AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #1 Del Skrevet 19. juli 2021 Er det mulig å slanke seg ved kaloriunderskudd og bygge muskler samtidig? Har hørt man må ha kalorioverskudd for å bygge muskler? Jeg har akkurat begynt å slanke meg og skal ned 25 kg. Tenkte begynne å trene også. Men er det kanskje best å slanke seg først og så begynne å trene? Eller har det ingenting å si? Anonymkode: e4a4d...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 19. juli 2021 #2 Del Skrevet 19. juli 2021 Ja, det er fult mulig så lenge du har overskuddsfett å ta fra (noe jeg går ut i fra siden du skal ned såpass mange kilo) 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #3 Del Skrevet 19. juli 2021 Hvorfor tenker du at du må vente med å trene om du ikke får bygd så mye muskler? Når du trener forbrenner du kalorier som = fortere ned i vekt så lenge du ikke spiser mer og det øker faktisk også forbrenningen en tid etter treningsøkten. Det er jo også veldig sunt for deg å trene uavhengig av om du får mer muskler av det eller ei. Les denne: https://forskning.no/trening/er-det-mulig-a-ga-ned-i-vekt-og-samtidig-bygge-muskler/1577991 Anonymkode: 48b0e...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Del Skrevet 19. juli 2021 Fullt mulig, men sørg for å få i deg nok proteiner! Anonymkode: 6bc16...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Del Skrevet 19. juli 2021 Skal du bygge muskler, eller bruke muskler? Jeg trener også, men ikke for å "bygge muskler", men for å være sterk nok til å gjøre det jeg vil (foruten en litt forfengelig greie om at jeg synes det er gøy å kunne ta 20 strake push ups (jeg er kvinne). Jeg er ikke opptatt av å delta i noe fitness-konkurranse, men synes det er helt ok om musklene er noe definerte. Da trener jeg, men på et helt normalt kosthold. Trening gir veldig mye glede og overskudd også, så lenge man finner en god balanse, en som passer deg! Anonymkode: 1a06c...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Del Skrevet 19. juli 2021 Forresten så gir trening god mestringsfølelse - og hvis du er glad i mat og kos så gir trening deg også mulighet til å legge litt mer inn i kaloribudsjettet ditt (fordi du forbruker mer). Anonymkode: 1a06c...2c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. juli 2021 #7 Del Skrevet 20. juli 2021 Styrketrening er jo veldig bra selv om man ikke bygger muskler. Hvorfor må du absolutt bygge? Ved å trene samtidig som du slanker deg vil du hindre større muskelsvinn? Jeg skjønner ikke helt alt eller ingenting-tankegangen... Selv om du ikke bygger er det jo bra å bli sterkere og bevare de musklene du har, enn motsatt? Etter min erfaring er det etter en stund med styrketrening tungt å få særlig progresjon på kaloriunderskudd. Men det er jo likevel bedre å stagnere på for eksempel 60 kg i knebøy mens man slanker seg, enn å ikke trene og bare greie 20 kg... Jeg syns også det er enklere å spise riktig når jeg trener styrke. Får også et bedre selvbilde, og blir litt mindre opptatt av vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Del Skrevet 20. juli 2021 Fullt mulig, så lenge kostholdet er riktig. Som noen nevner over, så kan trening hjelpe deg å spise riktig også. Når du trener så trenger kroppen mat som gir næring. Anonymkode: 64049...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Del Skrevet 20. juli 2021 Om du spiser relativt sunt med høykarbo og høyprotein så kan du bygge muskler og miste fett. Kan være litt vanskelig å finne balansen mtp hvor mye karbohydrater + usunt du kan spise for å gå ned i fett. Men det er fult mulig. Så lenge du spiser nok protein og noe karboohydrater som øker opptak av protein, så vil kroppen prioritere å mate musklene, heller enn å "mate" fettet på kroppen. Anbefaler også forsøke legge inn mat med antioksidanter som bær Anonymkode: 1068f...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå