Gå til innhold

Du som har gått ned rundt 25 kg, hvor lang tid tok det og hvordan gjorde du det?

Scarlet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kuttet sukker og mel. Det tok ca 7 mnd.

("Spis deg fri" heter det.)

Anonymkode: c61ca...823

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk ned 25 kg på 10 måneder. 

Men jeg gikk fra 115 til 90 kg :rodme: så jeg hadde nok mye mer å ta av enn deg, og da går det fortere. 

Jeg brukte 13 måneder fra 90 til 80 kg. 

Jeg talte kalorier. Jeg spiste egentlig det samme som før, men måtte kutte ned på det med mye kalorier for å holde meg innafor budsjettet. Jeg slutta med fløte i matlaging, bruker lettmelk/proteinmelk isteden (jeg merker ikke forskjell). Jeg oppdaga at en porsjon pasta er 75 gram, jeg hadde sikkert brukt minst det doble. Kutta veldig ned på ost, kutta smør på brødskiva i ukedagene, slutta å hive en neve nøtter i ting for å være "sunn". Også skjønte jeg at det jeg hadde sett på som "litt" godteri/potetgull egentlig er veldig mye, så der måtte jeg legge veldig om. 

Jeg har ikke vært kjempestreng, jeg spiser godteri hver helg og i ukedagene også hvis det trengs. Kunne sikkert gått ned mer og fortere, men jeg tror jeg må telle kalorier for resten av livet, og da må jeg finne en måte jeg kan leve med på sikt. I perioder har jeg vært veldig motivert og lagt på 13-1400 kalorier per dag, ellers prøver jeg på 16-1800. Men jeg synes 2000 er innafor også. Det er bedre å gå for 2000 og klare det med litt til overs enn å gå for 1500 og sprekke til 3000, har jeg funnet ut. 

Anonymkode: 1e4df...87a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 måneder med ca. 90% plantekost. 

Ikke bare gikk jeg ned, men ble kvitt en del livsstilssykdommer, alt ved kroppen ble bedre, trenger mindre søvn, har mer energi, fortere brun etc etc. Er nå ca 10 år siden. 

Anonymkode: 1ef44...d51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte ca 1 år på 30 kg. Spiste stort sett kokt egg, havregrøt, cottage cheese med eple og kanel, og fisk/kjøtt med grønnsaker. Hadde tredemølle i stuen og gikk litt hver kveld mens jeg så på tv og ungen sov. Stresset ikke noe med det, men tok i det tempoet som passet dagen. 

Anonymkode: 8b77b...4a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rååååsa

For rundt 15 år siden gikk jeg ned 25 kg på 4 måneder. Jeg slutta helt med snop (som jeg spiste myyyye av) og gikk og gikk og gikk tur med bikkja mi. Vekta har vært stabil siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gått ned 20 kg, brukt et år 🙂 gått ned sakte for en varig endring i livsstil, ikke bare for å gå ned i vekt.

Anonymkode: 867a6...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gastric sleeve. De som sier det ikke er en enkelbutvei skjønner jeg meg ikke på. Lite plager i etterkant og vekten raser av. Koster jo en del da. Brukte omtrent 5-6 mnd på 25 kg

Anonymkode: f43f0...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jojo slanker hele livet. Klarer å gå ned i vekt, men så kommer kg på igjen fordi jeg overspiser pga sultfølelse hele tiden. Nå har jeg fått resept på Mysimba av legen. Brukt de i en uke og sultfølelsen er borte 🙂 

Jeg klarer å slanke meg 30 kg om gangen, blitt fulgt opp av ernæringslege og godt støtteapp ruset meg. Alikvel er sultfølelse noe kroppen min aldri blir kvitt. Nå håper jeg at dette vil hjelpe i lengden 🙂

Anonymkode: 68a4f...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 mnd

Spiste 1500 kalorier, ingen trening

Anonymkode: 5d5fd...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

5 mnd

Spiste 1500 kalorier, ingen trening

Anonymkode: 5d5fd...9cc

Hvor høy er du, og hva var startvekten?

og godt jobba! 👏

Anonymkode: b26e4...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Jeg synes det er vanskelig å kombinere vektnedgang med familieliv. Hvordan gjør dere det, rundt felles måltider, når man har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, tranedatter said:

Jeg synes det er vanskelig å kombinere vektnedgang med familieliv. Hvordan gjør dere det, rundt felles måltider, når man har barn?

Lager vanlig mat, men med ekstra kjøtt og mindre poteter osv til meg.

Anonymkode: a2de5...f75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...