Gå til innhold

Hvor mange katter er for mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 7/18/2021 at 6:52 AM, mordi said:

Dokumentar om meg, jo 😁

Anonymkode: 1551e...d36

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anonymkode: 68c4a...e3f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lorieen

Vi har én katt. En periode mens barna var små hadde vi tre hunder og tre katter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Typisk katteeier. Klarer ikke forstå at ikke alle eeeelsker katter. Jeg liker ikke katter, men det betyr jo ikke at jeg har psykiske problemer. Spørsmålet er jo hvor mange katter er for mange - og for en del mennesker finnes det jo ikke grenser, tydeligvis. Det er for meg galskap. 

Jeg har hund, men har full forståelse for at ikke alle liker hunder. Det er der det stopper for kattefolk.

Anonymkode: 2cb41...b92

Har ikke bedt deg om å elske katter, men du sier jo at en katt er en for mye, og har null respekt for at vi faktisk er noen som er glade i kattene våre og syns de er ganske flotte dyr. Du kommer med ganske krasse og frekke kommentarer bare for å heve deg over de «gale kattemenneskene». Oser mer galskap av slike kommentarer. Hadde du bare sagt at du selv ikke er glad i katter hadde jeg forstått deg, men du kommer med masse unødvendige karakteristikker av oss som er det.

Anonymkode: 52dad...d68

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har tre katter, ønsker meg en til (av bestemt rase) men synes egentlig 4 er for mye så det går bli om noen år når en av de andre dør. 

Den ene har jeg mest lyst å omplassere egentlig, men føler ikke man kan gjøre det heller…

Anonymkode: 3195c...c13

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Max 4. Hvis man er fosterhjem så er det greit å ha flere i perioder. 

Anonymkode: 1cea8...53f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ikke bedt deg om å elske katter, men du sier jo at en katt er en for mye, og har null respekt for at vi faktisk er noen som er glade i kattene våre og syns de er ganske flotte dyr. Du kommer med ganske krasse og frekke kommentarer bare for å heve deg over de «gale kattemenneskene». Oser mer galskap av slike kommentarer. Hadde du bare sagt at du selv ikke er glad i katter hadde jeg forstått deg, men du kommer med masse unødvendige karakteristikker av oss som er det.

Anonymkode: 52dad...d68

Slapp av, jeg er helt mentalt frisk. 
Det som ikke er normalt, er å tro at jo flere katter, jo bedre. Kattene er over alt i huset, og det er rett og slett uhygienisk. Har en bekjent som er fosterhjem for hjemløse katter, og jeg var innom for å levere noe til henne. Bare mens jeg sto i gangen der, slo stanken av katteurin og kattedo mot meg som en vegg. Holdt på å brekke meg. Har flere venner med opptil flere katter, og de legger hele tiden ut bilder/sender snap av katter på spisebordet, kjøkkenbenken, oppå skap og i gardiner, og tror andre synes dette er like søtt som dem selv. Det er jo kvalmt og uhygienisk. 
Men det er jeg som er forstyrret, som reagerer på denne galskapen. Så klart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nå har jeg 4, har hatt 5 en liten periode. Mer enn det er nok for meg. 

Anonymkode: 7332b...eae

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Slapp av, jeg er helt mentalt frisk. 
Det som ikke er normalt, er å tro at jo flere katter, jo bedre. Kattene er over alt i huset, og det er rett og slett uhygienisk. Har en bekjent som er fosterhjem for hjemløse katter, og jeg var innom for å levere noe til henne. Bare mens jeg sto i gangen der, slo stanken av katteurin og kattedo mot meg som en vegg. Holdt på å brekke meg. Har flere venner med opptil flere katter, og de legger hele tiden ut bilder/sender snap av katter på spisebordet, kjøkkenbenken, oppå skap og i gardiner, og tror andre synes dette er like søtt som dem selv. Det er jo kvalmt og uhygienisk. 
Men det er jeg som er forstyrret, som reagerer på denne galskapen. Så klart.

Det å legge ut 1000 bilder av barn, dyr, eller en spesiell interesse er ikke noe som er unikt for katteeiere. Jeg kjenner flere som holder på slikt. Det kan være slitsomt i lengden ja. At du reagerer som du gjør mot katteeiere handler  om dine egne følelser og ikke om dem egentlig. 

Det er ikke noe som heter typisk katteeiere.. De fleste holder ikke på slik du beskriver det her. 

Anonymkode: e058d...4a7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det bør ikke være mer enn 1 katt per familiemedlem.

Anonymkode: ba636...440

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TheCatLady

Et ekstremt tilfelle med 53 katter og han tok ikke akkurat vare på dem siden han ikke engang bodde på samme sted.

Da jeg bodde med eksen hadde vi 3 katter. Jeg synes det var altfor mye og synes at jeg ikke klarte å gi alle nok oppmerksomhet. Han var heller ikke så flink til å gi dem oppmerksomhet så hadde dårlig samvittighet for at de ikke fikk nok av oss. 

Nå har jeg en og synes egentlig at det er nok, men to er nok det meste jeg kunne ha hatt. Da kun om de hadde gått overens med hverandre. Nå når jeg har en så synes jeg at jeg klarer å gi han nok oppmerksomhet, kos og stell. 

Jeg stusser for øvrig at det i hver eneste tråd om katter så kommer det folk inn og skal fremstille folk med katt som gale. Folk med hund er jo aldri "gale" de, nei.  Gale dyreeiere finnes ikke bare hos de som har katt. 

Jeg har forståelse for at ikke alle liker katter selv om jeg synes det er rart når folk hater katter så mye som enkelte gjør. Ofte er det folk som ikke vet særlig mye om katter, men baserer uttalelser på myter og eldgamle oppfatninger. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 5.44):

Hvor mange katter eller hunder kan noen eie før du tenker at antallet skyldes ensomhet eller psykisk syk? Inspirert av en sak fra Hordaland der en mann hadde 53 katter..

Anonymkode: 4b405...961

Bra at det kom inn link.

kjenner folk som er kattegale (40-50+ katter) men som gir de mat og husly og holder det rent 

Anonymkode: 9d28d...123

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 7.01):

Jeg har 8 katter og trives med det.

Naboene hater meg, men det driter jeg i (og kattene, bokstavlig talt 😂)

Anonymkode: ba583...043

Hadde bare samlet sammen dritten og lagt den fint på dørmatten din.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg mener at i et boligfelt bør 2 katter være et maksimum.

Slik jeg ser det handler det ikke alltid om hvor mange katter hver enkelt husstand har, så lenge eierne klarer å følge dem opp på en god måte, men hvor mange katter det er plass til å nærområdet.

Katter er territoriale, og jeg ser hvordan nabokattene slåss om territoriet her.  Selv om de som har katter bare har en til to katter hver, får det meg til å tenke at det samlet sett er alt for høyt antall katter i nabolaget.

Anonymkode: 3e00f...3ef

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bra at det kom inn link.

kjenner folk som er kattegale (40-50+ katter) men som gir de mat og husly og holder det rent 

Men har de råd til så mange katter mtp veterinær, forsikring, skikkelig kattemat etc?

Anonymkode: 4b405...961

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...