Gå til innhold

Du som har gått ned rundt 25 kg, hvor lang tid tok det og hvordan gjorde du det?

Scarlet

Anbefalte innlegg

Du som har gått ned rundt 25 kg, hvor lang tid tok det og hvordan gjorde du det?

Jeg er 25 kg overvektig og har egentlig prøvd å gå ned i vekt lenge, men i dag har jeg bestemt meg for å virkelig gå inn for det. Jeg har lastet ned lifesum og prøver på å registrere alt jeg spiser. I følge appen må jeg ligge på 1300 kcal om dagen. Kostholdet mitt har lenge vært ganske usunt, så håper på å klare spise sunnere, typ havregrynsgrøt, mer rent kjøtt, grønnsaker, frukt og bær osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen år siden gikk jeg ned 18 kg. Det brukte jeg ca. 8 mnd på. Talte kalorier på MyfitnessPal og økte aktivitetsnivå en del. Kaloritelling er veldig greit for da får man synliggjort det man egentlig vet - en del kalorier er totalt unyttige - så man blir mer fokusert på å spise de som er greie for kroppen. Koplet MFP med aktivitetsarmbånd så jeg fikk registrert ekstra trim og dermed "trimkalorier". Det ble i seg selv en spore til å bevege meg litt mer. Når man ligger på lavt kaloribudsjett så betyr et ekstra knekkebrød til kvelds ganske mye selv om man må gå seg en tur for å få "lov" til å spise det. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiste sunt og lite/mindre. Kuttet øl og fett, store porsjoner osv. . Gikk noen km hver dag. Brukte 9-10mnd. La om hele kostholdet og hverdagen, du kan hvis du vil! Gikk ned i gjennomsnitt 1,5kg i uken. Da ble det fort veldig gøy å fortsette med en streng diett.

Anonymkode: 417af...d08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 mnd på rett i underkant av 25 kg.

Mindre og sunnere mat, mer aktivitet var min løsning. Alt ble logget i Lifesum 

Anonymkode: 51891...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1300 er for lite og tråden vil bli stengt.

Jeg brukte 6 måneder på plantekost

Anonymkode: 7f735...486

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For et par år siden gikk jeg ned fra 90kg til 65kg. Jeg har siden den gang gått et opp igjen et par kilo, men er i en prosess nå hvor jeg prøver å få av meg det jeg la på meg igjen.

Hvis jeg skal gi deg to råd, så må det være følgende:
1) Du må gjøre det som fungerer for deg.
2) Vektnedgang er et maraton og ikke en sprint.

Når jeg skriver at du må gjøre det som fungerer for deg, så mener jeg at du må la deg selv prøve og feile. Dersom noen har klart å gå ned i vekt gjennom å bare spise suppe i 6mnd, så er jo det flott for dem. Men betyr dette at dette kommer til å fungere for deg? Hva om du ikke liker supper? Kanskje er du en person som trenger variasjon i kostholdet for å holde motivasjonen oppe? Seriøst: finn trening SOM DU LIKER, spis lavkalori mat SOM DU LIKER. For min del elsker jeg kylling og laks, og derfor kjørte jeg på med wraps til lunsj og middag, og det gjort at jeg faktisk koste meg med maten, og klarte å holde ut.

Når jeg skriver at vektnedgang er et maraton, mener jeg at du kommer til å feile underveis. Og det er greit! Så lenge du fortsetter dagen derpå med de gode vanene, så vil du ha råd til å drite deg ut i ny og ned. Jeg resignerte flere ganger mens jeg var på diett, og gravde meg ned i godteposer og potetgull fordi jeg var drit lei av alt som het slanking. Men dette var unntaket og ikke regelen. Jeg tok meg selv i nakken og begynte på igjen etter en dag eller to med utskeielser. Og så lenge man gjør det, så vil det faktisk gå greit i lengden.

Lykke til!

Anonymkode: 12a8f...439

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et par år siden gikk jeg ned fra 90kg til 65kg. Jeg har siden den gang gått et opp igjen et par kilo, men er i en prosess nå hvor jeg prøver å få av meg det jeg la på meg igjen.

Hvis jeg skal gi deg to råd, så må det være følgende:
1) Du må gjøre det som fungerer for deg.
2) Vektnedgang er et maraton og ikke en sprint.

Når jeg skriver at du må gjøre det som fungerer for deg, så mener jeg at du må la deg selv prøve og feile. Dersom noen har klart å gå ned i vekt gjennom å bare spise suppe i 6mnd, så er jo det flott for dem. Men betyr dette at dette kommer til å fungere for deg? Hva om du ikke liker supper? Kanskje er du en person som trenger variasjon i kostholdet for å holde motivasjonen oppe? Seriøst: finn trening SOM DU LIKER, spis lavkalori mat SOM DU LIKER. For min del elsker jeg kylling og laks, og derfor kjørte jeg på med wraps til lunsj og middag, og det gjort at jeg faktisk koste meg med maten, og klarte å holde ut.

