakst osv, men spiser frukt, bær, grønnsaker osv) Anonymkode: 7f342...075 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå