Gå til innhold

Hvordan teller dere hvor mye kalorier dere spiser til middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal begynne å teller kalorier og lurer veldig på hvordan man veier middagen mest praktisk. La oss si du skal lage en pizza, veier du da f.eks deigen for seg selv, osten, fyllet osv også når du skal spise veier du pizzastykket og trekker fra det hele pizzaen ble i kalorier? Blir det rett?

Anonymkode: 94ebb...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når jeg lager selv lager jeg til en del av pizzaen med litt mindre topping som er min. Eks skinke ikke bacon og mindre ost. Veier da ingrediensene til «min del» og logger dem. Har alltid masse grønnsaker ved siden av for å begrense hvor mye pizza jeg spiser.

Anonymkode: 96c42...354

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger inn hele pizzaen i lifesum og deler totalen på f.eks 12 stykker. 

Anonymkode: b2bca...652

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å trekke fra det hele pizzaen ble i kalorier. Jeg tror det er rett, hvis ikke vekta endrer seg når du f.eks. varmer opp? 

Jeg bruker Myfitnesspal til å logge. Når jeg lager en rett med flere porsjoner og mange ingredienser, registrerer jeg den som en oppskrift. Jeg veier og logger alt jeg har i, og så legger jeg inn at det gir f.eks. 4 porsjoner. Når retten er ferdig, så fordeler jeg den på fire, og så spiser jeg en porsjon og logger at jeg har spist en porsjon av den oppskrifta. (Da unngår jeg også å spise mer enn jeg hadde tenkt ved et uhell.)

Neste gang jeg lager det samme følger jeg samme oppskrift, og slipper å veie og logge alt. 

Men når jeg f.eks. lager pizza, lager jeg bare så mye jeg har tenkt å spise og bruker ikke så mange ingredienser.
Og da synes jeg det er lettere å logge at jeg f.eks. har brukt 75 gram Toro pizzabunnblanding + 1 porsjon pizzasaus (som jeg har laga som oppskrift tidligere) + 75 gram sopp + 75 gram paprika + 50 gram Norvegia. 

Anonymkode: fcbb4...4de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Nei, jeg teller kalorier i hele retten og deler det på så mye jeg spiser. Akkurat nå bruker vi Hello Fresh, og der står kaloriene på retten, så da bruker jeg det. Om jeg skal bruke alt for mye energi på det, kommer jeg ikke til å gidde i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...