Når jeg skriver at vektnedgang er et maraton, mener jeg at du kommer til å feile underveis. Og det er greit! Så lenge du fortsetter dagen derpå med de gode vanene, så vil du ha råd til å drite deg ut i ny og ned. Jeg resignerte flere ganger mens jeg var på diett, og gravde meg ned i godteposer og potetgull fordi jeg var drit lei av alt som het slanking. Men dette var unntaket og ikke regelen. Jeg tok meg selv i nakken og begynte på igjen etter en dag eller to med utskeielser. Og så lenge man gjør det, så vil det faktisk gå greit i lengden.

Lykke til!

Det tok meg ett år, men det var så verdt det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei! Grensen er 1200 kcal. Les retningslinjene før du uttaler deg så bastant.

Anonymkode: f2793...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før var det 1500, nå er det endret. Følg med 

Anonymkode: fafc8...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

25 kilo på 4 mnd. 52 på 11 mnd. GBP.

Anonymkode: 8b9cb...917

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor?

Mange i f eks Afrika lever mesteparten av livet på 1300 eller mindre...

Anonymkode: f854d...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Scarlet skrev (7 timer siden):

Jeg er 25 kg overvektig og har egentlig prøvd å gå ned i vekt lenge, men i dag har jeg bestemt meg for å virkelig gå inn for det. Jeg har lastet ned lifesum og prøver på å registrere alt jeg spiser. I følge appen må jeg ligge på 1300 kcal om dagen. Kostholdet mitt har lenge vært ganske usunt, så håper på å klare spise sunnere, typ havregrynsgrøt, mer rent kjøtt, grønnsaker, frukt og bær osv. 

6 mnd. Mye turer, styrketrening, skritteller og 1300 kcal om dagen. 

Men pass på med å gå på for hardt..jeg fikk to overbelastningsskader og har ikke fått trent på et år. Har noe utfordringer med fordøyelsen også så kan ikke bare velge lavkalorimat.  Derfor opp 10 kg. 

Anonymkode: 338a1...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det tok meg 6 mnd å gå ned 30 kg, og 1 år før 25 av de var på igjen 🙈

Anonymkode: 67505...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å gå ned 25kg på 3-4 mnd må du starte med et spisevindu på 6-8 timer i døgnet og kutte ut det meste av karbohydrater og stivelse. Spisevinduet er viktigst. 

For eksempel: kl 11:00 spiser du en stor omelett med kjøtt eller en stor salat med kjøtt eller egg. Du skal bli ordentlig god og mett. Og kl 17/18 spiser du en stor middag med mye rent og godt kjøtt stekt i ekte smør med ett lass av grønnsaker. Mange gode lavkarbo/keto-oppskrifter på nett. Etter middag kan du også unne deg en stor sukkerfri dessert. Kl 19:00 slutter du å spise, og drikker vann/kaffe/sukkerfri brus frem til neste dag kl 11:00. Jo kortere spisevindu, jo bedre effekt. 

Med denne oppskriften vil du også få mer energi, bedre søvn og bli mer fokusert. 

Thank me later. 

Anonymkode: 31481...88e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før var det 1500, nå er det endret. Følg med 

Anonymkode: fafc8...7d3

Å så sint da 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei! Grensen er 1200 kcal. Les retningslinjene før du uttaler deg så bastant.

Anonymkode: f2793...a22

Prøvd å smile litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned ganske mye mer enn 25 kg, men jeg brukte vel omkring ett år på å gå ned 30 kg, så omkring ti mnd eller så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sakte, men sikkert.  Jeg gjorde varige endringer i kostholdet, og jeg hadde kontroll på sånn ca hvor mange kalorier jeg fikk i meg.  Det tok 8-9 mnd å gå ned 23 kg og stabilisere vekten.

Anonymkode: 5d6ec...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Scarlet skrev (17 timer siden):

1. Var sykelig overvektig. Brukte "knekkebrødkuren" og gikk ned 10 kilo. Gjorde dette er over 1-2 måneder. Fulgte den til punkt og prikke.

2. Tok en gastric bypass. Har gått ned 30 kilo så langt. Må holde meg til ganske små mengder mat. Kan spise mye/ofte men da går jeg ikke ned i vekt. Må jobbe hver dag.

3. Har gått ned ca 40 kilo totalt og har igjen kanskje 25 kilo.

Anbefaler knekkebrødkuren om til personer som absolutt må gå ned i vekt av helsemessige grunner. Skal du begynne å rote med slanking og virkelig har behov så er det en metode som sørger for god næring mens man holder på. Sørg også for å ta vitamintilskudd.

Anonymkode: 3331c...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...